Ny sikkerhedsetiket afslører svindel med 3D-effekt og TripleVOID-teknologi

Ny sikkerhedsetiket afslører svindel med 3D-effekt og TripleVOID-teknologi

Den tyske virksomhed Securikett har udviklet en ny åbningseffekt til at forhindre bl.a. ombytning under transport og andre falsknerier med emballager. Ved ureglementeret åbning af sikkerhedsetiketten bliver der frigivet uventede farver

Specialistvirksomheden Securikett tilbyder det højeste niveau af fysisk og digital produktbeskyttelse med forskellige produktbeskyttelsesteknologier.

En af dem er TripleVOID med 3D-teknologi som Securikett nu har udviklet med optiske funktioner for at skabe en overraskende 3D-effekt;

Når etiketten trækkes af, kommer der et kvadratisk mønster med hidtil skjulte farver til syne. Hvis man herefter forsøger at montere etiketten igen, forbliver effekten synlig, og ethvert forsøg på at "åbne" etiketten igen bliver markeret tydeligt og uigenkaldeligt.

-lipe

2/4 2024
  • Farvel stregkode og velkommen QR fra GS1

    Farvel stregkode og velkommen QR fra GS1

    etiketter-og-maerkning ›22 af verdens største virksomheder har underskrevet en fælles, global erklæring, der opfordrer til at overgå til QR-koder fra GS1. Virksomhederne ønsker gøre data om produkter for forbrugerne via smartphones
  • Labelprinter klar til præcisionsarbejde

    Labelprinter klar til præcisionsarbejde

    etiketter-og-maerkning ›Har man behov for en industri-robust labelprinter med kompromisløs præcision, så er Honeywell's PX940 et godt bud. Sådan lyder det fra leverandøren, Norris Print-Tech
  • Ny bølge følger med materialestrømmen

    Ny bølge følger med materialestrømmen

    etiketter-og-maerkning ›UPM Raflatac lancerer New Wave papiretiketmaterialet, der er kompatibelt med genbrug og dermed fører til genanvendelige emballager
  • Nyt partnerskab mellem Arla og danske kunder skal accelerere klimareduktioner

    Nyt partnerskab mellem Arla og danske kunder skal accelerere klimareduktioner

    etiketter-og-maerkning ›Arlas ambitiøse arbejde med at reducere klimapåvirkningen fra mejeri tager endnu et skridt med nyt partnerskab, der skal støtte reduktionen af udledninger fra andelshavernes gårde og samtidig hjælpe kunderne med at opnå deres scope 3-reduktionsmål. Partnerskabet omfatter al Arlas drikkemælk i Danmark
  • Overskudsbrød bliver til to nye øl

    Overskudsbrød bliver til to nye øl

    etiketter-og-maerkning ›Salling Group, FoodRemade og bryggeriet BRØL lancerer et nyt initiativ i kampen mod madspild. Brød fra 6.000 kilo "overskudsbrød", som ikke kan sælges, bruges i brygningen af to nye øl, der sælges i føtex, Bilka og Netto
  • Partnerskab styrker brand-sikkerheden

    Partnerskab styrker brand-sikkerheden

    etiketter-og-maerkning ›Kombination af digitaltryk og metallisk udsmykning fra henholdsvis Xeikon og Kurz muliggør unikke interaktive funktioner i en ny labelapplikation, som både stimulerer forbrugernes interaktion og optimerer sikkerheden for brands
  • Ny robot-etiketteringscelle til pharma- og helseprodukter

    Ny robot-etiketteringscelle til pharma- og helseprodukter

    etiketter-og-maerkning ›Et udviklingssamarbejde mellem HERMA, Weiss Robotics og Fanuc har ført til en etiketteringsløsning med høj ydeevne og lille pladsbehov. Bl.a. verdens mindste, fuldt integrerede servogriber er med sit hygiejniske design ideel til farmaceutiske produkter
  • Descartes opkøber irsk virksomhed inden for told- og RFID-løsninger

    Descartes opkøber irsk virksomhed inden for told- og RFID-løsninger

    etiketter-og-maerkning ›Descartes Systems Group, med flere kontorer i Norden, opkøber Aerospace Software Developments (ASD.) Det vil give kunderne nye fordele med bl.a sporing i realtid