K slår plastparaplyen op

K slår plastparaplyen op

Messe Düsseldorfs globale portefølje af messer for plast- og gummiindustrien kommer under et nyt paraplybrand. K-Alliance, er navnet

Messe Düsseldorf har en lang række messer i porteføljen både i Düsseldorf og i resten af verden, hvor messearrangøren ledsager udstillere med egne arrangementer og strategiske alliancer.

Det gælder også messen ”K”, som ved afholdelsen i Düsseldorf er en af verdens største og mest fremtrædende messer inden for plast- og gummiindustrien.

Udstillerne på messen demonsterer og viser produkter og løsninger som er på forkant med udviklingen.

Og Messe Düsseldorf ser netop industrien som en dynamisk, meget innovativ og en vigtig aktør, når det gælder nye tiltag inden for cirkulær økonomi, mindre klimabelastende løsninger og digitalisering.

Brug for passende platforme
Globale aktører inden for plast- og gummiindustrien har imidlertid også brug for passende platforme til direkte markedsadgang i vækstregioner uden for Europa.  

Derfor afholder Messe Düsseldorf plast- og gummirelaterede messer flere andre steder i verden. Hidtil har Messe Düsseldorf samlet sine aktiviteter under servicebrandet, ”Global Gate”, men navnet er netop blevet ændret til ”K-Alliance”.

- Det tidligere navn understregede især Messe Düsseldorfs funktion som døråbner for adgang til lovende afsætningsmarkeder. Betegnelsen K-Alliance sætter nu et klarere fokus på de stærke partnerskaber og alliancer, som vores stadigt voksende, verdensomspændende netværk af messer inden for plast og gummi står for, siger Thomas Franken, direktør for K.

Han kommer ind på at K-Alliance dermed står for Messe Düsseldorfs internationale strategi, der handler om, at kunne løfte hele branchen og skabe kundefokuseret service.

- I den internationale messebranche er det afgørende at skabe professionelle kommunikationsplatforme for globale aktører. Her sikrer Messe Düsseldorfs portefølje ideelle tilbud – både med K i Düsseldorf og rundt om i verden.

- Vores egne arrangementer og strategiske alliancer med førende messer for plast- og gummiindustrien giver branchen skræddersyede muligheder, siger Thomas Franken.

Verdensomspændende messer
I øjeblikket omfatter K-Alliance 11 messer over hele verden. I år afholdes Pack Print Plas Philippines fra 18. til 20. september og Plastics & Rubber Indonesia fra 19. til 22. november. Plastindia, Plastics & Rubber Vietnam, Chinaplas, plast alger (Algeriet), Colombiaplast (Colombia), Plastics & Rubber (Thailand) og Central Asia Plast World (Kasakhstan) i 2026 samt Arabplast (De Forenede Arabiske Emirater) i 2027. Det seneste medlem af K-Alliance er Saudi Plastics & Petrochem, som afholdes fra 12. til 15. april 2026 samtidig med Saudi Print & Pack i Riyadh (Saudi-Arabien).

3.200 udstillere fra hele verden præsenterer fra den 8. til 15. oktober 2025 det mest omfattende udvalg af fremtidsorienterede produktions-, forarbejdnings- og efterbehandlingsteknologier på K i Düsseldorf.

På den seneste messe for tre år siden besøgte knap 178.000 fagfolk fra 167 nationer messen. Her præsenterede maskinproducenter, råvareproducenter og forarbejdningsvirksomheder en lang række produktionsenheder ved live-demonstrationer i messehallerne i Düsseldorf.

-hawin

Se mere om K-Alliance HER

 

6/8 2025
  • Gin-kande hyldet i London

    Gin-kande hyldet i London

    emballage ›Det var ikke alene ideen, men emballagens mange anvendelsesmuligheder, der fik juryen til at uddele innovationsprisen til Hunter Luxery under den forgangne London Packaging Week
  • Fiberlåg er nu fuldt konkurrencedygtige

    Fiberlåg er nu fuldt konkurrencedygtige

    emballage ›Svenske Blue Ocean Closures meddeler, at den nyeste generation af skruelåg af fiber nu kan matche - eller ligefrem være bedre end - plastik i materialeomkostninger - samtidig med, at de sænker energiforbruget
  • Dansk madspild trækker gennemsnittet ned

    Dansk madspild trækker gennemsnittet ned

    emballage ›Danmark ligger fortsat i bunden af Europa, når det gælder madspild. Det viser de nyligt offentliggjorte tal fra Eurostat. Too Good To Go kalder tallene “et alvorligt wakeup call”
  • Lettere banankasser til barsk bølgegang

    Lettere banankasser til barsk bølgegang

    emballage ›Sammen med en bananeksportør fra Ecuador har Mondi udviklet en transportkasse af 40 procent genanvendt fiber, som vejer mindre men bevarer styrken under 33 dages containertransport
  • 'Oplysende' udpakning med Burgopak

    'Oplysende' udpakning med Burgopak

    emballage ›Med enheden 'HALO' præsenterer emballageproducenten en teknologi, der under udpakning belyser indholdet. Og kunderne opfordres til kreativt genbrug
  • Bedre greb om større volumener

    Bedre greb om større volumener

    emballage ›Smurfit Westrock har lanceret sin nye PPWR-venlige, 5 liters Bag-in-Box Powergrip til bl.a. rengøringsmidler, olier, og agrokemiske produkter
  • Pantforsøg med take-away emballage i København

    Pantforsøg med take-away emballage i København

    emballage ›I samarbejde med virksomheden New Loop vil Københavns Kommune i første omgang i indre by teste genbrugsordning af takeaway-kopper til varme drikke
  • Banebrydende genbrug af medicinsk emballage

    Banebrydende genbrug af medicinsk emballage

    emballage ›Producenten Coveris og en række partnere har samarbejdet om at skabe et fuldstændig lukket kredsløb for kontaktfølsomt plastik i sundhedssektoren. Det er det første af sin art