Descartes opkøber irsk virksomhed inden for told- og RFID-løsninger

Descartes opkøber irsk virksomhed inden for told- og RFID-løsninger

Descartes Systems Group, med flere kontorer i Norden, opkøber Aerospace Software Developments (ASD.) Det vil give kunderne nye fordele med bl.a sporing i realtid

– Descartes Global Logistics Network (GLN) er designet til at hjælpe speditører, transportører og logistikleverandører med at samarbejde om at håndtere hele forsendelsernes livscyklus, siger Ken Wood, der er EVP Product Management hos Descartes, og fortsætter:

– Denne kombination med ASD er et stærkt supplement til vores nuværende produktsortiment. ASD tilfører dybdegående irsk toldekspertise og en moderne teknologiplatform til toldbehandling i flere lande. Vi ser også store synergier for flyselskaberne ved at kombinere ASD’s RFID-baserede løsninger med Descartes CORE BLE-platform til sporing i realtid.

ASD’s toldløsninger, der drives under varemærket Thyme-IT, hjælper importører, eksportører og logistikleverandører med at opfylde de irske lovkrav til import og eksport på en sikker og effektiv måde.

Desuden hjælper ASD’s RFID-løsninger globale flyselskaber og jordpersonel med at overholde de forskellige flyselskabers regler ved hjælp af unik identifikation, tagging og sporing.

– I takt med at kunderne i stigende grad ønsker at håndtere flere forretningsprocesser med én leverandør, fortsætter vi med at tilføje løsninger til GLN, så de kan gøre dette, siger Edward J. Ryan, der er CEO hos Descartes, og fortsætter:

– ASD deler vores vision om at servicere det bredere globale logistikfællesskab af speditører, transportører og logistikleverandører. Vi er glade for at byde Aerospace Software Developments medarbejdere, kunder og partnere velkommen til Descartes, siger Edward J. Ryan, der er CEO hos Descartes.

ASD har hovedkontor i Dublin, Irland. Descartes arrangerede opkøbet af ASD for ca. 57 millioner euro (61 millioner $US), hvoraf 54 millioner euro blev betalt kontant, og den endelige transaktion forventes at finde sted i Descartes fjerde kvartal i regnskabsåret 2025.

-lipe

8/5 2024
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift