femina genopstår på papir

femina genopstår på papir

Det var en fejl, at ugebladet femina sidste år udelukkende gik den digitale vej. Derfor vender bladet nu tilbage som månedsmagasin på print, samtidig med, at den digitale udgave bliver abonnementsbaseret i nyt format

Ugebladet Femina lukkede som printmedie i begyndelse af 2024, men nu genopstår det på papir. Fremover som månedsmagasin med første udgivelse den 8. maj.

Samtidig lancerer mediet et digitalt plus-univers, så man for første gang kan abonnere på den digitale journalistik. Det sker i et stort sats på at skabe endnu mere kvalitetsjournalistik, hvad enten det handler om ligestilling, livsstil, mode eller mad.

Chefredaktør Anne Wittorff kalder det "en fejl", at mediet i sin tid valgte udelukkende at udkomme digitalt.

-Vi vil gerne give de læsere, der foretrækker femina som trykt magasin, muligheden for at være en del af det kvindeunivers, vi har bygget op de seneste år. Vi får stadig henvendelser og reaktioner fra læsere, der savner det på papir, og vi kan se, at vi nu med lanceringen af vores digitale plus-univers har så mange, stærke historier, at vi kan lave en fremragende magasin, siger hun i en pressemeddelelse.

femina bliver ifølge Aller det første, danske livsstilsbrand til kvinder, der lancerer et plus-univers med lange, dybdegående interviews, baggrundsartikler og guides, som man kan få adgang til gennem et abonnement. 

Vi har en meget stærk tro på brandet femina, som vi mener kan favne alt, hvad enten det er digitalt, på print eller en kombination, siger mediechef for Aller Livsstil, Emil Norsker, og fortsætter:

Vi vil også se på tiltag som flere events, video og podcast indenfor plus-universet. I en verden, der er præget af hurtige kliks og masser af konflikter, er der behov for et medie, der dækker både samfundsdagsordener og livsstilsemner seriøst og nuancerede,

-lipe

23/4 2025
  • Fjern momsen: Fysiske bøger i fokus i ny rapport

    Fjern momsen: Fysiske bøger i fokus i ny rapport

    tryk-og-print ›En række centrale anbefalinger skal styrke læselysten hos børn og unge – blandt andet gennem flere bogkøb til skolebiblioteker og en fjernelse af momsen på trykte bøger. Grakom glæder sig over, at det trykte medie spiller en hovedrolle i arbejdsgruppens anbefalinger
  • UV-innovation over hele linjen

    UV-innovation over hele linjen

    tryk-og-print ›Fra 3. til 5. juni 2025 præsenterer hubergroup Print Solutions sit brede udvalg af fremtidsorienterede UV-printløsninger på IST UV Days 2025 i Nürtingen
  • HP præsenterer ny chatbot til trykproduktion

    HP præsenterer ny chatbot til trykproduktion

    tryk-og-print ›HP Nio er navnet på kunstig intelligens-agenten, der er en af flere nye funktioner i HP’s software og platforme. Den skal gøre det nemmere for trykkerier at automatisere arbejdsgange
  • Canon afslører flere nyheder i sin storformatportefølje på FESPA

    Canon afslører flere nyheder i sin storformatportefølje på FESPA

    tryk-og-print ›Tjek Canons seneste storformatnyheder ud på FESPA Global Print Expo 2025 i Berlin og oplev hvordan Arizona-, Colorado- og imagePROGRAF-printerne trykker på en række forskellige materialer
  • Kommunikationsbranchen i den nye foranderlige virkelighed

    Kommunikationsbranchen i den nye foranderlige virkelighed

    tryk-og-print ›Uforudsigelige, geopolitiske strømninger, krig og ændrede konkurrencebetingelser i Europa giver også kommunikationsindustrien nye udfordringer. Emnerne er derfor på dagordenen når GRAKOM afholder KOMM DAGEN i næste måned i Horsens
  • Roland DG øger hastigheden på UV-flatbed-printere i storformat

    Roland DG øger hastigheden på UV-flatbed-printere i storformat

    tryk-og-print ›Leverandøren af digitale printløsninger, Roland DG har netop annonceret lanceringen af VersaOBJECT LO-640/300-serien af UV-flatbed-printere, der printer med høj præcision og i store mængder på et stort udvalg af substrater
  • Fujifilm lancerer single pass-løsning og ny blækteknologi

    Fujifilm lancerer single pass-løsning og ny blækteknologi

    tryk-og-print ›En nyudviklet HS-printermodel 3000 til det brede publikum bliver sammen med den helt nye AQUAFUZE blækteknologi, der kombinerer fordelene ved UV-LED og vandbaseret inkjetprint præsenteret på Fujifilms stand på FESPA i næste måned
  •  KVIK går tilbage til fysiske kataloger

    KVIK går tilbage til fysiske kataloger

    tryk-og-print ›Kunderne vil gerne have et katalog i hånden, så efter flere år med en digitaliseret udgave har køkken-, bad- og garderobe-producenten valgt igen at trykke fysiske kunde-kataloger. Ifølge trykleverandøren er det en tiltagende tendens