Næste generation af sikkerhedsetiketter på messe

Næste generation af sikkerhedsetiketter på messe

Producenten Securikett vil på Fachpack 2025 præsentere nytænkning inden for sikkerhedsmærker med særligt fokus på genanvendelighed, digital sporbarhed og manipulationssikring

Med sin nye strukturbelægningsteknologi introducerer Securikett en udvikling inden for klæbemiddelpåføring.

Teknologien muliggør helt nye klæbestrukturer hvad angår form og tykkelse, og kan bl.a. bruges som genlukkelige mærker til låg på plastemballager.

Ifølge producenten forbedrer Dde integrerede VOID-effekter manipulationssikringen, mens fremstillingen er mere omkostningseffektiv end konventionelle forseglingsmetoder.

Etiketter, der bidrager til nye regler
I overensstemmelse med EU's nye forordning om emballage og emballageaffald (PPWR) fokuserer Securikett på etiketløsninger, der understøtter forbedret genanvendelighed.

Ved at integrere det digitale produktpas (DPP) via en QR-kode har kunderne adgang til yderligere information leveres digitalt. Og takket være anvendelsen af VOID-etiketter, der ikke efterlader rester. kan emballagen genbruges.
 

Femtiden inden for produkttransparens
Securikett har et særligt fokus er på etiketløsninger til det digitale produktpas (DPP), og tilbyder en omfattende løsning bestående af manipulationssikre etiketter med unikke QR-koder og den cloudbaserede Codikett-platform.

- Denne kombination muliggør en enkel og sikker implementering af DPP på tværs af forskellige brancher, forklarer virksomheden, som præsenterer alle sine nye løsninger på Fachpack 2025 i Nürnberg fra den 23. til og med den 25. september.

-lipe

4/8 2025
  • Tre veje til at udfase evighedskemikalierne

    Tre veje til at udfase evighedskemikalierne

    etiketter-og-maerkning ›En national vidensplatform, målrettet støtte til SMV'er og øget gennemsigtighed i værdikæderne kan hjælpe industrien med at PFAS, viser ny rapport fra Teknologisk Institut
  • Første forsøg med RFID-sporing i ferskvarer

    Første forsøg med RFID-sporing i ferskvarer

    etiketter-og-maerkning ›Avery Dennison og Walmart samarbejder om sensorteknologi, der vil forbedre friskheden, øge driftseffektiviteten og mindske madspildet
  • Labelexpo bliver til LOUPE

    Labelexpo bliver til LOUPE

    etiketter-og-maerkning ›Fra 2026 skifter Labelexpo Global Series navn til LOUPE. Det skal afspejle, at den trykteknologi, der er udviklet til etiketbranchen, nu også revolutionerer inden for bl.a. fleksibel emballage og foldeæsker.
  • Hylder de bedste i branchen

    Hylder de bedste i branchen

    etiketter-og-maerkning ›Der var hæder og ære, da innovation, bæredygtighedstiltag og faglig ekspertise under Labelexpo-messen blev belønnet ved den første uddeling af Labels & Labeling Global Awards inden for etiketter og embllagetryk
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer