Produkt nr. 100 er på hylderneSkyr med citron 160 g med müsli er Thise-produkt nummer 100 i Coops butikker. (Foto: Coop Danmark)

Produkt nr. 100 er på hylderne

Coop har udvidet sortimentet af produkter fra Thise Mejeri. Skyr med citron 160 g med müsli er Thise-produkt nummer 100 i Coops butikker. Det bliver solgt under Thises mærke med Thises emballage

Nyheden fra Thise Mejeri, skyr med citron 160 g med müsli, er netop kommet på hylderne i Coops butikker. Dermed runder Coop en milepæl med sin årelange samarbejdspartner fra Nordvestjylland. Den nye skyr er Thise-produkt nummer 100.

Samarbejdet mellem Coop og Thise går tilbage til starten af 90’erne, hvor økologien var i sin spæde start. Dengang var der få Thise-produkter, men udvalget er siden vokset og vokset i takt med, at populariteten er steget blandt danskerne. I dag er Thise en af Coops største leverandører.

Kategoridirektør Lars Rasmussen har været i Coop siden slutningen af 1990’erne, dengang Thise var en lille leverandør. Han har derfor fulgt med på tætteste hold og sammen med Thise udviklet samarbejdet år for år. Han siger:

- I Coop værdsætter vi virkelig vores tætte relation med Thise, og vi er stolte af, vi nu har 100 mejeriprodukter fra Thise på hylderne. Alle produkter er økologiske - køerne er på græs om sommeren og får økologisk foder uden tilsætningsstoffer om vinteren.

- Produkterne er ikke tilsatte E-numre og lever alle op til Statens Dyrevelfærdsmærke med tre hjerter. Med Thises produkter taler vi altid kompromisløs kvalitet.

Også fra Thise er meldingen, at samarbejdet mellem Coop og Thise er noget særligt. Administrerende direktør i Thise, Per Godsk Nielsen, siger:

- Thise startede som et lille andelsmejeri i 1988. I 1990 begyndte vi at levere mælk til Coop, og det var virkelig et vendepunkt, der bragte vores produkter bredt ud til danskerne.

- At vi i dag er Danmarks næststørste økologiske mejeri, skyldes i høj grad, at Coop satsede på økologien og på os for 35 år siden. Vi deler mange af hinandens værdier, og vi har stadig den dag i dag et fantastisk samarbejde.

Indtil for nyligt solgte Coop en del af Thises produkter som egne varemærker, Änglamark og 365Økologi. Men Coop har nu gjort det endnu nemmere for kunderne at vælge Thise ved at sælge alle Thises produkter med enkelte undtagelser som ”Thise”, altså Thises mærke med Thises emballage.

100 mejeriprodukter dækker bredt
Det er stort set alle typer mejeriprodukter, som Thise Mejeri producerer, og som Coop sælger. Mælk er en af de mest solgte produkter, det er både mælk fra sortbrogede køer og jersey, men også mere specielle mælketyper som Græsmælk og Urmælk.

Dertil kommer et stort udvalg af syrnede produkter som yoghurt, skyr og creme fraiche, og i ostekøleren finder man et stort udvalg fra Thise, ikke mindst den populære vesterhavsost.

Endelig sælger Coop fedtstof som smør og smørbar, men også specialvarianter som hvidløgssmør og smør med sydesalt.

-hawin

4/6 2025
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje