Millioner af frys-selv-is sikrer væksten hos M&M Pakkeri og Lagerlogistik

Millioner af frys-selv-is sikrer væksten hos M&M Pakkeri og Lagerlogistik

Ompakning af de populære frys-selv-is fra Sun Lolly har skabt grundlaget for en stabil vækst i virksomheden M&M Pakkeri og Lagerlogistik. Lagermedarbejderne håndterer cirka 90 millioner is om året

Med forårets lunende solstråler fylder særligt børnefamilierne fryseren med is. En undersøgelse foretaget af COOP Analyse fra 2019 viser, at 69 procent af børnefamilierne har is i fryseren.

Danskernes store trang til is har medvirket til væksten hos Frederikssundvirksomheden M&M Pakkeri og Lagerlogistik. En væsentlig del af forretningen er nemlig at ompakke de kendte skub-op-is Sun Lolly, så hvert supermarked modtager en blanding af alle smagsvarianter.

– CO-RO, som virksomheden bag isene hedder, har haft succes med nye eksportmarkeder, hvilket har givet os en masse opgaver. Igennem hele sommerhalvåret kører vi med skiftehold døgnet rundt for at nå alle de is, der skal pakkes om på de mindre halvpaller. De seneste års overskud er blevet geninvesteret i virksomheden, så vi har mere plads og større kapacitet, fortæller Michael Jacobsen, der sammen med sin kone, Lone Jacobsen, ejer M&M Pakkeri og Lagerlogistik.

Parret har i de seneste fem år oplevet deres virksomhed gennemgå en omsætningsvækst på 60 procent, og det gennemsnitlige antal medarbejdere er vokset fra 10 til 30.

Tryg outsourcing

I de seneste 12 år har CO-RO sendt en stor mængde af sine varer til M&M Pakkeri og Lagerlogistik. Samarbejdet begyndte i det små, men er siden blevet udvidet, og ikke mindre end 90 millioner is forventer Michael Jacobsen at pakke om i 2020. Også CO-RO vinder på samarbejdet.

- Vi har i de seneste fire år øget salget af Sun Lolly markant, og med den vækst vi oplever, har vi simpelthen ikke plads til at håndtere alle varerne og den nødvendige ompakning på egen hånd, fortæller Lars Heide Sørensen, der er lagerchef i CO-RO, og pointerer:

- M&M ligger ret tæt på os, hvilket giver os en enorm fleksibilitet. De løser ekstraordinære opgaver problemfrit – både dem, der haster, og de mindre specialopgaver. Det er rart, at vi bare kan overlade denne opgave til M&M, og så leverer de et flot stykke arbejde hver gang.

Fremtiden er lys

Sun Lolly bliver markedsført i Tyskland, Norge, Sverige, Holland og Belgien, og kommer der flere lande til, står M&M Pakkeri og Lagerlogistik klar til at tage endnu flere varer ind.

- Det går rigtig godt lige nu, og vi er fast besluttet på hele tiden at investere i nye maskiner, mere lagerplads og flere hænder, så vi bliver en endnu stærkere samarbejdspartner i fremtiden, sige Michael Jacobsen.

Udover ompakning, tilbyder M&M Pakkeri og Lagerlogistik services inden for lagerhotel og webshop.

-hawin

18/6 2020
  • Ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen

    Ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen

    emballage ›Med en baggrund inden for salg, strategisk ledelse og forretningsudvikling indtræder Jonas Lilleskov Nielsen pr. 1. januar som ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage
  • Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    emballage ›Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden er bl.a. fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer
  • Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    emballage ›Phoenix Contact ændrer sin emballage til fremover at være uden tryk, både nationalt og internationalt. Emballagen kan dermed genbruges, lyder det fra virksomheden
  • Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    emballage ›En ny analyse fra Boligselskabernes Landsforening, der repræsenterer de almene boligforeninger, dokumenterer store forskelle i affaldsgebyrer på tværs af landets 98 kommuner
  • Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    emballage ›En af guld, to af sølv og to af bronze. Det er den samlede medaljehøst i den fællesnordiske konkurrences særlige kategori for emballagedesign, udviklet af studerende