Heidelberg og Gallus på Labelexpo

Heidelberg og Gallus på Labelexpo

Heidelberg og Gallus præsenterer et nyt kapitel i deres vision om intelligente netværksforbundne trykmuligheder. To nye digitale løsninger er med på Labelexpo Europe 2025

Etiketindustrien står over for en stigende efterspørgsel på mindre oplag og hurtigere leveringstider. Det udfordrer etiketproducenterne med hensyn til at opretholde produktiviteten og rentabiliteten.

Heidelberg og Gallus' nye lanceringer på årets Labelexpo-messe repræsenterer en betydelig udvidelse af porteføljen, der spænder over løsninger til alle markedssegmenter lige fra vådlimsetiketter til digitale selvklæbende etiketter.

Der er løsninger både til de helt simple etiketjobs og til etiketter med ekstremt høj grad af forædling. Det skriver Heidelberg i sin omtale forberedelserne til messen, der i år bliver afholdt i Barcelona.

De nye løsninger er specifikt udviklet til at imødekomme de presserende behov i en branche præget af skiftende markedskrav.

Der er nemlig tale om nyheder, som gør det muligt at skalere produktionen effektivt og reagere hurtigt og dermed forblive konkurrencedygtige i et marked, der konstant ændrer sig.

Deltagelsen afspejler vækststrategien
En rapport fra Future Market Insights fra sidste år forudsiger en forventet vækst på over 20 milliarder dollar i markedet for digital etikettryk i løbet af de næste ti år. Og ifølge rapporten udgør etiketsegmentet en vigtig drivkraft for innovation og værdiskabelse i emballage- og trykbranchen.

Heidelberg og Gallus' fælles deltagelse i messen er et udtryk for, at deres vækststrategi afspejler det momentum, der præger emballage- og etiketsegmentet.

Det sker helt konkret ved at præsentere nye teknologier og end-to-end-løsninger, der øger effektiviteten, produktiviteten og kvaliteten for at imødekomme de skiftende krav fra brand owners.

- Heidelberg og Gallus' fælles tilstedeværelse på Labelexpo understreger den strategiske betydning etikettryk har i koncernen, siger dr. David Schmedding, chef for teknologi og salg hos Heidelberg.

Han fortsætter:

- Som totalleverandør og systemintegrator af både digitale og konventionelle løsninger er vi ideelt positioneret til at imødekomme de skiftende markedstendenser og opfylde forskellige kundebehov på tværs af alle segmenter.

Vores kunder drager fordel af at vi er en full-service leverandør med et 100% integreret økosystem af maskiner, software og forbrugsvarer, der leverer end-to-end-løsninger med fokus på maksimal effektivitet, produktivitet og kvalitet. L

abelexpo er den ideelle platform til at dele denne vision og styrke vores voksende globale netværk.

Udvidet portefølje styrker markedspositionen
Besøgende på standen kan opleve, hvordan Gallus' nye innovationer gør det muligt for etikettrykkere at fremtidssikre deres drift med Gallus’ modulære løsninger.

De er nemlig designet til at fungere problemfrit både i sit eget økosystem og sammen med komplementære partnertteknologier fra hele produktionskæden.

Hos Heidelberg og Gallus mener man, at disse samarbejder demonstrerer virksomhedens engagement i at fremme hele industrien gennem fælles mål, visioner og et sammenhængende end-to-end printøkosystem.

Gallus One.

På standen vises et stort udvalg af forskellige teknologier og prøver, eksemplevis arkoffset-innovationer til produktion af vådlims- og in-mold-etiketter samt Heidelberg Prinect workflow, Gallus Screeny serigrafi, Gallus Digital og Gallus Classics.    

- Sammen med Heidelberg og et voksende netværk af partnere og samarbejdspartnere ser vi frem til en succesfuld og inspirerende begivenhed i Barcelona fuld af nye muligheder, siger siger Dario Urbinati, CEO i Gallus Group.

Inspirerende verdensscene
Direktøren kommer ind på at Labelexpo har altid været en inspirerende verdensscene, hvor innovation og samarbejde mødes. Og at messen minder os om, at reel, meningsfuld transformation af branchen ikke sker i isolation.

- Succes i branchen kræver samarbejde på tværs af værdikæden, og jo mere ekspertise, og jo flere ideer og ambitioner vi samler, jo større er mulighederne for, at alle kan trives, siger Dario Urbinato, og fortsætter:

- De seneste innovationer og strategiske partnerskaber, vi afslører på dette års begivenhed, viser, hvordan Gallus vedvarende er i gang med at fjerne barrierer for digital tilpasning og transformation. Gennem et tæt samarbejde med vore kunder og branchens førende aktører, gør vi vores vision om en smart, netværks-forbundet trykfremtid til en realitet.

- Det gør det lettere og mere tilgængeligt for vore kunder at omfavne det, der ligger foran os, og dermed opnå opnå større succes.

Momentum fra seneste udviklinger
De løsninger Gallus har med på Labelexpo 2025, bygger på momentum fra de seneste udviklinger fra leverandøren. De tæller bl.a. den nye Gallus MatteJet-teknologi beregnet til brug i den digitale Gallus One.

Løsningen til produktion af in-line digitale etiketter med en eksklusiv mat finish er udviklet i Gallus Experience Center. Den blev lanceret tidligere på året, og har allerede fået en stærk modtagelse på markedet.

Løsning til vinelabels trykt med MetteJet-teknologien. 

MatteJet fulgte i hælene på tidligere ”milepæls-innovationer” såsom Gallus One og den fortsatte udvikling af den modulære platform ”System to Compose” som er et koncept der betyder at kunderne uhindret kan bygge videre på deres Gallus trykmaskine, efterhånden som deres behov ændrer sig.

Samlet set afspejler disse lanceringer Gallus' fokus på at imødekomme kundernes udfordringer, fjerne barrierer for digital tilpasning og støtte den langsigtede transformation af industrien for etikettryk.

- Vi glæder os til at byde besøgende velkommen til Heidelberg- og Gallusstanden på Labelexpo så vi sammen kan udforske de fremtidige muligheder, siger Dario Urbinati.

Dansk deltagelse
Hos Heidelberg/Gallus i Danmark glæder vi os også til at servicere vore kunder på Labelexpo messen, siger Tommy Schou-Madsen, som selv er at finde på Gallus/Heidelberg standen gennem hele messen.

Han fortsætter:

- Vi har en stor og superfin stand i år og viser bl.a. to nye digitale Gallus etiketmaskiner. De passer perfekt til det danske etiketmarked, som er præget af mange ordrer i små oplag.

- Vi tilbyder efterhånden en bred portefølje af digitale trykmaskiner, lige fra en entry-level ren digital rulle-til-rulle maskine med 4 eller 6 farver + hvid, og til avancerede hybridmaskiner der forener digital tryk med både konventionelle flexoværker, serigrafi, coldfoil samt inline stans og meget mere.

De sidste par år har Gallus taget store markedsandele i Danmark og Sverige og har netop nu også en del spændende projekter i støbeskeen med flere forskellige kunder.

- Det er projekter, vi glæder os til at rapportere om, når de er på plads, siger Tommy Schou-Madsen, som vil er til på Heidelberg/Gallus-standen under messen.

Heidelberg og Gallus udstiller på stand 3E23-3E29 på Labelexpo 2025 i Barcelona.

-hawin

Future Market Insights (april 2024) “Digital Label Printing Market Size, Share, Trends & Forecast by 2034”. Tilgængelig HER

 

 

 

13/8 2025
  • Trykteknologi i overhalingsbanen

    Trykteknologi i overhalingsbanen

    etiketter-og-maerkning ›Bredere flexotrykmaskiner og nye offset- og hybrid inkjet-flexo-konfigurationer gør Labelexpo Europe 2025 til begivenheden inden for trykteknologi. Det skriver Andy Thomas-Emans i sin klumme for Messen:
  • Brancheprofiler bliver messeambassadører

    Brancheprofiler bliver messeambassadører

    etiketter-og-maerkning ›En håndfuld anerkendte ledere i etiket- og emballagetrykindustrien er udnævnt som ambassadører for Labelexpo 2025
  • Næste generation af sikkerhedsetiketter på messe

    Næste generation af sikkerhedsetiketter på messe

    etiketter-og-maerkning ›Producenten Securikett vil på Fachpack 2025 præsentere nytænkning inden for sikkerhedsmærker med særligt fokus på genanvendelighed, digital sporbarhed og manipulationssikring
  • Nye farver gør det lettere at skelne

    Nye farver gør det lettere at skelne

    etiketter-og-maerkning ›REMA1000 har har givet givet emballagen til kædens egen plejeserie nye farver, som markerer, om indholdet er med eller uden parfume
  • Print selv vaskemærkerne

    Print selv vaskemærkerne

    etiketter-og-maerkning ›Norris Print-Tech har løsningen, når det handler om at printe de såkaldte carelabels, som bliver syet i beklædning
  • Etiketter klar til kolde afvaskninger

    Etiketter klar til kolde afvaskninger

    etiketter-og-maerkning ›Bedre plastgenanvendelse takket være etiketter med særlige afvaskbare egenskaber har længe været en selvfølge for PET-flasker og -beholdere. Nu tilbyder Herma et certificeret afvaskbart selvklæbende etiketmateriale til emballage fremstillet af HDPE-plast
  • Foldekarton indtager Labelexpo Europe

    Foldekarton indtager Labelexpo Europe

    etiketter-og-maerkning ›Fra i år udvider Labelexpo Europe til også at omfatte foldekarton. Andy Thomas-Emans, strategisk direktør hos Informa Markets Labels & Packaging Group, forklarer i en udmelding fra messen, hvordan Labelexpo udvikler sig og hvordan det påvirker messen i Barcelona til september
  • Nyt navn: UPM Adhesive Materials

    Nyt navn: UPM Adhesive Materials

    etiketter-og-maerkning ›UPM Raflatacs forretningsområde og rapporteringssegment skifter navn. Fra den 12. juni 2025 er navnet UPM Adhesive Materials. Det nye navn vil blive brugt fra delårsrapporten for 2. kvartal 2025 og frem