Ny selvklæbende Herma 42X

Ny selvklæbende Herma 42X

Herma's new adhesive 42X makes even non-standard label materials easily removable without any residue, giving users maximum flexibility

Introducing the new removable, UV acrylic-based adhesive Herma 42X, Herma offers a valuable addition to printers and label users: thanks to small minimum coating quantities starting at 1,000 square metres, even special label materials can be efficiently made removable.

Usually, minimum coating quantities in this industry start at 7,500 square metres. Sampling is therefore possible at short notice, even for partially adhesive-lined labels. This allows for the easy implementation of e.g. flap labels.

Customers therefore have a high degree of flexibility in choosing label materials, allowing them to quickly test under practical conditions if a specific combination of adhesive and label material is suitable for the desired application. On principle, the 42X ensures good adhesion and removability on a wide range of substrates.

In the new 42X, Herma has completely eliminated the problem of “ghosting”, i.e. the non-tacky, but milky and distinctive adhesive film that can be left behind by other removable adhesives on some surfaces. This is a considerable advantage especially in the production of glass windows, but also for other surfaces such as coated cardboard.

At the same time, the 42X offers excellent resistance against water, detergent, and oil, and exhibits no increased adhesion over time – removability therefore remains unchanged in the long run.

- With this new development, we offer printers and label users more freedom in their choice of self-adhesive materials without forcing them to compromise on removability, explains Herma Product Manager Hendrik Kehl.

- The 42X allows them to make even small label runs removable – in keeping with the goal of maximum flexibility.

-hawin

 

15/5 2019
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top
  • Snart er det tid - Labelexpotid

    Snart er det tid - Labelexpotid

    etiketter-og-maerkning ›Årets udgave af Labelexpo markerer at udstillingen for første gang kombinerer og omfatter alle aspekter af etiketproduktion og udsmykning af ydre emballage
  • Ny vicepræsident i Avery Dennison

    Ny vicepræsident i Avery Dennison

    etiketter-og-maerkning ›Mariana Rodriguez til ny vicepræsident og general manager for Materials Group i Europa, Mellemøsten og Nordafrika