Carlsberg hylder kongeparret

Carlsberg hylder kongeparret

I anledning af tronskiftet har bryggeriet producereret to helt særlige udgaver af Carlsberg Pilsner og Tuborg Grøn. Carlsberg giver også Hans Majestæt Kong Frederik 10. og Hendes Majestæt Dronning Mary en unik øl i gave

De klassiske etiketter på Carlsberg Pilsner og Tuborg Grøn har i den nærmeste fremtid nyt udseende.

-Som det første bryggeri der kunne kalde sig Leverandør til Det Kongelige Danske Hof, er det naturligt for os at fejre tronskiftet og det nye kongepar med Danmarks to ikoniske ølmærker. Det er en historisk begivenhed, og derfor sender vi to unikke udgaver af Carlsberg Pilsner og Tuborg Grøn på gaden, så hele Danmark kan skåle for
kongeparret og deltage i fejringen af Hans Majestæt Kong Frederik 10. og Hendes Majestæt Dronning Mary, siger Peter Haahr Nielsen, adm. direktør i Carlsberg Danmark.

Sidste gang Danmark havde et kongepar var i 1972, og derfor vælger bryggeriet at fejre både H.M. Kong Frederik 10. og H.M. Dronning Mary.

-Det er over 52 år siden, at Danmark havde en konge og dronning, og vi vil gerne hylde det nye kongepar og give danskerne mulighed for at fejre dem begge to. Vi har derfor designet to etiketter, der markerer fejringen af Danmarks nye kongepar og hylder vores konge og dronning, siger Peter Haahr Nielsen.

De nye etiketter består af lykønskningen ”Tillykke til Kongeparret H.M.K. Frederik 10. & H.M.D. Mary” og vil være at finde på Carlsberg Pilsner og Tuborg Grøn flaskerne i en begrænset periode og kan købes i detailhandlen, så længe lager haves.

Øl på champagneflasker
Udover at give danskerne mulighed for at fejre kongeparret med en helt særlig etikette på de to øl, har bryggeriet også nøje udvalgt et bryg som blandt andet skal være en gave til kongeparret.

-Fra Husbryggeriet Jacobsen på Valby Bakke har vi udvalgt en helt speciel øl som gave til kongeparret. Det er en øl med en spændende kombination af syrlighed, frugtige nuancer og perlende bobler, der danner den perfekte skumkrone, siger Peter Haahr Nielsen.

Øllen har et alkoholindhold på 10% og er brygget på Carlsbergs eksklusive byg, der giver en flot orange ravfarve og har duftnoter af abrikos, rabarber og fersken. Øllen er brygget i omtrent 800 eksemplarer og gives blandt andet som gave til kongeparret og
kongehuset.

Samtidigt med de tre særlige øl fejrer Carlsberg også kongeparret i annoncer i landets største aviser og med store bannere på Rådhuspladsen og Nyhavn, der hylder kongeparret. Derudover har bryggeriet dekoreret en række lastbiler med en kongelig hyldest, som kan ses i bybilledet, når de leverer øl og vand til Carlsbergs kunder.

Carlsberg blev leverandør til Det Kgl. Danske Hof i 1904, og Tuborg fik prædikatet i 1914.

-lipe

13/1 2024
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top
  • Snart er det tid - Labelexpotid

    Snart er det tid - Labelexpotid

    etiketter-og-maerkning ›Årets udgave af Labelexpo markerer at udstillingen for første gang kombinerer og omfatter alle aspekter af etiketproduktion og udsmykning af ydre emballage
  • Ny vicepræsident i Avery Dennison

    Ny vicepræsident i Avery Dennison

    etiketter-og-maerkning ›Mariana Rodriguez til ny vicepræsident og general manager for Materials Group i Europa, Mellemøsten og Nordafrika