Produkt nr. 100 er på hylderneSkyr med citron 160 g med müsli er Thise-produkt nummer 100 i Coops butikker. (Foto: Coop Danmark)

Produkt nr. 100 er på hylderne

Coop har udvidet sortimentet af produkter fra Thise Mejeri. Skyr med citron 160 g med müsli er Thise-produkt nummer 100 i Coops butikker. Det bliver solgt under Thises mærke med Thises emballage

Nyheden fra Thise Mejeri, skyr med citron 160 g med müsli, er netop kommet på hylderne i Coops butikker. Dermed runder Coop en milepæl med sin årelange samarbejdspartner fra Nordvestjylland. Den nye skyr er Thise-produkt nummer 100.

Samarbejdet mellem Coop og Thise går tilbage til starten af 90’erne, hvor økologien var i sin spæde start. Dengang var der få Thise-produkter, men udvalget er siden vokset og vokset i takt med, at populariteten er steget blandt danskerne. I dag er Thise en af Coops største leverandører.

Kategoridirektør Lars Rasmussen har været i Coop siden slutningen af 1990’erne, dengang Thise var en lille leverandør. Han har derfor fulgt med på tætteste hold og sammen med Thise udviklet samarbejdet år for år. Han siger:

- I Coop værdsætter vi virkelig vores tætte relation med Thise, og vi er stolte af, vi nu har 100 mejeriprodukter fra Thise på hylderne. Alle produkter er økologiske - køerne er på græs om sommeren og får økologisk foder uden tilsætningsstoffer om vinteren.

- Produkterne er ikke tilsatte E-numre og lever alle op til Statens Dyrevelfærdsmærke med tre hjerter. Med Thises produkter taler vi altid kompromisløs kvalitet.

Også fra Thise er meldingen, at samarbejdet mellem Coop og Thise er noget særligt. Administrerende direktør i Thise, Per Godsk Nielsen, siger:

- Thise startede som et lille andelsmejeri i 1988. I 1990 begyndte vi at levere mælk til Coop, og det var virkelig et vendepunkt, der bragte vores produkter bredt ud til danskerne.

- At vi i dag er Danmarks næststørste økologiske mejeri, skyldes i høj grad, at Coop satsede på økologien og på os for 35 år siden. Vi deler mange af hinandens værdier, og vi har stadig den dag i dag et fantastisk samarbejde.

Indtil for nyligt solgte Coop en del af Thises produkter som egne varemærker, Änglamark og 365Økologi. Men Coop har nu gjort det endnu nemmere for kunderne at vælge Thise ved at sælge alle Thises produkter med enkelte undtagelser som ”Thise”, altså Thises mærke med Thises emballage.

100 mejeriprodukter dækker bredt
Det er stort set alle typer mejeriprodukter, som Thise Mejeri producerer, og som Coop sælger. Mælk er en af de mest solgte produkter, det er både mælk fra sortbrogede køer og jersey, men også mere specielle mælketyper som Græsmælk og Urmælk.

Dertil kommer et stort udvalg af syrnede produkter som yoghurt, skyr og creme fraiche, og i ostekøleren finder man et stort udvalg fra Thise, ikke mindst den populære vesterhavsost.

Endelig sælger Coop fedtstof som smør og smørbar, men også specialvarianter som hvidløgssmør og smør med sydesalt.

-hawin

4/6 2025
  • Nyt affaldsanlæg skal skubbe til den grønne omstilling

    Nyt affaldsanlæg skal skubbe til den grønne omstilling

    emballage ›Gemidan åbner nyt anlæg med strategisk placering i Midtjylland. Lokationen skal reducere CO2-udledning og styrke den grønne omstilling, og affaldseksperterne vil sætte nyt liv under debatten om affaldshåndtering
  • VDMA præsenterer: ''The Power of Plastics Forum''

    VDMA præsenterer: ''The Power of Plastics Forum''

    emballage ›Der er plastik på plakaten, når sammenslutningen af maskin- og udstyrsproducenter i Tyskland og Europa, VDMA, på sit eget udendørs område atter præsenterer et omfattende program på K-messen i Düsseldorf
  • Fiberbaseret belægning erstatter plast i varmeforsegling af emballager

    Fiberbaseret belægning erstatter plast i varmeforsegling af emballager

    emballage ›Virksomheden Ecohelix AB har udviklet det prisbelønnede Woodmer Seal af vedvarende træbiomasse som et et grønnere alternativ til traditionelle plastbelægninger som f.eks. polyethylen (PE) med emissionsreduktioner på op til 90 procent
  • Borealis tredobler kapaciteten til genanvendelige skumløsninger

    Borealis tredobler kapaciteten til genanvendelige skumløsninger

    emballage ›Den europæiske virksomhed investerer over 750 millioner d.kr. i tysk fabrik til en ny linje til produktion af polypropylen med høj smeltestyrke. Materialet bruges bl.a. til genanvendelige kopper og fødevareemballager
  • Smart Retur vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    Smart Retur vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    emballage ›Emballagevirksomheden styrker sin position i Danmark og tager næste skridt med lancering i Finland. Udvidelsen skal fuldende den nordiske tilstedeværelse og bane vejen et samarbejde, der skal sikre effektiv og bæredygtig pallelogistik på tværs af landegrænserne
  • Organisationer giver 64 forslag til reducering af affald

    Organisationer giver 64 forslag til reducering af affald

    emballage ›Danmarks affaldsmængder er blandt de største i Europa, og det er ikke nok at sortere mener Danmarks Naturfredningsforening, Plastic Change, Rådet for Grøn Omstilling, Ingeniørforeningen IDA, CONCITO og Brancheforeningen Cirkulær. Sammen har de udgivet katalog med konkrete løsningsforslag
  • Michael Bayer Thomsen er ny formand for Plastindustrien

    Michael Bayer Thomsen er ny formand for Plastindustrien

    emballage ›Michael Bayer Thomsen, adm. direktør i Lynddahl og formand for "Klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder", er ny formand for Plastindustrien. Han afløser Søren Ulstrup, der efter 12 år på posten giver stafetten videre
  • Gin på kande og musikalsk whisky

    Gin på kande og musikalsk whisky

    emballage ›Den engelske emballageproducent Hunter Luxery har specialiseret sig i at skabe kunstneriske designs, der samtidig udvider grænserne for teknikken, til nogle af verdens mest kendte mærkevarer. Her er et par eksempler fra spiritusbranchen: