Første partier af nyt, vådstærkt etiketpapir er produceret

Første partier af nyt, vådstærkt etiketpapir er produceret

Sappis annoncerede vådstyrke- og alkalibestandige papir, Parade Label WS er sendt ud som prøveprodukter til udvalgte kunder fra Sappis udbyggede produktionsanlæg i Grathorn i Østrig

Af Lisbeth Petersen

Frem til efter sommerferien foregår der en langsigtet valideringsproces af det nye
Parade Label WS. Produktet er vådstærkt og alkaliresistent, hvilket betyder, at det kan modstå høje pH-niveauer uden at blive beskadiget.

Papiret er dobbeltbestrøget og har en funktionel belægning på bagsiden.

-Den enestående overflade gør det muligt for brugerne at opnå imponerende print- og efterbehandlingsresultater, fortæller Sappi i sit pressemateriale, som fortsætter:

-Efter valideringsfasen er Parade Label WS tilgængelig i basisvægte fra 65 til 80 g/m2 - i prægede og ikke-prægede versioner. Det kan konverteres ved hjælp af alle standardtrykprocesser og er velegnet til at skabe etiketter af høj kvalitet, f.eks. til returbeholdere i føde- og drikkevaresektoren. Papiret har også fremragende lay-flat-egenskaber og understøtter alle almindelige tryk- og efterbehandlingsteknikker.

De foreløbige tests- og valideringsresultater er ifølge Sappi meget positive.

Papiret er en af de positive følger af papir- og emballageproducentens betydelige investeringer i udvidelserne af det moderne produktionsanlæg i Grathorn i Østrig, som Sappi annoncerede for halvandet år siden.

4/3 2024
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top
  • Snart er det tid - Labelexpotid

    Snart er det tid - Labelexpotid

    etiketter-og-maerkning ›Årets udgave af Labelexpo markerer at udstillingen for første gang kombinerer og omfatter alle aspekter af etiketproduktion og udsmykning af ydre emballage
  • Ny vicepræsident i Avery Dennison

    Ny vicepræsident i Avery Dennison

    etiketter-og-maerkning ›Mariana Rodriguez til ny vicepræsident og general manager for Materials Group i Europa, Mellemøsten og Nordafrika