Første partier af nyt, vådstærkt etiketpapir er produceret

Første partier af nyt, vådstærkt etiketpapir er produceret

Sappis annoncerede vådstyrke- og alkalibestandige papir, Parade Label WS er sendt ud som prøveprodukter til udvalgte kunder fra Sappis udbyggede produktionsanlæg i Grathorn i Østrig

Af Lisbeth Petersen

Frem til efter sommerferien foregår der en langsigtet valideringsproces af det nye
Parade Label WS. Produktet er vådstærkt og alkaliresistent, hvilket betyder, at det kan modstå høje pH-niveauer uden at blive beskadiget.

Papiret er dobbeltbestrøget og har en funktionel belægning på bagsiden.

-Den enestående overflade gør det muligt for brugerne at opnå imponerende print- og efterbehandlingsresultater, fortæller Sappi i sit pressemateriale, som fortsætter:

-Efter valideringsfasen er Parade Label WS tilgængelig i basisvægte fra 65 til 80 g/m2 - i prægede og ikke-prægede versioner. Det kan konverteres ved hjælp af alle standardtrykprocesser og er velegnet til at skabe etiketter af høj kvalitet, f.eks. til returbeholdere i føde- og drikkevaresektoren. Papiret har også fremragende lay-flat-egenskaber og understøtter alle almindelige tryk- og efterbehandlingsteknikker.

De foreløbige tests- og valideringsresultater er ifølge Sappi meget positive.

Papiret er en af de positive følger af papir- og emballageproducentens betydelige investeringer i udvidelserne af det moderne produktionsanlæg i Grathorn i Østrig, som Sappi annoncerede for halvandet år siden.

4/3 2024
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift