Fremtiden er digital, siger man hos HP Indigo, der på Labelexpo Europe messen forleden" /> Fremtiden er digital, siger man hos HP Indigo, der på Labelexpo Europe messen forleden også introducerede 100 % digitalt efterbehandlingsudstyr fra AB Graphic

" />
Fuldt hus hos HP

Fuldt hus hos HP

Fremtiden er digital, siger man hos HP Indigo, der på Labelexpo Europe messen forleden også introducerede 100 % digitalt efterbehandlingsudstyr fra AB Graphic

DIGITALT SET Hos HP Indigo under Labelexpo Europe havde man ladet et stort antal digitale presser køre på standen og i den tilstødende Digital Print Workshop.

 

Også på HP Indigos traditionelle pressemøde på standen mødte rekordmange tilhøre op, der på trods af lydproblemer fra både skrattende mikrofoner og nabostande fik en hurtig men hjertelig præsentation af HP Indigo, der samme aften skulle ud i Bruxelles med familie og venner for at fejre det jødiske nytår.

 

Besøgende på standen fik mulighed for at se etiketter, fleksibel emballage, shrink sleeves og æskekarton blive produceret på de nyeste HP Indigo digitale presser og færdige produkter med end-to-end løsninger fra HP-partnere. Blandt HP-partnere på standen var EskoArtwork og AB Graphic International, der viste hhv. digital prepress automatisering og modulære efterbehandlingsløsninger.

 

HP viste bl.a., at man nu på HP Indigo kan nøjes med tre farver frem for fire, og derved øge hastigheden med op til 33 % og samtidig kun betalte for tre farver (jfr. HPs clickrate).

 

De nye HP Indigo WS 6600 og WS 4600 blev vist frem med 100 % automatiseret og digitaliseret efterbehandlingsudstyr fra deres samarbejdspartner AB Graphic International. – Vi har nu også automatisk slidding og en smidig load af stanseplader, hvis ikke kunden vælger vores digitale stans, fortalte Mike Burton, direktør for AB Graphic. - Udstyret er fuldt ud moduliseret, så kunderne kan vælge at investere sig frem over tid – samtidig lader den tværkørende kontrolpult sig nemt integrere i de nye moduler.

 

Med stærke varemærkeejere som fx Coca-Cola, Unilever og P&G på kundelisten er HP Indigo en af de større strømpile indenfor digital print. De fire hovedtrends i dag er efter HP opfattelse hylde appeal, just in time, markedsinnovation og miljø. Og disse udfordringer kan ifølge HP naturligvis opnås gennem brug af digitalt produktionsudstyr, hvor nye landområder stadig indvindes:

- Finishing is becomming digital, sagde Alan Bar-Shiny, administrerende direktør for HP Indigo divisionen og hentydede derved til A B Graphic fuldt digitaliseret og automatiseret efterbehandingslinje.

 

-jk


Foto: Alon Bar-Shany (mf.), vicepræsident og administrerende direktør for HP Indigo Division og Chris Morgan (th.), senior vicepræsident, HP Graphics Solutions Business.

3/10 2011