Thailandsk øl vinder Alufoil Trophy 2015 pris

Thailandsk øl vinder Alufoil Trophy 2015 pris

Constantia Flexibles Labels Division vinder hæderspris for 8 my folie på messen Alufoil Trophy 2015

FOLIER 57 virksomheder fra alle dele af aluminiumsfolieindustrien kæmpede om hæderen på Alufoil Trophys messe, hvor dommerne havde en krævende opgave, men til sidst valgte 12 værdige vindere.

I kategorien Ressourceeffektivitet vandt Constantia Flexibles Labels Division trofæet for Chang Beer for sin næste generations halsfolie.

- Constantia Flexibles Labels Division har skabt en bemærkelsesværdig tynd halsfolie til ølmærket Chang Beer, som bruger en 8,8my aluminiumsfolie legering. Dette tilbyder ikke kun materielle besparelser, men også downstream fordele under vask processen med returflasker, skriver Alufoil Trophy Jury i deres officielle pressemeddelelse.

Siden 1990'erne er tykkelsen af folien løbende blevet reduceret fra 13my ned til 9,5my. Og nu har Constantia Flexibles Labels Division så yderligere reduceret den til 8,8my med Chang Beer halsetiket.

- Det thailandske Beverage Company tager miljøspørgsmål alvorligt og har udviklet bæredygtighedsprogrammer i hele værdikæden. Det er vores fornøjelse at være en del af dette initiativ program, der gør Constantia til pionerer inden for bæredygtighed i aluminiumsfolieindustrien, forklarer Dr. Pisanu Vichiensanth, direktør og viceadministrerende direktør for teknologi og teknik.

Ud over materielle besparelser på 8% har den nye halsfolien en positiv indvirkning på spildevandet, der anvendes under returnerede flaskerenseprocessen. Den tyndere folie opløses helt i kaustisk bad og udvider effektiviteten med op til 10%.

-jk

19/8 2015