Chep styrker indsatsen for at hente forsvundne paller hjem

Chep styrker indsatsen for at hente forsvundne paller hjem

Logistik- og forsyningskædevirksomheden Chep udvider sit juridiske team for at inddrive mistede paller og maksimere bæredygtigheds-udbyttet af deres cirkulære forretningsmodel

Forsyningskæde-specialisten, Chep, har bygget sin forretning på en cirkulær model, hvor de karakteristiske blå paller kan genbruges igen og igen.

Når Chep mister en palle, fordi den ikke bliver returneret, påvirker det hele forsyningskæden. Derfor styrker virksomheden nu indsatsen for at hente pallerne hjem igen med ansættelsen af to stærke juridiske profiler, der med en række stramninger skal øge incitamentet til aflevere CHEP’s paller igen efter endt brug, så de kan forblive i kredsløbet.

Alle Chep’s paller indgår i en bæredygtig dele- og genbrugsordning, hvis positive effekt på miljøet undermineres, når pallerne ikke returneres, men i stedet bliver solgt, skilt ad og brugt til andre formål eller på anden vis forsvinder ud af kredsløbet.

Alle Chep’s paller er ejet af virksomheden selv, som også sørger for løbende vedligeholdelse og reparation.

For at indhente de mistede paller, ser Chep sig nu nødsaget til at ty til hårdere juridisk aktion:

- Det er ikke bare imod vores bæredygtigheds-målsætninger, men giver også større omkostninger for både producenter, detailhandlere og i sidste ende forbrugerne, når paller forsvinder sporløst i systemet. Vi arbejder på mange fronter for at minimere ”palle-spild”, herunder bruger vi alle tænkelige midler inden for lovens rammer til at hente de tabte paller hjem igen, siger Torben Lund, landechef i Chep Danmark.

Takket være den blå farve er Chep’s paller lette at genkende, og det er både nemt og gratis at arrangere afhentning af paller.

-hawin

10/6 2020
  • Glasproducent lancerer sin letteste vinflaske på kun 300 gram

    Glasproducent lancerer sin letteste vinflaske på kun 300 gram

    emballage ›Som en af løsningerne på stigende priser og højere miljøkrav har Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe)lanceret en ny letvægtsvinflaske, der kombinerer ultralet design med høj styrke og et attraktivt udseende
  • Ost på glas går som smurt

    Ost på glas går som smurt

    emballage ›Arla Foods investerer 380 millioner kroner i Bahrain-anlæg for at styrke sin position inden for smøreost på glas i MENA-regionen
  • Økologiske fødevarer i fokus

    Økologiske fødevarer i fokus

    emballage ›Organic Summit 2025 samler beslutningstagere, eksperter og aktører fra hele den europæiske fødevarekæde d. 18-19. august i Den Sorte Diamant
  • FARUSA emballage er solgt til Nefab

    FARUSA emballage er solgt til Nefab

    emballage ›Den 102 år gamle familievirksomhed i Farum er overtaget af den globale eksportemballagekoncern, som hidtil har være en af FARUSA største konkurrenter
  • Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    emballage ›Autoinjektorer og -penne bliver i stigende omfang brugt af patienter til selv-behandling. Derfor udvikler Faller Packaging tilpassede emballager, der kombinerer beskyttelse, funktionalitet og brugervenlighed
  • Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    emballage ›Danske hospitaler producerer 4,4 tons affald - i timen! Et nyt samarbejde mellem industri, hospitaler og forskning på bl.a. Teknologisk Institut vil nu etablere en infrastruktur til genanvendelse af medicinsk engangsudstyr
  • K slår plastparaplyen op

    K slår plastparaplyen op

    emballage ›Messe Düsseldorfs globale portefølje af messer for plast- og gummiindustrien kommer under et nyt paraplybrand. K-Alliance, er navnet
  • Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    emballage ›Baseret på HERMAs prisbelønnede InNo-Liner materiale præsenterer virksomheden sammen med etikettrykspecialisten cab Produkttechnik en løsning til logistik- og fragtetiketteruden uden bagside. Det sker på Labelexpo 2025