Millioner af frys-selv-is sikrer væksten hos M&M Pakkeri og Lagerlogistik

Millioner af frys-selv-is sikrer væksten hos M&M Pakkeri og Lagerlogistik

Ompakning af de populære frys-selv-is fra Sun Lolly har skabt grundlaget for en stabil vækst i virksomheden M&M Pakkeri og Lagerlogistik. Lagermedarbejderne håndterer cirka 90 millioner is om året

Med forårets lunende solstråler fylder særligt børnefamilierne fryseren med is. En undersøgelse foretaget af COOP Analyse fra 2019 viser, at 69 procent af børnefamilierne har is i fryseren.

Danskernes store trang til is har medvirket til væksten hos Frederikssundvirksomheden M&M Pakkeri og Lagerlogistik. En væsentlig del af forretningen er nemlig at ompakke de kendte skub-op-is Sun Lolly, så hvert supermarked modtager en blanding af alle smagsvarianter.

– CO-RO, som virksomheden bag isene hedder, har haft succes med nye eksportmarkeder, hvilket har givet os en masse opgaver. Igennem hele sommerhalvåret kører vi med skiftehold døgnet rundt for at nå alle de is, der skal pakkes om på de mindre halvpaller. De seneste års overskud er blevet geninvesteret i virksomheden, så vi har mere plads og større kapacitet, fortæller Michael Jacobsen, der sammen med sin kone, Lone Jacobsen, ejer M&M Pakkeri og Lagerlogistik.

Parret har i de seneste fem år oplevet deres virksomhed gennemgå en omsætningsvækst på 60 procent, og det gennemsnitlige antal medarbejdere er vokset fra 10 til 30.

Tryg outsourcing

I de seneste 12 år har CO-RO sendt en stor mængde af sine varer til M&M Pakkeri og Lagerlogistik. Samarbejdet begyndte i det små, men er siden blevet udvidet, og ikke mindre end 90 millioner is forventer Michael Jacobsen at pakke om i 2020. Også CO-RO vinder på samarbejdet.

- Vi har i de seneste fire år øget salget af Sun Lolly markant, og med den vækst vi oplever, har vi simpelthen ikke plads til at håndtere alle varerne og den nødvendige ompakning på egen hånd, fortæller Lars Heide Sørensen, der er lagerchef i CO-RO, og pointerer:

- M&M ligger ret tæt på os, hvilket giver os en enorm fleksibilitet. De løser ekstraordinære opgaver problemfrit – både dem, der haster, og de mindre specialopgaver. Det er rart, at vi bare kan overlade denne opgave til M&M, og så leverer de et flot stykke arbejde hver gang.

Fremtiden er lys

Sun Lolly bliver markedsført i Tyskland, Norge, Sverige, Holland og Belgien, og kommer der flere lande til, står M&M Pakkeri og Lagerlogistik klar til at tage endnu flere varer ind.

- Det går rigtig godt lige nu, og vi er fast besluttet på hele tiden at investere i nye maskiner, mere lagerplads og flere hænder, så vi bliver en endnu stærkere samarbejdspartner i fremtiden, sige Michael Jacobsen.

Udover ompakning, tilbyder M&M Pakkeri og Lagerlogistik services inden for lagerhotel og webshop.

-hawin

18/6 2020
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud
  • Det handler om emballagen

    Det handler om emballagen

    emballage ›Ændrede indkøbsvaner, krav om mere bæredygtig emballage og digitaliseringen og automatiseringens indflydelse på emballagetryk. Det var alt sammen temaer, som eksperter fra emballagevirksomheder, brancheforeninger og den kommercielle og teknologiske sektor diskuterede, da Heidelberger Druckmaschinen fejrede sit 175 års jubilæum