DS Smith går i luften med ny webshop

DS Smith går i luften med ny webshop

Danmarks største producent af genanvendelige emballageløsninger, DS Smith, har netop åbnet en ny B2B-webshop, som skal gøre livet endnu lettere for deres emballagekunder

WEB DS Smiths nye webshop henvender sig til både små og store emballagekunder. Den er udviklet med mange brugervenlige funktioner og giver kunderne et bredt udvalg af standardemballager, specialemballager, emballagetilbehør og meget andet.

Som kunde kan man få sine varer leveret fra dag til dag kvit og frit, og desuden kan shoppens besøgende læse cases fra eksisterende kunder samt få gode tips og tilbud tilsendt via webshoppens eget nyhedsbrev. Webshoppen fungerer naturligvis på både PC, tablet og smartphone, og du kan finde den på adressen www.emballageservice.dk.

Det er DS Smiths emballageserviceaktiviteter, der står for udvikling og drift af webshoppen, og her forudser man, at man inden for meget kort tid vil kunne se bevægelser i omsætningen i retning af elektronisk handel. De senere år har der generelt været en kraftigt stigende trend med e-handel mellem virksomheder – eller B2B (Business to Business) – og det er således en naturlig udvikling for den store emballagevirksomhed at skærpe sit fokus på dette område.

Fremtidens webshop
Direktør for DS Smiths emballageservice, Jens Nielsen siger: - Mange af vores kunder ønsker at handle på nettet, og i dag er det generelt også her, at B2B-kunder i mange andre brancher finder nye leverandører. Det er en spændende og vigtig udvikling, både for danske virksomheder og for dansk økonomi generelt, og som markedsleder i emballagebranchen har vi i DS Smith et ansvar for at drive denne udvikling fremad.

- Det kan vi blandt andet gøre med vores nye webshop, som er fremtidssikret, idet den er klargjort til nye funktioner og kundekrav, som det brede marked slet ikke engang har registreret endnu, siger Jens Nielsen.

Om e-handel i Danmark
At e-handlen er kommet for at blive, er en gammel nyhed. Men hvor de fleste mennesker forbinder webshops med almindelige forbrugere, der handler nettet fra sofaen derhjemme, har man de senere år registreret en tydelig udvikling i internethandlen mellem virksomheder (B2B).

I forbindelse med en undersøgelse blandt danske handelsvirksomheder i 2013 konkluderede DI Handel, at der efter alt at dømme er et kæmpe boom på vej for B2B e-handel, idet knap hver fjerde danske handelsvirksomhed planlægger at påbegynde B2B e-handel inden for de kommende 24 måneder.

Danmark betragtes generelt en af Europas frontløbere i forhold til e-handel. Foreningen for Dansk Internet Handel (FDIH) skriver, at danskerne i 2013 handlede for 62,4 mia. kroner på nettet fordelt på 106 mio. enkelte handler. Samme år svarede 31% af danskerne, at de havde foretaget en eller flere handler på nettet via deres smartphones. (kilder: www.fdih.dk, www.handel.di.dk).

Om DS Smith
DS Smith er Danmarks største producent af genanvendelige, kundespecifikke emballageløsninger. DS Smith Danmark tæller ca. 700 medarbejdere fordelt på 10 lokationer og har en årlig omsætning på ca. 1,3 mia. kroner. DS Smith har dansk hovedkontor i Grenaa.

DS Smith Danmark er en del af den engelske emballagekoncern DS Smith Plc, der med 20.000 medarbejdere i mere end 20 lande er en af Europas førende producenter af genanvendelige emballageløsninger til forbrugsgoder.

Se den nye DS Smith webshop på www.emballageservice.dk.

-jk


2/5 2014
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i medicinalvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud
  • Det handler om emballagen

    Det handler om emballagen

    emballage ›Ændrede indkøbsvaner, krav om mere bæredygtig emballage og digitaliseringen og automatiseringens indflydelse på emballagetryk. Det var alt sammen temaer, som eksperter fra emballagevirksomheder, brancheforeninger og den kommercielle og teknologiske sektor diskuterede, da Heidelberger Druckmaschinen fejrede sit 175 års jubilæum
  • Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    emballage ›Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab for at gøre Salling Groups forsyningskæde endnu mere driftig, leveringsdygtig og grøn. Aftalen er én af de første eksempler på et partnerskab i forsyningskæden med et målrettet fokus på strategisk modstandsdygtighed, siger ekspert
  • Plastmateriale fra brugte drikkekartoner bliver til transportkasser

    Plastmateriale fra brugte drikkekartoner bliver til transportkasser

    emballage ›Tetra Pak planlægger gradvist at udskifte mere end 50.000 transportkasser på det globale reservedelsdistributionscenter i Lund, Sverige. I samarbejde med Schoeller Allibert har virksomheden arbejdet på at fremstille transportkasser af plastmateriale fra brugte drikkekartoner
  • 4 millioner kroner i bøde for vildledende klimaudsagn

    4 millioner kroner i bøde for vildledende klimaudsagn

    emballage ›Royal Unibrew blev politianmeldt af Forbrugerombudsmanden for at markedsføre Egekildevand med udsagn om CO2-neutralitet på emballagen uden samtidig at oplyse på emballagen, at CO2-neutraliteten delvist blev opnået ved klimakompensation. Nu har drikkevareproducenten accepteret at betale en bøde på fire millioner kroner for vildledende markedsføring