Online markedsføring: Sådan når virksomhederne ud til deres kunder
ANNONCE: I dagens digitale verden er en stærk online tilstedeværelse afgørende for enhver virksomhed, og dette gælder ikke mindst inden for markedsføring.

ANNONCE: I dagens digitale verden er en stærk online tilstedeværelse afgørende for enhver virksomhed, og dette gælder ikke mindst inden for markedsføring.
Et nyt mærke kan være på vej til køledisken. I hvert fald hvis det står til en række organisationer og virksomheder, som tirsdag d. 23. november sætter fokus på behovet for et klimamærke ved en konference i Børsbygningen i København. Blandt talerne er Forbrugerrådet TÆNK, Concito, Orkla, Coop, Salling
Termiske etiketter til bl.a. detail- logistikbranchen og coatede etiketter til fødevarer er del af en nye serie fra UPM Raflatac
Svanemærket har netop strammet kravene til trykkerier og tryksager. De nye krav har bl.a. fokus på at fremme den cirkulære økonomi og reducere klimabelastningen. Og som noget nyt bliver det nu også muligt at svanemærke emballagetryksager til e-handel
Se, duft, smag. Det er opfordringerne på et nyt mærkat, organisationen lancerer i Danmark og ni andre europæiske lande. Over halvdelen af de europæiske forbrugere er i tvivl om datomærkningen, og mærkatet skal guide forbrugerne til at bruge sanserne, inden de kasserer varer, der ofte er gode efter 'bedst før'-datoen
Indtil nu har teknikere kæmpet mere eller mindre forgæves med at designe en termisk papiretiket, der både er aftagelig og umulig at se igennem. Takket være innovativ flerlags teknologi har Herma nu løst cirklens kvadratur og tilføjet yderligere en variant til sit brede udvalg af aftagelige klæbemidler
Med sammenlægningen af Limo Labels og 4Labels samler de to selskaber kræfterne og får i den forbindelse en endnu mere komplet produktportefølje
Som landets første dagligvarekæde lancerede Netto i april 'Skyen'- en klimamærkning på fødevarer med formålet at guide kunderne mod mindre klimabelastende alternativer. Nu giver Netto erfaringerne, positive som negative, videre til politikere, kunder og den øvrige branche med håbet om, at de kan danne grundlag for en fælles klimamærkning på tværs af detailhandlen
Den første mærkningsordning i verden for digital ansvarlighed er nu på gaden, og flere virksomheder har allerede fået mærket. D-mærket, som Industriens Fond sammen med Dansk Industri, Dansk Erhverv, SMVdanmark og Forbrugerrådet Tænk står bag, skal gøre it-sikkerhed og ansvarlig dataanvendelse til en styrkeposition for danske virksomheder, og interessen for det nye mærke er allerede stor
Et komplet program fra små ultra-kompaktenheder til de max-kapable inlinereaders er på programmet til både stregkodescanning (1D og 2D-kode)) og sidenhen også til Vision og OCR-læsning. Det er et naturligt skridt mod det store marked for automatisk scanning i produktions- og lagermiljøer
Siden 1995 har ‘Den Gyldne Dame’ prydet etiketten på Tuborgs ikoniske pilsner, Guld Tuborg, der blev lanceret 100 år forinden i 1895. Den kvindelige silhuet er blevet symbolet på en af Danmarks bedst kendte øl, men nu får hun et nyt og mere moderne look
Norris Print-Tech er klar med en stribe nyheder og lancerer både den altfortærende Cognex CM8700 1D/2D stregkodescanner, Datalogics Matrix 320 inline scanner til industri-produktion og automatiserede lagre og Zebras nye, meget handy CS6080 scanner, der kan anvendes på flere forskellige måder
Høj produktivitet kombineret med perfekt kvalitet er de udslagsgivende salgsargumenter for Gallus Labelfire. For at imødekomme konstant skiftende kundekrav lancerer Gallus Diamond Core Serien Â
Nu får al frisk mælk i Arla ØKO-serien tre dyrevelfærdshjerter på kartonen. Det betyder, at en række af Arlas danske økologiske landmænd lever op til det højeste niveau af dyrevelfærd i Fødevarestyrelsens mærkningsordning, Hjertemærket.
Det over 30 år gamle etikettrykkeri i Birkerød er solgt til en af Europas største etiketproducenter, som i sidste år også købte Flexprint. Scanket fortsætter som søsterselskab, og trykkeriets ledelse fortsætter i sin nuværende rolle