femina genopstår på papir

femina genopstår på papir

Det var en fejl, at ugebladet femina sidste år udelukkende gik den digitale vej. Derfor vender bladet nu tilbage som månedsmagasin på print, samtidig med, at den digitale udgave bliver abonnementsbaseret i nyt format

Ugebladet Femina lukkede som printmedie i begyndelse af 2024, men nu genopstår det på papir. Fremover som månedsmagasin med første udgivelse den 8. maj.

Samtidig lancerer mediet et digitalt plus-univers, så man for første gang kan abonnere på den digitale journalistik. Det sker i et stort sats på at skabe endnu mere kvalitetsjournalistik, hvad enten det handler om ligestilling, livsstil, mode eller mad.

Chefredaktør Anne Wittorff kalder det "en fejl", at mediet i sin tid valgte udelukkende at udkomme digitalt.

-Vi vil gerne give de læsere, der foretrækker femina som trykt magasin, muligheden for at være en del af det kvindeunivers, vi har bygget op de seneste år. Vi får stadig henvendelser og reaktioner fra læsere, der savner det på papir, og vi kan se, at vi nu med lanceringen af vores digitale plus-univers har så mange, stærke historier, at vi kan lave en fremragende magasin, siger hun i en pressemeddelelse.

femina bliver ifølge Aller det første, danske livsstilsbrand til kvinder, der lancerer et plus-univers med lange, dybdegående interviews, baggrundsartikler og guides, som man kan få adgang til gennem et abonnement. 

Vi har en meget stærk tro på brandet femina, som vi mener kan favne alt, hvad enten det er digitalt, på print eller en kombination, siger mediechef for Aller Livsstil, Emil Norsker, og fortsætter:

Vi vil også se på tiltag som flere events, video og podcast indenfor plus-universet. I en verden, der er præget af hurtige kliks og masser af konflikter, er der behov for et medie, der dækker både samfundsdagsordener og livsstilsemner seriøst og nuancerede,

-lipe

23/4 2025
  • Canon udvider på de store formater

    Canon udvider på de store formater

    tryk-og-print ›Producenten lancerer den nye 3,4 m Colorado XL-serie rulle-til-rulle- og hybridprinter, der er drevet af den særlige UVgel-teknologi
  • Høj hastighed og automatiseret opsætning

    Høj hastighed og automatiseret opsætning

    tryk-og-print ›HP Indigo løftede sløret for en vifte af AI-drevne løsninger til etiket- og emballagetryk ved årets Labelexpo Europe i Barcelona
  • På Media tager næste skridt

    På Media tager næste skridt

    tryk-og-print ›På Media investerer i en HP Indigo 7900 med syv farveenheder. Investeringen er en strategisk indsats for at styrke kvalitet, innovation og effektivitet, så trykkeriet kan differentiere sig tydeligt på markedet
  • Euroskills på hjemmebane gav medaljerekord

    Euroskills på hjemmebane gav medaljerekord

    tryk-og-print ›Hele 27 medaljer gik til det danske landshold ved EuroSkills Herning 2025 i sidste uge. Høsten på 1 guld, 6 sølv, 6 bronze og 14 Medallion for Excellence er den hidtil største for de danske fagatleter
  • Domino lancerer kompakt etiketprinter på Labelexpo

    Domino lancerer kompakt etiketprinter på Labelexpo

    tryk-og-print ›N410 digital LED-inkjet-printer er nyeste tilføjelse til sortimentet af virksomhedens gennemprøvede N-serie
  • Grakom får ny direktør

    Grakom får ny direktør

    tryk-og-print ›Søren Stemann Beck er ny administrerende direktør i Grakom. Han har over 20 års erfaring fra arbejde med både grafisk produktion og bureauydelser
  • Fujifilm viser fremtidens løsningner

    Fujifilm viser fremtidens løsningner

    tryk-og-print ›Nyheder inden for analog og digital etiketproduktion og foredrag fra brancheeksperter, partnere og slutbrugere er blandt indslagene på Fujifilms stand på Labelexpo 2025
  • Først i Norden med den nye HP Indigo 6K+

    Først i Norden med den nye HP Indigo 6K+

    tryk-og-print ›Emballageproducenten, Boxes & Labels investerer i Nordens første HP Indigo 6K+ digital press, og tager dermed skridtet mod en endnu mere effektiv og fleksibel etiketproduktion