Heidelberg og Gallus på Labelexpo

Heidelberg og Gallus på Labelexpo

Heidelberg og Gallus præsenterer et nyt kapitel i deres vision om intelligente netværksforbundne trykmuligheder. To nye digitale løsninger er med på Labelexpo Europe 2025

Etiketindustrien står over for en stigende efterspørgsel på mindre oplag og hurtigere leveringstider. Det udfordrer etiketproducenterne med hensyn til at opretholde produktiviteten og rentabiliteten.

Heidelberg og Gallus' nye lanceringer på årets Labelexpo-messe repræsenterer en betydelig udvidelse af porteføljen, der spænder over løsninger til alle markedssegmenter lige fra vådlimsetiketter til digitale selvklæbende etiketter.

Der er løsninger både til de helt simple etiketjobs og til etiketter med ekstremt høj grad af forædling. Det skriver Heidelberg i sin omtale forberedelserne til messen, der i år bliver afholdt i Barcelona.

De nye løsninger er specifikt udviklet til at imødekomme de presserende behov i en branche præget af skiftende markedskrav.

Der er nemlig tale om nyheder, som gør det muligt at skalere produktionen effektivt og reagere hurtigt og dermed forblive konkurrencedygtige i et marked, der konstant ændrer sig.

Deltagelsen afspejler vækststrategien
En rapport fra Future Market Insights fra sidste år forudsiger en forventet vækst på over 20 milliarder dollar i markedet for digital etikettryk i løbet af de næste ti år. Og ifølge rapporten udgør etiketsegmentet en vigtig drivkraft for innovation og værdiskabelse i emballage- og trykbranchen.

Heidelberg og Gallus' fælles deltagelse i messen er et udtryk for, at deres vækststrategi afspejler det momentum, der præger emballage- og etiketsegmentet.

Det sker helt konkret ved at præsentere nye teknologier og end-to-end-løsninger, der øger effektiviteten, produktiviteten og kvaliteten for at imødekomme de skiftende krav fra brand owners.

- Heidelberg og Gallus' fælles tilstedeværelse på Labelexpo understreger den strategiske betydning etikettryk har i koncernen, siger dr. David Schmedding, chef for teknologi og salg hos Heidelberg.

Han fortsætter:

- Som totalleverandør og systemintegrator af både digitale og konventionelle løsninger er vi ideelt positioneret til at imødekomme de skiftende markedstendenser og opfylde forskellige kundebehov på tværs af alle segmenter.

Vores kunder drager fordel af at vi er en full-service leverandør med et 100% integreret økosystem af maskiner, software og forbrugsvarer, der leverer end-to-end-løsninger med fokus på maksimal effektivitet, produktivitet og kvalitet. L

abelexpo er den ideelle platform til at dele denne vision og styrke vores voksende globale netværk.

Udvidet portefølje styrker markedspositionen
Besøgende på standen kan opleve, hvordan Gallus' nye innovationer gør det muligt for etikettrykkere at fremtidssikre deres drift med Gallus’ modulære løsninger.

De er nemlig designet til at fungere problemfrit både i sit eget økosystem og sammen med komplementære partnertteknologier fra hele produktionskæden.

Hos Heidelberg og Gallus mener man, at disse samarbejder demonstrerer virksomhedens engagement i at fremme hele industrien gennem fælles mål, visioner og et sammenhængende end-to-end printøkosystem.

Gallus One.

På standen vises et stort udvalg af forskellige teknologier og prøver, eksemplevis arkoffset-innovationer til produktion af vådlims- og in-mold-etiketter samt Heidelberg Prinect workflow, Gallus Screeny serigrafi, Gallus Digital og Gallus Classics.    

- Sammen med Heidelberg og et voksende netværk af partnere og samarbejdspartnere ser vi frem til en succesfuld og inspirerende begivenhed i Barcelona fuld af nye muligheder, siger siger Dario Urbinati, CEO i Gallus Group.

Inspirerende verdensscene
Direktøren kommer ind på at Labelexpo har altid været en inspirerende verdensscene, hvor innovation og samarbejde mødes. Og at messen minder os om, at reel, meningsfuld transformation af branchen ikke sker i isolation.

- Succes i branchen kræver samarbejde på tværs af værdikæden, og jo mere ekspertise, og jo flere ideer og ambitioner vi samler, jo større er mulighederne for, at alle kan trives, siger Dario Urbinato, og fortsætter:

- De seneste innovationer og strategiske partnerskaber, vi afslører på dette års begivenhed, viser, hvordan Gallus vedvarende er i gang med at fjerne barrierer for digital tilpasning og transformation. Gennem et tæt samarbejde med vore kunder og branchens førende aktører, gør vi vores vision om en smart, netværks-forbundet trykfremtid til en realitet.

- Det gør det lettere og mere tilgængeligt for vore kunder at omfavne det, der ligger foran os, og dermed opnå opnå større succes.

Momentum fra seneste udviklinger
De løsninger Gallus har med på Labelexpo 2025, bygger på momentum fra de seneste udviklinger fra leverandøren. De tæller bl.a. den nye Gallus MatteJet-teknologi beregnet til brug i den digitale Gallus One.

Løsningen til produktion af in-line digitale etiketter med en eksklusiv mat finish er udviklet i Gallus Experience Center. Den blev lanceret tidligere på året, og har allerede fået en stærk modtagelse på markedet.

Løsning til vinelabels trykt med MetteJet-teknologien. 

MatteJet fulgte i hælene på tidligere ”milepæls-innovationer” såsom Gallus One og den fortsatte udvikling af den modulære platform ”System to Compose” som er et koncept der betyder at kunderne uhindret kan bygge videre på deres Gallus trykmaskine, efterhånden som deres behov ændrer sig.

Samlet set afspejler disse lanceringer Gallus' fokus på at imødekomme kundernes udfordringer, fjerne barrierer for digital tilpasning og støtte den langsigtede transformation af industrien for etikettryk.

- Vi glæder os til at byde besøgende velkommen til Heidelberg- og Gallusstanden på Labelexpo så vi sammen kan udforske de fremtidige muligheder, siger Dario Urbinati.

Dansk deltagelse
Hos Heidelberg/Gallus i Danmark glæder vi os også til at servicere vore kunder på Labelexpo messen, siger Tommy Schou-Madsen, som selv er at finde på Gallus/Heidelberg standen gennem hele messen.

Han fortsætter:

- Vi har en stor og superfin stand i år og viser bl.a. to nye digitale Gallus etiketmaskiner. De passer perfekt til det danske etiketmarked, som er præget af mange ordrer i små oplag.

- Vi tilbyder efterhånden en bred portefølje af digitale trykmaskiner, lige fra en entry-level ren digital rulle-til-rulle maskine med 4 eller 6 farver + hvid, og til avancerede hybridmaskiner der forener digital tryk med både konventionelle flexoværker, serigrafi, coldfoil samt inline stans og meget mere.

De sidste par år har Gallus taget store markedsandele i Danmark og Sverige og har netop nu også en del spændende projekter i støbeskeen med flere forskellige kunder.

- Det er projekter, vi glæder os til at rapportere om, når de er på plads, siger Tommy Schou-Madsen, som vil er til på Heidelberg/Gallus-standen under messen.

Heidelberg og Gallus udstiller på stand 3E23-3E29 på Labelexpo 2025 i Barcelona.

-hawin

Future Market Insights (april 2024) “Digital Label Printing Market Size, Share, Trends & Forecast by 2034”. Tilgængelig HER

 

 

 

13/8 2025
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top
  • Snart er det tid - Labelexpotid

    Snart er det tid - Labelexpotid

    etiketter-og-maerkning ›Årets udgave af Labelexpo markerer at udstillingen for første gang kombinerer og omfatter alle aspekter af etiketproduktion og udsmykning af ydre emballage
  • Ny vicepræsident i Avery Dennison

    Ny vicepræsident i Avery Dennison

    etiketter-og-maerkning ›Mariana Rodriguez til ny vicepræsident og general manager for Materials Group i Europa, Mellemøsten og Nordafrika