Produkt nr. 100 er på hylderneSkyr med citron 160 g med müsli er Thise-produkt nummer 100 i Coops butikker. (Foto: Coop Danmark)

Produkt nr. 100 er på hylderne

Coop har udvidet sortimentet af produkter fra Thise Mejeri. Skyr med citron 160 g med müsli er Thise-produkt nummer 100 i Coops butikker. Det bliver solgt under Thises mærke med Thises emballage

Nyheden fra Thise Mejeri, skyr med citron 160 g med müsli, er netop kommet på hylderne i Coops butikker. Dermed runder Coop en milepæl med sin årelange samarbejdspartner fra Nordvestjylland. Den nye skyr er Thise-produkt nummer 100.

Samarbejdet mellem Coop og Thise går tilbage til starten af 90’erne, hvor økologien var i sin spæde start. Dengang var der få Thise-produkter, men udvalget er siden vokset og vokset i takt med, at populariteten er steget blandt danskerne. I dag er Thise en af Coops største leverandører.

Kategoridirektør Lars Rasmussen har været i Coop siden slutningen af 1990’erne, dengang Thise var en lille leverandør. Han har derfor fulgt med på tætteste hold og sammen med Thise udviklet samarbejdet år for år. Han siger:

- I Coop værdsætter vi virkelig vores tætte relation med Thise, og vi er stolte af, vi nu har 100 mejeriprodukter fra Thise på hylderne. Alle produkter er økologiske - køerne er på græs om sommeren og får økologisk foder uden tilsætningsstoffer om vinteren.

- Produkterne er ikke tilsatte E-numre og lever alle op til Statens Dyrevelfærdsmærke med tre hjerter. Med Thises produkter taler vi altid kompromisløs kvalitet.

Også fra Thise er meldingen, at samarbejdet mellem Coop og Thise er noget særligt. Administrerende direktør i Thise, Per Godsk Nielsen, siger:

- Thise startede som et lille andelsmejeri i 1988. I 1990 begyndte vi at levere mælk til Coop, og det var virkelig et vendepunkt, der bragte vores produkter bredt ud til danskerne.

- At vi i dag er Danmarks næststørste økologiske mejeri, skyldes i høj grad, at Coop satsede på økologien og på os for 35 år siden. Vi deler mange af hinandens værdier, og vi har stadig den dag i dag et fantastisk samarbejde.

Indtil for nyligt solgte Coop en del af Thises produkter som egne varemærker, Änglamark og 365Økologi. Men Coop har nu gjort det endnu nemmere for kunderne at vælge Thise ved at sælge alle Thises produkter med enkelte undtagelser som ”Thise”, altså Thises mærke med Thises emballage.

100 mejeriprodukter dækker bredt
Det er stort set alle typer mejeriprodukter, som Thise Mejeri producerer, og som Coop sælger. Mælk er en af de mest solgte produkter, det er både mælk fra sortbrogede køer og jersey, men også mere specielle mælketyper som Græsmælk og Urmælk.

Dertil kommer et stort udvalg af syrnede produkter som yoghurt, skyr og creme fraiche, og i ostekøleren finder man et stort udvalg fra Thise, ikke mindst den populære vesterhavsost.

Endelig sælger Coop fedtstof som smør og smørbar, men også specialvarianter som hvidløgssmør og smør med sydesalt.

-hawin

4/6 2025
  • Absolut Vodka er først med både kapsel og flaske af papir

    Absolut Vodka er først med både kapsel og flaske af papir

    emballage ›Efter en test af den papirbaserede kapsel er producenten endnu et skridt nærmere målet om at skabe en fuldt, biobaseret flaske
  • Heidelberg overtager emballageteknologi fra Polar Mohr

    Heidelberg overtager emballageteknologi fra Polar Mohr

    emballage ›De mangeårige samarbejdspartnere har indgået aftale om, at Heidelberger Druckmaschinen AG køber varemærkerettighederne og teknologien på emballageområdet af Polar Group. Overtagelsen giver Heidelberg yderligere adgang til vækstmarkederne i Asien, Sydamerika og Mellemøsten
  • Tættere på nationalt pant- og retursystem for takeaway-emballage

    Tættere på nationalt pant- og retursystem for takeaway-emballage

    emballage ›I Danmark bruger vi årligt 150 mio. madbokse af engangsplastik, som oftest bliver brugt én gang og derefter ender i skraldespanden - eller i naturen. Nu har et politisk flertal udpeget det tværgående partnerskab, som skal skabe nye løsninger
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben