Nyt rPET fra verdens kystområder

Nyt rPET fra verdens kystområder

Svenske Scanfill lancerer nu en genanvendt plastfolie, Prevented Ocean PlasticTM - kaldet POP. Det er produceret af råmateriale indsamlet i nogle af verdens plastforurenede have, og opfylder alle sundheds- og sikkerhedskrav

Det nye rPET-materiale, som Scanfill nu kan tilbyde sine kunder, er det seneste i udviklingen af materialer af høj kvalitet, baseret på genbrug, som er kommet på markedet.

Takket være omhyggelig sortering og håndtering af råmaterialet har det nye Prevented Ocean PlasticTM (POP) rPET-materiale blandt andet en mere klar gennemsigtighed end andet rPET, fortæller Scanfill

- Prevented Ocean PlasticTM rPET både fungerer og ser lige så godt ud som jomfrueligt PET. Produktspecifikationerne for den POP rPET-film, vi producerer, kan sammenlignes med dem for vores Scanfoil PET-film, som er baseret på jomfrueligt materiale, fortæller Oscar Hugoson, CEO i Ystadvirksomheden

POP er en rPET, der ikke kun opretholder en høj gennemsigtighed og kvalitet, men også har en stor indvirkning på lokalsamfundet.

- For os, der har arbejdet med genbrugsplast i lang tid, er POP et unikt produkt, da det både har en høj materialeydelse og samtidig bidrager aktivt til at reducere forureningen i de kystområder, hvor det indsamles, siger Oscar Hugoson.

Certificeret genbrugsplast med sporbar oprindelse
POP er en certificeret genbrugsplast af høj kvalitet, som opfylder de gældende sundheds- og sikkerhedskrav.

Råmaterialet indsamles manuelt i udvalgte kystområder i verden, hvor plastemballage risikerer at forurene havet og påvirke livet i havet negativt.

- For POP'er kan vi spore råmaterialet til et specifikt kystområde, så du ved, om din plast kommer fra Middelhavet, Mellemamerika, Galapagos eller et andet sted, siger Oscar Hugoson.

-lipe

 

24/9 2024
  • UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    etiketter-og-maerkning ›Etiketspecialisten vil sætte ny standard med produktpassprototyper i tilbud til kunderne. De gennemsigtige miljødata skal gøre det lettere at træffe de rette materialevalg
  • To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    etiketter-og-maerkning ›På generalforsamlinger i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgivere tidligere på måneden var der genvalg til næstformand Thomas Søby fra BUCHS og bestyrelsesmedlem Palle Studsgaard Odgaard fra Dystan & Rosenberg. René Milholt fra Jydsk Emblem Fabrik er nyt bestyrelsesmedlem
  • Etiketten danner multipakkerne

    Etiketten danner multipakkerne

    etiketter-og-maerkning ›Benner MSA's nye multipakmaskine til "mid-range"-produkter er udstyret med Herma-labelapplikatorer
  • Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    etiketter-og-maerkning ›Hvis koncernens få, amerikanske produkter bliver belagt med ekstra told fremover, vil de få påført et særligt mærke. Coop vil samtidig reducere markedsføringen af varer fra USA
  • Gallus MatteJet er klar til markedet

    Gallus MatteJet er klar til markedet

    etiketter-og-maerkning ›Heidelberger Druckmaschinens datterselskab, Gallus Group har netop annonceret, at den nye  efterbehandlingsteknologi til Gallus One, Gallus MatteJet er blevet komercielt tilgængelig på globalt plan
  • Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    etiketter-og-maerkning ›Ord som "grøn”, ”bæredygtig” og ”miljøvenlig” skal fra september næste år være ulovligt at bruge for virksomheder, hvis de ikke kan dokumentere det. Det er indholdet i et lovforslag, regeringen nu fremsætter i Folketinget
  • Etiketter med naturmaterialer fra Avery

    Etiketter med naturmaterialer fra Avery

    etiketter-og-maerkning ›Græs- og hampefibre er sammen med bomuld og havplast en del af ingredienserne i en ny serie af selvklæbende etiketter på ruller
  • Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    etiketter-og-maerkning ›Et overvældende flertal af danskerne på hele 81 procent synes, at et klimamærke på fødevarer er en god idé, viser en ny undersøgelse foretaget af Norstat for De Samvirkende Købmænd (DSK). Et resultat som også minister for fødevarer, landbrug og fiskeri Jacob Jensen (V) påskønner