Rosendahl opgraderer på digitalt produktionsprint

Rosendahl opgraderer på digitalt produktionsprint

Trykkeriet, Rosendahl A/S, indgår partnerskab med Ricoh-forhandleren Hansenprint og investerer i Richos nye flagskib inden for digitalt produktionsprint

Svend Erik Grue Nielsen, koncernproduktionschef hos Rosendahl A/S, forklarer man som et af Danmarks største trykkerier, er afhængige af en topmoderne maskinpark med en høj kapacitet og at den nyeste farveteknologi inden for digitalprint, helt sikkert giver en langt højere oppetid og en forbedret leveringsdygtighed.

- Hovedårsagen til vores investering er en højere produktionskapacitet og en væsentlig forbedret udskriftskvalitet. Vi oplever en stor vækst inden for digitalprint, og Ricoh Pro C9100 vil bestemt give os mange nye muligheder.

- I starten var vi skeptiske i forhold til kvaliteten, men Hansenprint har ved testkørsel på Ricoh Pro C9100 kunnet fremvise vores testfiler i en kvalitet, som andre aktører på markedet ikke har kunnet levere. Hos Rosendahls ser vi os selv som innovative og nytænkende, og i forhold til det har Hansenprint også været en god sparringspartner. Vi har fået en række nye muligheder, som vi ikke troede, var mulige inden for digital farveproduktionsprint, siger Svend Erik Grue Nielsen.

Stolte leverandører

Peter Yde, salgsdirektør hos Hansenprint, er også glad for at man i løbet af de kommende måneder får mulighed for at installere det nye flagskib hos en så anerkendt virksomhed som Rosendahls.

Ricohs Pro C9100 er positioneret i ‘Heavy Produktion’-segmentet, hvor Pro C9100 kører 130 A4-tryk per minut, uafhængig af om det er 100g eller 400g papir.

- Vi ser frem til et godt samarbejde med Rosendahls og er stolte over den tillid, de har vist os, ved at vælge os som samarbejdspartner, forklarer Peter Yde.

Avanceret teknologi

Lasse Riis Poulsen, Country Manager Production Print hos Ricoh Danmark, forklarer at Ricoh og Hansenprint oplever stor interesse og efterspørgsel på det Pro C9100 serien.

- Modellen indgår i et segment, hvor Ricoh ikke tidligere har haft egenproducerede løsninger. Dette segment har traditionelt set været dominert af HP Indigo og Xerox iGen. Pro C 9100 har en anbefalet gennemsnitsvolumen på 1 million tryk per måned, men håndterer fint op til 1,8 millioner tryk per måned, uddyber han.

-hawin

7/7 2015
  • Nye modeller øger kreativiteten for brugerne

    Nye modeller øger kreativiteten for brugerne

    tryk-og-print ›Roland DG introducerer to VersaSTUDIO-printere for at udvide mulighederne for sine kompakte print/cut- og ''direct-to-object-enheder''
  • DM i 3D-print og AM Summit 2025 udspiller sig på HI-messen

    DM i 3D-print og AM Summit 2025 udspiller sig på HI-messen

    tryk-og-print ›Der skal dystes i avanceret 3D-print-teknologi, når HI-messen senere på året danner ramme om DM i 3D-print for erhvervsskoleelever. Mesterskabet er en del af messens 3D TECH-område, der blandt andet også rummer Dansk AM Hub, som andetsteds på messen som noget nyt forestår AM Summit
  • Fjern momsen: Fysiske bøger i fokus i ny rapport

    Fjern momsen: Fysiske bøger i fokus i ny rapport

    tryk-og-print ›En række centrale anbefalinger skal styrke læselysten hos børn og unge – blandt andet gennem flere bogkøb til skolebiblioteker og en fjernelse af momsen på trykte bøger. Grakom glæder sig over, at det trykte medie spiller en hovedrolle i arbejdsgruppens anbefalinger
  • UV-innovation over hele linjen

    UV-innovation over hele linjen

    tryk-og-print ›Fra 3. til 5. juni 2025 præsenterer hubergroup Print Solutions sit brede udvalg af fremtidsorienterede UV-printløsninger på IST UV Days 2025 i Nürtingen
  • HP præsenterer ny chatbot til trykproduktion

    HP præsenterer ny chatbot til trykproduktion

    tryk-og-print ›HP Nio er navnet på kunstig intelligens-agenten, der er en af flere nye funktioner i HP’s software og platforme. Den skal gøre det nemmere for trykkerier at automatisere arbejdsgange
  • Canon afslører flere nyheder i sin storformatportefølje på FESPA

    Canon afslører flere nyheder i sin storformatportefølje på FESPA

    tryk-og-print ›Tjek Canons seneste storformatnyheder ud på FESPA Global Print Expo 2025 i Berlin og oplev hvordan Arizona-, Colorado- og imagePROGRAF-printerne trykker på en række forskellige materialer
  • Kommunikationsbranchen i den nye foranderlige virkelighed

    Kommunikationsbranchen i den nye foranderlige virkelighed

    tryk-og-print ›Uforudsigelige, geopolitiske strømninger, krig og ændrede konkurrencebetingelser i Europa giver også kommunikationsindustrien nye udfordringer. Emnerne er derfor på dagordenen når GRAKOM afholder KOMM DAGEN i næste måned i Horsens
  • femina genopstår på papir

    femina genopstår på papir

    tryk-og-print ›Det var en fejl, at ugebladet femina sidste år udelukkende gik den digitale vej. Derfor vender bladet nu tilbage som månedsmagasin på print, samtidig med, at den digitale udgave bliver abonnementsbaseret i nyt format