Erobringen af konsistente farver

Erobringen af konsistente farver

Brands spend millions on their logos, color schemes and packaging designs. Maintaining a consistent brand is strategic and critical for all of them. BOBST introduces a solution

En favorabel position

En favorabel position

Nyt positioneringsudstyr fra Logitrans med nem programmering sørger automatisk for en konstant arbejdshøjde, hvilket letter brugerens ryg og skuldre

Grøn pakkeløsning

Grøn pakkeløsning

Elleve MAN eTGE'er er blevet leveret til Swiss Post i Ostermundigen, Bern. De elektriske varebiler skal levere pakker tre steder på miljøvenlig vis. Swiss Post drager samtidigt fordel af MAN Transport Solutions 360 graders rådgivning i forbindelse med omstillingen til elektriske varebiler

Udmærkelse til infoetiket i flere lag

Udmærkelse til infoetiket i flere lag

August Faller har vundet den eftertragtede FINAT Award i kategorien "Etiketter i flere lag" for informationsetiketten, Faller Info-Label, med flere sider giver tilstrækkelig plads på et lille område og kan håndteres praktisk af både producent og bruger

Lidl introducerer nye, genbrugelige Green Bags

Lidl introducerer nye, genbrugelige Green Bags

Fra mandag d. 29 juli, tilbyder Lidl som den første discountkæde i Danmark sine kunder et genbrugeligt alternativ til frugt- og grøntposerne af plastik. De nye såkaldte ”Green Bags” kan genbruges mange gange og kommer til at koste fem kroner for to net

RPC Superfos modtager IMDA 2019 pris i USA

RPC Superfos modtager IMDA 2019 pris i USA

Plastemballageproducenten RPC Superfos har netop modtaget en pris for “Best Label Design” til 2019 IMDA Awards i USA. Den prisvindende label er lavet til bøtter med suppe fra Heinz

Dansk cleantech virksomhed barberer 69% af plasticforbruget

Dansk cleantech virksomhed barberer 69% af plasticforbruget

Byggebranchen sviner. Og med stigende fokus på branchens ansvar i klimaproblematikken er det blevet endnu mere tydeligt, at der skal sadles om og gives plads til innovative, bæredygtige løsninger - både når det gælder materialer, arbejdsgange og holdning til affald

GLS åbner sit første depot i Horsens

GLS åbner sit første depot i Horsens

GLS Denmark har netop taget sit nye depot i Horsens i brug, og pakkedistributørens netværk vokser dermed fra otte til ni depoter. Nybyggeriet til 43 millioner kroner er en del af et større, dansk investeringsprogram

Kølig levering på sidste mil

Kølig levering på sidste mil

Med lanceringen af Dometic Frigo DC går Dometic ind på det voksende marked for vareudbringning. Ved at udnytte virksomhedens teknologi inden for mobile kølesystemer til mad- og drikkevarer udvider Dometic sit forretningsområde med professionelle løsninger til "last-mile-delivery-markedet"

  • 40 år med styr på temperaturen under transporten

    40 år med styr på temperaturen under transporten

    emballage ›Combitherm i Them sørger for temperatursikker transport til masser af danske virksomheder. Nu retter de selv et øget fokus på udlandet
  • Den elektriske e-Crafter leverer nu for nemlig.com

    Den elektriske e-Crafter leverer nu for nemlig.com

    andet ›Det danske online supermarked nemlig.com har som mål at blive Danmarks mest bæredygtige supermarked. En af vejene dertil er at reducere CO2-aftrykket for virksomhedens leveringer af dagligvarer, og første skridt er introduktionen af den 100 % elektriske e-Crafter
  • Plast forhindrer stadig madspild

    Plast forhindrer stadig madspild

    emballage ›Vi hører ofte om negative miljømæssige konsekvenser ved plast, men faktisk beskytter plastemballage fødevarer og forhindrer, at dyrt produceret mad ender på lossepladsen
  • Heidelberger overtager softwarefirmaet Crispy Mountain

    Heidelberger overtager softwarefirmaet Crispy Mountain

    tryk-og-print ›As part of its digital transformation, Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) is systematically expanding its digital business models. As part of this strategy, the company has now acquired software start-up Crispy Mountain of Mainz, Germany, which offers Keyline, a cloud-based management platform for print businesses
  • Ny kampagne fra Dansk Retursystem sætter fokus på plastik

    Ny kampagne fra Dansk Retursystem sætter fokus på plastik

    emballage ›Fra mandag den 1. juli, vil forbrugerne kunne finde pantmærker på juice, saft, most og smoothies. Med udvidelsen af pantsystemet har Danmark taget endnu et skridt i retning af en mere bæredygtig og klimavenlig tilgang til materialer. Samtidig søsætter Dansk Retursystem ny kampagne, der sætter fokus på plastik
  • Genbrug af stålemballage slår rekord

    Genbrug af stålemballage slår rekord

    andet ›Genanvendelsen af stålemballage i Europa har nået et foreløbigt højdepunkt. Ifølge tal fra Association of European Producers of Steel for Packaging, APEAL, bliver 80,5% af stålemballagen nemlig genbrugt, og dermed har industrien for stålemballage nået sine målsætninger tre år tidligere end beregnet
  • Brugte plastflasker bliver til nye bilmåtter

    Brugte plastflasker bliver til nye bilmåtter

    emballage ›Alle Fords EcoSportmodeller er udstyret med måtter sammensat af 470 genbrugte vandflasker. De seneste 20 år har bilproducenten genanvendt 1,2 milliarder plastflasker i produktionen
  • Ny datomærkning skal modvirke spildt mælk

    Ny datomærkning skal modvirke spildt mælk

    etiketter-og-maerkning ›92 millioner mælkekartoner fra Arla er nu påtrykt 'ofte god efter' neden under datomærkningen. Det skal få forbrugerne til at bruge deres egen dømmekraft, før de smider god mælk i vasken