K slår plastparaplyen op

K slår plastparaplyen op

Messe Düsseldorfs globale portefølje af messer for plast- og gummiindustrien kommer under et nyt paraplybrand. K-Alliance, er navnet

Messe Düsseldorf har en lang række messer i porteføljen både i Düsseldorf og i resten af verden, hvor messearrangøren ledsager udstillere med egne arrangementer og strategiske alliancer.

Det gælder også messen ”K”, som ved afholdelsen i Düsseldorf er en af verdens største og mest fremtrædende messer inden for plast- og gummiindustrien.

Udstillerne på messen demonsterer og viser produkter og løsninger som er på forkant med udviklingen.

Og Messe Düsseldorf ser netop industrien som en dynamisk, meget innovativ og en vigtig aktør, når det gælder nye tiltag inden for cirkulær økonomi, mindre klimabelastende løsninger og digitalisering.

Brug for passende platforme
Globale aktører inden for plast- og gummiindustrien har imidlertid også brug for passende platforme til direkte markedsadgang i vækstregioner uden for Europa.  

Derfor afholder Messe Düsseldorf plast- og gummirelaterede messer flere andre steder i verden. Hidtil har Messe Düsseldorf samlet sine aktiviteter under servicebrandet, ”Global Gate”, men navnet er netop blevet ændret til ”K-Alliance”.

- Det tidligere navn understregede især Messe Düsseldorfs funktion som døråbner for adgang til lovende afsætningsmarkeder. Betegnelsen K-Alliance sætter nu et klarere fokus på de stærke partnerskaber og alliancer, som vores stadigt voksende, verdensomspændende netværk af messer inden for plast og gummi står for, siger Thomas Franken, direktør for K.

Han kommer ind på at K-Alliance dermed står for Messe Düsseldorfs internationale strategi, der handler om, at kunne løfte hele branchen og skabe kundefokuseret service.

- I den internationale messebranche er det afgørende at skabe professionelle kommunikationsplatforme for globale aktører. Her sikrer Messe Düsseldorfs portefølje ideelle tilbud – både med K i Düsseldorf og rundt om i verden.

- Vores egne arrangementer og strategiske alliancer med førende messer for plast- og gummiindustrien giver branchen skræddersyede muligheder, siger Thomas Franken.

Verdensomspændende messer
I øjeblikket omfatter K-Alliance 11 messer over hele verden. I år afholdes Pack Print Plas Philippines fra 18. til 20. september og Plastics & Rubber Indonesia fra 19. til 22. november. Plastindia, Plastics & Rubber Vietnam, Chinaplas, plast alger (Algeriet), Colombiaplast (Colombia), Plastics & Rubber (Thailand) og Central Asia Plast World (Kasakhstan) i 2026 samt Arabplast (De Forenede Arabiske Emirater) i 2027. Det seneste medlem af K-Alliance er Saudi Plastics & Petrochem, som afholdes fra 12. til 15. april 2026 samtidig med Saudi Print & Pack i Riyadh (Saudi-Arabien).

3.200 udstillere fra hele verden præsenterer fra den 8. til 15. oktober 2025 det mest omfattende udvalg af fremtidsorienterede produktions-, forarbejdnings- og efterbehandlingsteknologier på K i Düsseldorf.

På den seneste messe for tre år siden besøgte knap 178.000 fagfolk fra 167 nationer messen. Her præsenterede maskinproducenter, råvareproducenter og forarbejdningsvirksomheder en lang række produktionsenheder ved live-demonstrationer i messehallerne i Düsseldorf.

-hawin

Se mere om K-Alliance HER

 

6/8 2025
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje