
UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte sine tilbud
Etiketspecialisten vil sætte ny standard med produktpassprototyper i tilbud til kunderne. De gennemsigtige miljødata skal gøre det lettere at træffe de rette materialevalg
Produktpassprototyper (PPP'er) er automatisk knyttet til UPM Raflatac's tilbudsdokumenter, hvilket giver kunderne en fuld vurdering af deres etiketmaterialers miljøpåvirkning.
Hver PPP tilbyder en række miljømålinger over hele etikettens livscyklus, hvilket gør det muligt for konvertere at vurdere og minimere deres miljøaftryk, selv i den tidlige indkøbsfase.
- Da råmaterialer står for mellem 70 og 90 procent af kundervirksomhedernes samlede miljøpåvirkning, er adgang til data om fodaftryk i realtid afgørende for at hjælpe dem med at træffe mere bæredygtige beslutninger, skriver UPM Raflatac i en pressemeddelelse.
Jason Fuller, som er Procurement Category Manager i den europæiske emballagevirksomed, COVERIS, er glad for det nye tilbud:
-Den nye funktion er en game-changer for, hvordan vi evaluerer materialers bæredygtige ydeevne og træffer bedre, mere informerede valg om det rigtige miljøvalg for vores kunder og vores vision om No Waste, udtaler han.
Europæisk, digitalt produktpas på vej
I takt med at virksomhedernes regler for bæredygtighed strammes, er adgang til omfattende miljødata mere afgørende end nogensinde.
Forordningen om økodesign for bæredygtige produkter (ESPR) vil snart kræve, at visse produkter, der sælges i EU, skal indeholde et digitalt produktpas (DPP). Det gør UPM Raflatac's introduktion endnu mere aktuel.
PPP'erne i citaterne er genereret af UPM Raflatacs LCA-tjeneste Label Life, som er blevet eksternt valideret af DEKRA
-PPP'erne dækker allerede over 90 procent af UPM Raflatac's etiketprodukter i forhold til salgsvolumen på verdensplan. Vi er stolte af at kunne tilbyde denne eksklusive service i vores kundetilbud som den første aktør i etiketindustrien, siger Flora D'Souza, Manager, Label Life, UPM Raflatac.
-lipe