Kommunikationsbranchen i den nye foranderlige virkelighed

Kommunikationsbranchen i den nye foranderlige virkelighed

Uforudsigelige, geopolitiske strømninger, krig og ændrede konkurrencebetingelser i Europa giver også kommunikationsindustrien nye udfordringer. Emnerne er derfor på dagordenen når GRAKOM afholder KOMM DAGEN i næste måned i Horsens

Scandic Opus i Horsens lægger i år lokaler til, når brancheforeningen GRAKOM inviterer ledere og medarbejdere inden for grafisk produktion, kommunikation, design og medieproduktion til den årlige KOMM DAGEN fredag den 23. maj.

Her vil en række skarpe eksperter give deltagerne et "360-graders overblik" over de økonomiske, politiske og teknologiske tendenser, som former kommunikationsindustrien i øjeblikket, og komme med gode råd om, hvordan man kan navigere i dem.

Således vil økonomisk redaktør på Berlingske, Ulrik Bie fokusere på den nye økonomiske virkelig med Trump, krig i Europa og et konkurrenceudsat Europa, mens vicedirektør i Tænketanken Europa, Ditte Brasso Sørensen, under overskriften "Europa har tabt pusten – men nu tager vi kampen op!" giver indblik i EU's nye kurs, og hvordan politikerne vil bringe europæiske virksomheder helt i front på trods af reguleringer og bureaukrati.

Den teknologiske udvikling - og hvordan man kan favne den i branchen er på dagsordenen, når futurist Anne Skare Nielsen giver et handlingsorienteret og inspirerende indspark, og Jesper Boysen, CEO for POWER, deler ud af sine erfaringer og afslører, hvordan han designer fremtidens markedsføring og opbygger vækst i en benhård konkurrence.

I sidste officielle indlæg får man ifølge GRAKOM den ultimative formel på succes på SoMe og øvrige online-medier, når Jacob Krogh fra The Marketing Guy fortæller om markedsføring og annoncer, der konverterer på Meta.

Journalist og presserådgiver, Karin Cruz Forstrøm er moderator og GRAKOMs administrerende direktør, Carina Christensen er naturligvis også med på KOMM-dagen hvor hun kan byde velkommen i en brancheforeningen, som i år fejrer sit 150 års jubilæum.

Det bliver markeret med jubilæumskage i den indlagte pause mellem oplæggene, og der bliver også tid og lejlighed for deltagerne til at møde forskellige leverandører til branchen i det særlige udstillingsområde.

Læs mere om tilmelding, frister mv.

-lipe

29/4 2025
  • femina genopstår på papir

    femina genopstår på papir

    tryk-og-print ›Det var en fejl, at ugebladet femina sidste år udelukkende gik den digitale vej. Derfor vender bladet nu tilbage som månedsmagasin på print, samtidig med, at den digitale udgave bliver abonnementsbaseret i nyt format
  • Roland DG øger hastigheden på UV-flatbed-printere i storformat

    Roland DG øger hastigheden på UV-flatbed-printere i storformat

    tryk-og-print ›Leverandøren af digitale printløsninger, Roland DG har netop annonceret lanceringen af VersaOBJECT LO-640/300-serien af UV-flatbed-printere, der printer med høj præcision og i store mængder på et stort udvalg af substrater
  • Fujifilm lancerer single pass-løsning og ny blækteknologi

    Fujifilm lancerer single pass-løsning og ny blækteknologi

    tryk-og-print ›En nyudviklet HS-printermodel 3000 til det brede publikum bliver sammen med den helt nye AQUAFUZE blækteknologi, der kombinerer fordelene ved UV-LED og vandbaseret inkjetprint præsenteret på Fujifilms stand på FESPA i næste måned
  •  KVIK går tilbage til fysiske kataloger

    KVIK går tilbage til fysiske kataloger

    tryk-og-print ›Kunderne vil gerne have et katalog i hånden, så efter flere år med en digitaliseret udgave har køkken-, bad- og garderobe-producenten valgt igen at trykke fysiske kunde-kataloger. Ifølge trykleverandøren er det en tiltagende tendens
  • Nyeste skud på stammen indenfor storformatprint

    Nyeste skud på stammen indenfor storformatprint

    tryk-og-print ›HP introducerer den kompakte alt-i-en-storformatprinter HP Latex R530 og HP PrintOS Production Hub, der kan optimere printproduktion og åbne nye markedsmuligheder
  • Ecco Print styrker labelproduktionen yderligere med ny HP Indigo model

    Ecco Print styrker labelproduktionen yderligere med ny HP Indigo model

    tryk-og-print ›Virksomheden i Hjørring fortsætter med at investere i den nyeste trykteknologi, og har nu tilføjet en HP Indigo 6K til sin flåde. Den supplerer Ecco Prints første trykpresse HP Indigo 6800
  • Ranpak lancerer Print on demand til automatiserede pakkelinjer

    Ranpak lancerer Print on demand til automatiserede pakkelinjer

    tryk-og-print ›Leverandøren af papirbaserede, automatiserede emballageløsninger til e-handel og industrielle forsyningskæder, præsenterer Print'it på LogiMAT. Inline-løsningen kan udskrive tilpassede designs i fuld farve på op til 15 kasser i forskellige højder pr. minut
  • Karamello investerer i fremtiden med ny digital printteknologi fra Visutech

    Karamello investerer i fremtiden med ny digital printteknologi fra Visutech

    tryk-og-print ›Karamello har investeret i avanceret printteknologi med en HP Indigo og efterbehandlingsudstyr fra ABG, som er blevet installeret af Visutech