PackM.dk - Nyheder om emballagebranchen

Affaldssortering skal reducere CO2-udledningen

Plastikaffald skal ud af forbrændingsanlæggene, og danskerne skal sortere affald i langt højere grad. Regeringen foreslår en stribe initiativer, som skal nedbringe klimaaftrykket fra vores affald

Vi husker egne indkøbsposer

Vi husker egne indkøbsposer

I 2016 blev der købt en pose ved hvert fjerde indkøb, men efter Lidl som den første dagligvarekæde udfasede salget af engangsplastikposer i 2017 og begyndte at opfordre kunder til at medbringe egen pose, er det i dag kun ved hvert ottende indkøb, der ryger en pose på med op på båndet

Pallestativer sparer op til hver 6. godskørsel

Pallestativer sparer op til hver 6. godskørsel

Efter en succesfuld testperiode har PostNord indgået koncernaftale med SpaceInvader om pallesystem, som kan øge lastbilernes fyldningsgrad med op til 100 procent. Det betyder færre lastbiler på vejene og en reduktion af CO2 og NOx

Webinar: Nye kriterier for Svanemærket

Webinar: Nye kriterier for Svanemærket

Grakom indbyder den 14. maj eksisterende licenshavere og andre interesserede til en præsentation og efterfølgende dialog om udkastet til de nye kriterier for svanemærkning af trykkerier

Gerresheimer ligger vandret med flaskeproduktion

Gerresheimer ligger vandret med flaskeproduktion

Corona-pandemien har skabt en hidtil uset efterspørgsel på håndsprit - og dermed også emballage til det. Den tyske plastproducent har revideret og opdateret sit PET-plastsortiment, så kunderne hurtigt og nemt kan finde den ønskede flaske ved hjælp af forskellige søgekriterier

Arla udvider serien af laktosefri produkter

Arla udvider serien af laktosefri produkter

Flere og flere danskere vælger laktosefri produkter i køledisken. Hos Arla har man det seneste år oplevet en stigning i salget af laktosefri mejeriprodukter med hele 24 pct. Og nu udvider mejerikoncernen serien med en laktosefri kærnemælk, som skal bidrage til, at den laktosefri kategori fortsat vokser i 2020

Vinen tager den direkte vej

Vinen tager den direkte vej

Siden slutningen af 2019 har danske vinelskere købt 35.000 flasker vin direkte fra 100 forskellige vingårde gennem markedsplatformen Kobaj.com. En unik aftale med PostNord sikrer hurtig levering hjem til privaten

nemlig.com kommer helt ud i kanterne - næsten

nemlig.com kommer helt ud i kanterne - næsten

nemlig.com mærker stor efterspørgsel og lancerer nu sin største geografiske ekspansion, så endnu flere forbrugere på Sjælland, Fyn, Jyllandog Nykøbing Falster får adgang til dagligvarer online. Samtidig introduceres en ny leveringsform i dagtimerne, hvor kunderne ikke behøver at være hjemme ved levering

Rema 1000 lancerer emballage af genbrugte fiskenet

Rema 1000 lancerer emballage af genbrugte fiskenet

Et rensemiddel til opvaskemaskinen er det første i rækken, som nu står på hylderne i en mørkegrøn emballage fremstillet af fiskenet. Det er et kæmpe gennembrud for den vestjyske virksomhed Plastix, men lægger også op til en holdningsændring hos både forbrugere og butikker

  • Børnetegninger øger donationerne ved flaskeautomaten

    Børnetegninger øger donationerne ved flaskeautomaten

    andet ›Donationerne via Irmas flaskeautomater er steget med 20 pct., siden automaterne blev dekoreret med tegninger fra børn, hvis familier har fÃ¥et hjælp fra donationerne
  • Bobst nÃ¥r milepæl med salget af Visioncut nr. 300

    Bobst når milepæl med salget af Visioncut nr. 300

    tryk-og-print ›Bobst, the supplier of equipment and services to packaging and label manufacturers in the folding carton, corrugated board and flexible materials industries, has announced that it has sold its 300th Visioncut
  • Nyt samarbejde mellem Festo og Wexøe

    Nyt samarbejde mellem Festo og Wexøe

    maskiner ›Festo A/S og Wexøe A/S introducerede 1. maj 2020 et samarbejde, hvor Wexøe som et led i Festos nye markedsstrategi er blevet udpeget til 'Value Added Reseller'
  • Zendium i nye og bæredygtige emballager

    Zendium i nye og bæredygtige emballager

    emballage ›Zendium vil nu gøre det lettere for forbrugerne at introducere bæredygtige produkter. Mærkets nye tandpastatuber og mundskylflasker bestÃ¥r af biobaseret og genanvendt plastik, og æskerne er baseret pÃ¥ genanvendt pap
  • Corona-krisen: Vi vil vide, hvad vi spiser

    Corona-krisen: Vi vil vide, hvad vi spiser

    emballage ›Forbrugerne har øget opmærksomhed pÃ¥, hvor deres mad kommer fra. Det har fÃ¥et bl.a Rema 1000 til at anføre sine private label- leverandører pÃ¥ emballagen, og for fødevarevirksomheden Dragsbæk har det øget omsætningen med 20 procent
  • AVK har købt hollandske Q-Pall

    AVK har købt hollandske Q-Pall

    emballage ›Den danskejede AVK-koncernen har overtaget selskabet, som med et Ã¥rligt salg af mere end 20.000 tons plastpaller og en omsætning pÃ¥ 200 mio. kr. har markeret sig som én af de stærkeste og mest bæredygtige virksomheder pÃ¥ det hurtigt voksende marked for plastpaller
  • AAU forsker: Offentligt-privat samarbejde er løsningen pÃ¥ plast i havene

    AAU forsker: Offentligt-privat samarbejde er løsningen på plast i havene

    emballage ›Hvert Ã¥r ender ti millioner ton plastaffald i havet og dræber fisk og fugle. AAU har igennem deltagelse i projektet Ren Kystlinje undersøgt løsninger pÃ¥ problemet. Og her mener en af forskerne at offentligt-privat samarbejde er vejen frem
  • Ny økologisk frugtdrik i unik indpakning

    Ny økologisk frugtdrik i unik indpakning

    emballage ›Semper lancerer børnedrikken Dryckis, som er en læskende frugtdrik med mindre sukker, specielt tilpasset mindre børn. Dryckis er den første klempose pÃ¥ markedet for drikkevarer og med en splinterny, spildfri tud