Smurfik Kappa lancerer ny taphane til koncentrerede drinks i Bag-in-Box

Smurfik Kappa lancerer ny taphane til koncentrerede drinks i Bag-in-Box

Leverandøren af emballagen Bag-in-Box, Smurfik Kappa, er gået ind på markedet for softdrinks med sin ny taphane, QuickConnect Vitop

Specifically developed with the industry in mind, the QuickConnect Vitop tap has been designed to fit existing soft drink and wine dispensers that are widely used in fast food chains and restaurants to serve drinks by the glass.  
 
In line with Smurfit Kappa’s ongoing sustainable activity, this innovative new tap is environmentally friendly as all components including the cap, inner valve and gland, are injected with LLDPE, with only the inner valve coloured in blue.

The top of the line QVC tap has been produced according to the latest injection and assembling technologies, enabling optimum levels for hygiene and quality control. Rigorous quality control testing is carried out on the taps, including a 0.5 bar tightness test, throughout the production process.  
 
Smurfit Kappa is one of the market leaders in the wine and juice market for Bag-in-Box with its Vitop Original tap proving to be a top choice among customers.

This popular tap is used all over the world, with different options available: Vitop Original (black and red) for wine and apple juice, Blue Vitop for water, Green Vitop for olive oil or Vitop Compact, a smaller version of the original tap.
 
 - This innovative new QuickConnect Vitop tap is another step forward for Vitop. Its ease of use and clever design will be appreciated by the restaurant owners and operators, said Didier Pontcharraud, CEO of Vitop.

-hawin
 

19/3 2020
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje