Refill kaffepose designet til genbrug

Refill kaffepose designet til genbrug

Nescafé kommer nu med Nescafé Gold i en refill softpack-emballage, der helt igennem består af kun én type plastik, og derfor kan plastik. Forbrugere vil betale ekstra for bæredygtig emballage, lyder det fra koncernen

Hver femte dansker vil betale mere for et produkt, der kommer i en bæredygtig emballage, når de på emballagen har fået tydelig information om genanvendelsesmuligheder. De vil også være mere villige til at købe produkter i en bæredygtig emballage. Og manglende information om korrekt sortering på emballagen er en barriere for forbrugeren i indkøbssituationen.
Det er tre af konklusionerne i et stort forbrugerstudie fra forbrugeradfærdseksperterne på MAPP Centre, Aarhus Universitet. Her deltog Nestlé med produkter inden for kaffe, morgenmad og børnemad.
Studiet, 'Suspack – consumer response toward sustainable food packaging solutions, falder i tråd med Nescafés rejse henimod bæredygtig emballage. For Nescafé Gold-glasset er allerede designet til at kunne blive genanvendt. Glasset sorteres som glas, og låget som plastik. Næste store skridt på rejsen er Nescafé Gold refill-pakker, som var med i det store studium fra Aarhus Universitet.

20 procent lettere
-Vi kommer nu med Nescafé Gold i en refill softpack-emballage af monomateriale – dvs. helt igennem lavet af kun én type plastik. Materialet er derfor nu designet til genanvendelse, fordi det kan affaldssorteres som plastik. Dette vil vi også ændre for hele Nescafé-serien og er en del af Nestlés globale ambition om i 2025 kun at bruge emballage, der er genbrugelig eller genanvendelig, siger Anna Lindqvist, som er marketing manager for Nescafé i Norden.

Desuden bliver Nescafés softpack-materiale (plastlaminat) med skiftet fra ikke-genanvendelig emballage også over 20 pct. Lettere, fordi der ikke længere er en aluminiumsbarriere i den ikke-genanvendelige pose, som ikke er der mere nu. Ser man på 2020-volumener for Danmark og Nescafé Gold-sortimentet, betyder det, at Nescafé sparer omkring fire tons emballagemateriale.

6000 kopper kaffe i sekundet forpligter
Anna Lindqvist påpeger, at Nestlé og Nescafé er på en rejse:

-Vi er på vej, men ikke i mål. Vi går efter flere mål som fx at eliminere engangsemballage og at være med til at ændre forbrugeradfærden i en miljørigtig retning – det sidste ved øget information på produkterne om korrekt sortering. Med Nescafé har vi en særlig mulighed for at påvirke forbrugeradfærd, da der drikkes 6.000 kopper Nescafé verden over i sekundet. Det giver os også en stor forpligtelse til at arbejde målrettet med vores emballager. siger Anna Lindqvist.
De nye refill-emballager fra Nescafé Gold er i disse dage ved at komme på hylderne i dansk detailhandel.

-lipe

8/2 2021
  • Ubro SystemPac og Vangby fusionerer

    Ubro SystemPac og Vangby fusionerer

    emballage ›Ubro SystemPac og Vangby, begge 100% ejet af svenske Opti Group, har besluttet at fusionere deres aktiviteter for at styrke deres position som specialister inden for end-of-line packaging med fokus på pakkemaskiner, emballage og service
  • Toilet- og køkkenruller får en ansigtsløftning

    Toilet- og køkkenruller får en ansigtsløftning

    emballage ›Returpap der forener design, cirkulær produktion og komfort bliver nok sjældent forbundet med toilet- og køkkenruller. Men nu lancerer Fritz Schur Consum sit Svanepapir, som er en iøjnefaldende produktnyhed til løsninger for netop disse produkter
  •  Papirbaseret pallet wrap giver glasproducent store miljøfordele

    Papirbaseret pallet wrap giver glasproducent store miljøfordele

    emballage ›Smurfit Westrocks genanvendelige alternativ til traditionel strækfilm er en banebrydende løsning til virksomheder indenfor for glasproduktion og fyldning, siger en af Storbritanniens største glasproducenter, Encirc
  • Emballageløsninger og intralogistik er klar til LogiMAT

    Emballageløsninger og intralogistik er klar til LogiMAT

    emballage ›LogiMAT 2025 indtager igen alle 10 udstillingshaller og fylder over 120.000 kvadratmeter i Messe Stuttgarts kongrescenter. Globale aktører, smv'er og nystartede virksomheder udstiller deres nyeste produkter, innovationer og løsninger til nutidens og fremtidens logistikudfordringer
  • Dysten om årets mest vildledende fødevareprodukt er i gang

    Dysten om årets mest vildledende fødevareprodukt er i gang

    emballage ›Traditionen tro kårer den svenske forbrugerorganisation 'Äkta vara' en fødevare, som får den tvivlsomme ære af at kunne kalde sig Årets Madbluf
  • RUC-studerende har udviklet låg, der kan stoppe drugging-forbrydelser

    RUC-studerende har udviklet låg, der kan stoppe drugging-forbrydelser

    emballage ›Marcus Nørmann Christensen har på baggrund af sin egen, skræmmende oplevelse etableret virksomheden, Komfid og designet et låg, der placeres i drinksglas på barer mv. for at forhindre andre i at tilsætte piller eller pulver
  • Schuberts fuldendte visioner

    Schuberts fuldendte visioner

    emballage ›Gerhard Schuberts teknologiske innovationer inden for billedbehandling har haft stor betydning for emballageindustrien. Fire årtier efter de første løsninger blev lanceret, fortsætter Schubert med at udvide den omfattende vision-portefølje. I fremtiden vil 2D- og 3D-scannere få følgeskab af en endnu mere kompakt løsning, der kombinerer begge teknologier
  • Genanvendeligt blisterkoncept høster priser på stribe

    Genanvendeligt blisterkoncept høster priser på stribe

    emballage ›Virksomheden Südpack Medica har modtaget sin fjerde pris for den polypropylen (PP)-baserede blisteremballage, PharmaGuard der i denne uge bliver præsenteret for kunder på messen Pharmapack i Paris