Carlsberg hylder kongeparret

Carlsberg hylder kongeparret

I anledning af tronskiftet har bryggeriet producereret to helt særlige udgaver af Carlsberg Pilsner og Tuborg Grøn. Carlsberg giver også Hans Majestæt Kong Frederik 10. og Hendes Majestæt Dronning Mary en unik øl i gave

De klassiske etiketter på Carlsberg Pilsner og Tuborg Grøn har i den nærmeste fremtid nyt udseende.

-Som det første bryggeri der kunne kalde sig Leverandør til Det Kongelige Danske Hof, er det naturligt for os at fejre tronskiftet og det nye kongepar med Danmarks to ikoniske ølmærker. Det er en historisk begivenhed, og derfor sender vi to unikke udgaver af Carlsberg Pilsner og Tuborg Grøn på gaden, så hele Danmark kan skåle for
kongeparret og deltage i fejringen af Hans Majestæt Kong Frederik 10. og Hendes Majestæt Dronning Mary, siger Peter Haahr Nielsen, adm. direktør i Carlsberg Danmark.

Sidste gang Danmark havde et kongepar var i 1972, og derfor vælger bryggeriet at fejre både H.M. Kong Frederik 10. og H.M. Dronning Mary.

-Det er over 52 år siden, at Danmark havde en konge og dronning, og vi vil gerne hylde det nye kongepar og give danskerne mulighed for at fejre dem begge to. Vi har derfor designet to etiketter, der markerer fejringen af Danmarks nye kongepar og hylder vores konge og dronning, siger Peter Haahr Nielsen.

De nye etiketter består af lykønskningen ”Tillykke til Kongeparret H.M.K. Frederik 10. & H.M.D. Mary” og vil være at finde på Carlsberg Pilsner og Tuborg Grøn flaskerne i en begrænset periode og kan købes i detailhandlen, så længe lager haves.

Øl på champagneflasker
Udover at give danskerne mulighed for at fejre kongeparret med en helt særlig etikette på de to øl, har bryggeriet også nøje udvalgt et bryg som blandt andet skal være en gave til kongeparret.

-Fra Husbryggeriet Jacobsen på Valby Bakke har vi udvalgt en helt speciel øl som gave til kongeparret. Det er en øl med en spændende kombination af syrlighed, frugtige nuancer og perlende bobler, der danner den perfekte skumkrone, siger Peter Haahr Nielsen.

Øllen har et alkoholindhold på 10% og er brygget på Carlsbergs eksklusive byg, der giver en flot orange ravfarve og har duftnoter af abrikos, rabarber og fersken. Øllen er brygget i omtrent 800 eksemplarer og gives blandt andet som gave til kongeparret og
kongehuset.

Samtidigt med de tre særlige øl fejrer Carlsberg også kongeparret i annoncer i landets største aviser og med store bannere på Rådhuspladsen og Nyhavn, der hylder kongeparret. Derudover har bryggeriet dekoreret en række lastbiler med en kongelig hyldest, som kan ses i bybilledet, når de leverer øl og vand til Carlsbergs kunder.

Carlsberg blev leverandør til Det Kgl. Danske Hof i 1904, og Tuborg fik prædikatet i 1914.

-lipe

13/1 2024
  • Europas fødevare-klimamærker mangler fælles LCA-sprog

    Europas fødevare-klimamærker mangler fælles LCA-sprog

    etiketter-og-maerkning ›De mange klimamærker, der bygger på livscyklusvurdering (LCA), er sat i verden for at skabe klarhed, men ender ofte med at skabe forvirring. Årsagen er forskellige beregningsmetoder og måder at kommunikere på. En ny undersøgelse fra Aarhus Universitet opfordrer til hurtig harmonisering for at undgå yderligere forvirring blandt forbrugerne
  • Smurfit Westrock OnWell udvider på ny adresse i Helsingborg

    Smurfit Westrock OnWell udvider på ny adresse i Helsingborg

    etiketter-og-maerkning ›Smurfit Westrock OnWell, der er producent af butiksdisplays og POS-materiale til det skandinaviske marked, tager nu et vigtigt skridt i sin vækstrejse
  • Noget for enhver smag

    Noget for enhver smag

    etiketter-og-maerkning ›Aldrig før har der været så mange forskellige julebryg at vælge imellem som denne jul. Desuden er paletten af julebryg i 2025 den mest farverige
  • Linerfri fragt- og logistiketiketter

    Linerfri fragt- og logistiketiketter

    etiketter-og-maerkning ›DHL indfører InNo-Liner-løsning fra cab og Herma og fjerner dermed spild fra etiketteringsprocessen i bl.a. de interne forsendelser for Deutsche Post, som anlægget i Nohra i Thüringen står for
  • Tre veje til at udfase evighedskemikalierne

    Tre veje til at udfase evighedskemikalierne

    etiketter-og-maerkning ›En national vidensplatform, målrettet støtte til SMV'er og øget gennemsigtighed i værdikæderne kan hjælpe industrien med at PFAS, viser ny rapport fra Teknologisk Institut
  • Første forsøg med RFID-sporing i ferskvarer

    Første forsøg med RFID-sporing i ferskvarer

    etiketter-og-maerkning ›Avery Dennison og Walmart samarbejder om sensorteknologi, der vil forbedre friskheden, øge driftseffektiviteten og mindske madspildet
  • Labelexpo bliver til LOUPE

    Labelexpo bliver til LOUPE

    etiketter-og-maerkning ›Fra 2026 skifter Labelexpo Global Series navn til LOUPE. Det skal afspejle, at den trykteknologi, der er udviklet til etiketbranchen, nu også revolutionerer inden for bl.a. fleksibel emballage og foldeæsker.
  • Hylder de bedste i branchen

    Hylder de bedste i branchen

    etiketter-og-maerkning ›Der var hæder og ære, da innovation, bæredygtighedstiltag og faglig ekspertise under Labelexpo-messen blev belønnet ved den første uddeling af Labels & Labeling Global Awards inden for etiketter og embllagetryk