Carlsberg hylder kongeparret

Carlsberg hylder kongeparret

I anledning af tronskiftet har bryggeriet producereret to helt særlige udgaver af Carlsberg Pilsner og Tuborg Grøn. Carlsberg giver også Hans Majestæt Kong Frederik 10. og Hendes Majestæt Dronning Mary en unik øl i gave

De klassiske etiketter på Carlsberg Pilsner og Tuborg Grøn har i den nærmeste fremtid nyt udseende.

-Som det første bryggeri der kunne kalde sig Leverandør til Det Kongelige Danske Hof, er det naturligt for os at fejre tronskiftet og det nye kongepar med Danmarks to ikoniske ølmærker. Det er en historisk begivenhed, og derfor sender vi to unikke udgaver af Carlsberg Pilsner og Tuborg Grøn på gaden, så hele Danmark kan skåle for
kongeparret og deltage i fejringen af Hans Majestæt Kong Frederik 10. og Hendes Majestæt Dronning Mary, siger Peter Haahr Nielsen, adm. direktør i Carlsberg Danmark.

Sidste gang Danmark havde et kongepar var i 1972, og derfor vælger bryggeriet at fejre både H.M. Kong Frederik 10. og H.M. Dronning Mary.

-Det er over 52 år siden, at Danmark havde en konge og dronning, og vi vil gerne hylde det nye kongepar og give danskerne mulighed for at fejre dem begge to. Vi har derfor designet to etiketter, der markerer fejringen af Danmarks nye kongepar og hylder vores konge og dronning, siger Peter Haahr Nielsen.

De nye etiketter består af lykønskningen ”Tillykke til Kongeparret H.M.K. Frederik 10. & H.M.D. Mary” og vil være at finde på Carlsberg Pilsner og Tuborg Grøn flaskerne i en begrænset periode og kan købes i detailhandlen, så længe lager haves.

Øl på champagneflasker
Udover at give danskerne mulighed for at fejre kongeparret med en helt særlig etikette på de to øl, har bryggeriet også nøje udvalgt et bryg som blandt andet skal være en gave til kongeparret.

-Fra Husbryggeriet Jacobsen på Valby Bakke har vi udvalgt en helt speciel øl som gave til kongeparret. Det er en øl med en spændende kombination af syrlighed, frugtige nuancer og perlende bobler, der danner den perfekte skumkrone, siger Peter Haahr Nielsen.

Øllen har et alkoholindhold på 10% og er brygget på Carlsbergs eksklusive byg, der giver en flot orange ravfarve og har duftnoter af abrikos, rabarber og fersken. Øllen er brygget i omtrent 800 eksemplarer og gives blandt andet som gave til kongeparret og
kongehuset.

Samtidigt med de tre særlige øl fejrer Carlsberg også kongeparret i annoncer i landets største aviser og med store bannere på Rådhuspladsen og Nyhavn, der hylder kongeparret. Derudover har bryggeriet dekoreret en række lastbiler med en kongelig hyldest, som kan ses i bybilledet, når de leverer øl og vand til Carlsbergs kunder.

Carlsberg blev leverandør til Det Kgl. Danske Hof i 1904, og Tuborg fik prædikatet i 1914.

-lipe

13/1 2024
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift