Leverpostej hittede på hjemmekontoret

Leverpostej hittede på hjemmekontoret

Den danske fødevarevirksomhed Stryhns Gruppen kommer ud af 2020 med et årsresultat på 77,5 millioner kroner, og rundede samtidig for første gang en omsætning på mere end 1 milliard kroner. Fremtiden byder blandt andet på optimerede emballager til virksomhedens produkter

Resultat er drevet af positive coronaeffekter, hvor et markant øget salg i Dagligvarehandlen er med til at trække regnskabet op:

- Der er blevet spist ekstraordinært mange leverpostejsmader på danskernes hjemmekontorer i løbet af det seneste år, og det er noget, vi har mærket en positiv effekt af i Stryhns Gruppen og i forhold til årets resultat, udtaler Stryhns Gruppens administrerende direktør Kristian Kornerup Jensen.

Det er dog ikke alle dele af markedet, der har oplevet en positiv coronaeffekt, hvor lukkede restauranter og kantiner for Stryhns Gruppen har betydet en nedgang i Foodservice-forretningen. Det er således det øgede salg i Dagligvarehandlen, der har trukket årets regnskab op:

- Rigtig mange danskere har været meget hjemme i Danmark en stor del af 2020, og det har for mange betydet mere fokus på det nære og på det, vi spiser sammen derhjemme. Forbrugerne har søgt mod den gode kvalitet og de kendte mærkevarer, og det kan vi blandt andet se på salget af bearnaisesauce, hvor vi har set en stor fremgang i salget af de kendte mærker med en styrkelse af vores markedsposition, siger Kristian Kornerup Jensen.

Fortsat fokus på bæredygtighed

For tredje år i træk fremlægger Stryhns Gruppen sammen med årsregnskabet også sin årlige bæredygtighedsrapport, hvori det kan læses, at Stryhns Gruppen i 2020 har gennemført en række aktiviteter indenfor bl.a. klima, madspild og emballage:

- Bæredygtighed har også i 2020 været et område, vi har arbejdet intensivt med, da vi ønsker at være en bæredygtig virksomhed, hvor ansvarlig forretningsdrift og konkurrencedygtighed går hånd i hånd. Med initiativer som reduktion af spild, lavere emballageforbrug og sundere produkter bidrager vi positivt til både miljø, samfund og vores forretning, og bæredygtig værdiskabelse er således en forudsætning for langsigtet vækst, slutter Kristian Kornerup Jensen.

Stryhns Gruppen har en ambition om en klimaneutral produktion i 2030, med en forventning om 50% reduktion i 2026. I 2050 skal alle gruppens produkter være CO2-neutrale.

Cirkulært genbrugssystem

Når det handler om emballage, har Stryhns Gruppen iværksat en målrettet indsats for at optimere produktemballager, så man i højere grad kan genanvende de emballager, Stryhns Gruppens fødevarer kommer i, så de kan indgå i et cirkulært genbrugssystem.

Stryhns Gruppen har i 2020 arbejdet med kortlægning af produktemballager i forhold til sortering, genanvendelse og genanvendt materiale, som skal danne grundlag for det videre arbejde på dette område.

Dertil har Stryhns Gruppen sparet 2,5T plast gennem designændring på K-Salat-låg samt introduceret 90 % genanvendt emballage på K-Salat-salaterne.

-hawin

 

Om Stryhns Gruppen

I starten af 2021 skiftede virksomheden navn fra Stryhns til Stryhns Gruppen. Den samlede gruppe producerer og markedsfører mærkerne Stryhn’s leverpostej, Jensens Køkken, Graasten salater og K-Salat, remoulader og dressinger samt Langelænder pølser og har i dag tæt på 400 medarbejdere fordelt på fem lokationer i Danmark.

Stryhns Gruppen har siden 2008 været en del af den familieejet norske koncern Agra, der har aktiviteter i Norge, Sverige og Danmark.

 

31/5 2021
  • Ubro SystemPac og Vangby fusionerer

    Ubro SystemPac og Vangby fusionerer

    emballage ›Ubro SystemPac og Vangby, begge 100% ejet af svenske Opti Group, har besluttet at fusionere deres aktiviteter for at styrke deres position som specialister inden for end-of-line packaging med fokus på pakkemaskiner, emballage og service
  • Toilet- og køkkenruller får en ansigtsløftning

    Toilet- og køkkenruller får en ansigtsløftning

    emballage ›Returpap der forener design, cirkulær produktion og komfort bliver nok sjældent forbundet med toilet- og køkkenruller. Men nu lancerer Fritz Schur Consum sit Svanepapir, som er en iøjnefaldende produktnyhed til løsninger for netop disse produkter
  •  Papirbaseret pallet wrap giver glasproducent store miljøfordele

    Papirbaseret pallet wrap giver glasproducent store miljøfordele

    emballage ›Smurfit Westrocks genanvendelige alternativ til traditionel strækfilm er en banebrydende løsning til virksomheder indenfor for glasproduktion og fyldning, siger en af Storbritanniens største glasproducenter, Encirc
  • Emballageløsninger og intralogistik er klar til LogiMAT

    Emballageløsninger og intralogistik er klar til LogiMAT

    emballage ›LogiMAT 2025 indtager igen alle 10 udstillingshaller og fylder over 120.000 kvadratmeter i Messe Stuttgarts kongrescenter. Globale aktører, smv'er og nystartede virksomheder udstiller deres nyeste produkter, innovationer og løsninger til nutidens og fremtidens logistikudfordringer
  • Dysten om årets mest vildledende fødevareprodukt er i gang

    Dysten om årets mest vildledende fødevareprodukt er i gang

    emballage ›Traditionen tro kårer den svenske forbrugerorganisation 'Äkta vara' en fødevare, som får den tvivlsomme ære af at kunne kalde sig Årets Madbluf
  • RUC-studerende har udviklet låg, der kan stoppe drugging-forbrydelser

    RUC-studerende har udviklet låg, der kan stoppe drugging-forbrydelser

    emballage ›Marcus Nørmann Christensen har på baggrund af sin egen, skræmmende oplevelse etableret virksomheden, Komfid og designet et låg, der placeres i drinksglas på barer mv. for at forhindre andre i at tilsætte piller eller pulver
  • Schuberts fuldendte visioner

    Schuberts fuldendte visioner

    emballage ›Gerhard Schuberts teknologiske innovationer inden for billedbehandling har haft stor betydning for emballageindustrien. Fire årtier efter de første løsninger blev lanceret, fortsætter Schubert med at udvide den omfattende vision-portefølje. I fremtiden vil 2D- og 3D-scannere få følgeskab af en endnu mere kompakt løsning, der kombinerer begge teknologier
  • Genanvendeligt blisterkoncept høster priser på stribe

    Genanvendeligt blisterkoncept høster priser på stribe

    emballage ›Virksomheden Südpack Medica har modtaget sin fjerde pris for den polypropylen (PP)-baserede blisteremballage, PharmaGuard der i denne uge bliver præsenteret for kunder på messen Pharmapack i Paris