
Kommunikationsbranchen i den nye foranderlige virkelighed
Uforudsigelige, geopolitiske strømninger, krig og ændrede konkurrencebetingelser i Europa giver også kommunikationsindustrien nye udfordringer. Emnerne er derfor på dagordenen når GRAKOM afholder KOMM DAGEN i næste måned i Horsens
Scandic Opus i Horsens lægger i år lokaler til, når brancheforeningen GRAKOM inviterer ledere og medarbejdere inden for grafisk produktion, kommunikation, design og medieproduktion til den årlige KOMM DAGEN fredag den 23. maj.
Her vil en række skarpe eksperter give deltagerne et "360-graders overblik" over de økonomiske, politiske og teknologiske tendenser, som former kommunikationsindustrien i øjeblikket, og komme med gode råd om, hvordan man kan navigere i dem.
Således vil økonomisk redaktør på Berlingske, Ulrik Bie fokusere på den nye økonomiske virkelig med Trump, krig i Europa og et konkurrenceudsat Europa, mens vicedirektør i Tænketanken Europa, Ditte Brasso Sørensen, under overskriften "Europa har tabt pusten – men nu tager vi kampen op!" giver indblik i EU's nye kurs, og hvordan politikerne vil bringe europæiske virksomheder helt i front på trods af reguleringer og bureaukrati.
Den teknologiske udvikling - og hvordan man kan favne den i branchen er på dagsordenen, når futurist Anne Skare Nielsen giver et handlingsorienteret og inspirerende indspark, og Jesper Boysen, CEO for POWER, deler ud af sine erfaringer og afslører, hvordan han designer fremtidens markedsføring og opbygger vækst i en benhård konkurrence.
I sidste officielle indlæg får man ifølge GRAKOM den ultimative formel på succes på SoMe og øvrige online-medier, når Jacob Krogh fra The Marketing Guy fortæller om markedsføring og annoncer, der konverterer på Meta.
Journalist og presserådgiver, Karin Cruz Forstrøm er moderator og GRAKOMs administrerende direktør, Carina Christensen er naturligvis også med på KOMM-dagen hvor hun kan byde velkommen i en brancheforeningen, som i år fejrer sit 150 års jubilæum.
Det bliver markeret med jubilæumskage i den indlagte pause mellem oplæggene, og der bliver også tid og lejlighed for deltagerne til at møde forskellige leverandører til branchen i det særlige udstillingsområde.
Læs mere om tilmelding, frister mv.
-lipe