International topkonference til København

Danmark og Europas førende e-handlere, retailere og iværksættere sætter til oktober hinanden stævne i København, når USA’s mest innovative handelskonference rykker til Europa

Det vækker begejstring hos overborgmester Frank Jensen og ikke mindst Foreningen for Dansk Internethandel, der bliver den vigtigste samarbejdspartner.

Danmark og Europas førende e-handlere, retailere og iværksættere sætter til oktober hinanden stævne i København, når USA’s mest innovative handelskonference rykker til Europa. Det vækker begejstring hos overborgmester Frank Jensen og ikke mindst Foreningen for Dansk Internethandel, der bliver den vigtigste samarbejdspartner.

Den amerikanske organisation Shoptalk står bag nogle af verdens største og mest innovative konferencer om e- og detailhandel, og i år sætter de sammen med Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH) København på det europæiske detaillandkort. Det sker med konferencen Shoptalk Europe, der bliver afholdt i Bella Center fra d. 9. til 11. oktober 2017.

FDIH har i de sidste 10 år arrangeret E-handelskonferencen Total Retail, der som led i aftalen bliver en del af den af nye konference:

- Vi var efter 10 succesfulde år nået til et punkt, hvor vi overvejede, hvordan vi kunne udvikle vores konference yderligere. I den forbindelse har vi talt med Shoptalk, som har et yderst interessant track record. Derfor er jeg meget stolt over, at vi nu kan offentliggøre vores samarbejde, og jeg er sikker på, at vi sammen kan skabe en konference, som bliver noget enestående for København og en inspirerende oplevelse for både vores medlemmer og de mange deltagere fra resten af Europa. Vi går benhårdt efter at forvandle vores danske succes til en europæisk ditto, siger Niels Ralund, administrerende direktør i FDIH.

Bag Shoptalk står Anil D. Aggarwal og Katy Fryatt, som tidligere har skabt konference-succeser som Money 20/20 Europe, der i 2016 havde 4000 deltagere i København. Det er med afsæt i de gode erfaringer fra København, at organisationen i samarbejde med FDIH etablerer endnu en konference i Danmark:

- Tidligere har vi vurderet, at de kulturelle og lovgivningsmæssige forskelle i Europa har gjort en fælles europæisk konference overflødig. Det gælder ikke i dag, hvor der i stigende grad er ens regler og kultur. Derfor kan både etablerede virksomheder og iværksættere lære en masse af hinanden på tværs af grænserne, siger Katy Fryatt, direktør for Shoptalk Europe. Hun forventer, at over 2000 deltagere fra hele Europa vil gæste konferencen.

Hun glæder sig samtidig over samarbejdet med FDIH:

- Vi fokuserer meget på samarbejde, og derfor er vi begejstrede over at have FDIH med ombord. Vi sætter stor pris på, at de vil knokle for, at Danmarks og Skandinaviens og e- og detailhandlere bliver en del af konferencen.

Shoptalk Europes formål er at skabe et fællesskab og dialog med udgangspunkt i, hvordan e- og detailhandlere kan udvikle deres forretning. Det et det samme formål, som konferencens amerikanske storesøster har. Konferencen i USA blev etableret i 2016, hvor mere end 3000 personer deltog. Talerlisten inkluderede direktører fra nogle af verdens største virksomheder og iværksættere fra de mest innovative start-ups. I år forventer arrangørerne over 5000 deltagere, når de i marts slår dørene op til konferencen i Las Vegas:

- Nye teknologier, trends og forretningsmodeller ændrer konstant den måde, vi handler på. Det gælder lige fra, hvordan vi køber vores dagligvarer til vores indkøb af sko. Vi har stiftet Shoptalk Europe for at skabe en nødvendig dialog om, hvordan virksomheder fornyer deres tankegang for at imødekomme forandringerne. Med en europæisk konference kan vi forhåbentligt på tværs af både lande og forretningsområder diskutere, hvordan vi forholder os til de nye muligheder, siger Anil D. Aggarwal, bestyrelsesformand og administrerende direktør i Shoptalk.

Det vækker også glæde hos Frank Jensen, Københavns overborgmester, at København har landet endnu en stor konference:

- Det er dejligt, at Shoptalk Europe har valgt at komme til København. Det betyder, at tusindvis af virksomheder, investorer og iværksættere fra hele Europa kommer og ser de gode forretnings- og udviklingsmuligheder, der er i København. Vi har et stærkt innovations- og iværksættermiljø og mange virksomheder, som kan blive en del af det voksende marked for e-handel i detailbranchen.

 

-hawin

9/1 2017
  • Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    andet ›For nylig blev en ny nordisk rapport om verdens plastikforurening præsenteret i forbindelse med FN´s 78. generalforsamling i New York, men rapporten mangler de nødvendige løsninger, mener miljøorganisationen
  • Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    andet ›Descartes Systems Group har udgivet sin nye globale forbrugerrapport. Blandt de norske respondenter er 57 procent interesserede i CO2-neutral hjemmelevering, mens kun 17 procent mener, at det er vigtigt, at leveringerne sker med elkøretøjer
  • Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    andet ›Dansk Retursystem åbner og tester en pantstation ved siden af AffaldPlus’ genbrugsplads i Næstved
  • Affald fra showroom bliver genanvendt

    Affald fra showroom bliver genanvendt

    andet ›Körber Supply Chain i Arden lancerer et nyt initiativ med fokus på genanvendelse af store mængder affald fra deres showroom, der ellers ville være blevet destrueret. I samarbejde med den landsdækkende miljøvirksomhed, Marius Pedersen, vil Körber nu tackle denne udfordring
  • Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    andet ›Torsdag den 14. september inviterer Scanpack Pop-up 2023 til engdagssmesse i Göteborg under overskriften: Forbrugernes påvirkning/indflydelse på udviklingen af emballage. Dagen byder på oplæg og debatter om bl.a. hvordan forbrugerne agerer i købsøjeblikket, hvilken rolle, emballagen spiller og hvordan producenter kan opnå kundeloyalitet samtidigt med øgede miljø- og bæredygtighedskrav
  • Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    andet ›Med lige knap 15 mio. kr. i tilsagn og en gammel, asiatisk fermenteringsteknik vil GUDP-projektet SOLID-PRO give frasorterede grøntsager en ny chance for at blive et eftertragtet og klimavenligt måltid
  • Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    andet ›Den nye formand, som er udpeget af regeringen, bliver medlem af Grønt Erhvervsforum, som på vegne af sektoren leverer input og rådgivning til regeringen om den grønne omstilling. Michael Bayer Thomsen, bestyrelsesformand i Letbek og næstformand i Plastindustrien overtager fra CEO i Danfoss, Kim Fausing
  • Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    andet ›Emirates introducerer i denne måned et nyt tiltag for at håndtere luftfartsselskabets millioner af plastbakker, skåle, emballage til snacks og madvarer m.m. ombord. Fremover vil de mange typer af plastik blive håndteret lokalt og genanvendt til nye skåle, bakker og flasker i stedet for at blive kasseret