Stor succes med MPS-løsninger

Stor succes med MPS-løsninger

Komplette printerløsninger, hvor både salg, service, rådgivning og automatisk levering af forbrugsstoffer indgår, er populære mange steder i erhvervslivet og den offentlige sektor. Brother mere end fordobler sit salg af MPS-løsninger (Managed Print Services) - hvert eneste år

De fleste forbinder Brother med små smarte alt-i-én printere til hjemmebrug eller til mindre virksomheder. Nogle kender måske også Brother fra andre produkttyper, som eksempelvis symaskiner.

Brother anno 2018 er stadig alt-i-én printere, som den japanske fabrikant sælger i titusindvis af hvert år på det danske marked. Men Brother er også labelprintere, scannere og professionelle løsninger.

Brother er på kraftig fremmarch i det voksende marked for MPS (Managed Print Services). Det er print-løsninger, hvor det hele hører med – så at sige. Det er god rådgivning ved køb af printer, installation hos kunden, løbende overvågning og service af printeren – og automatisk levering af forbrugsstoffer når printeren er ved at løbe tør. Det hele i samarbejde med Brothers partnere. Løsningen er både praktisk, økonomisk og effektiv, så MPS betyder i virkeligheden også ”Mange Penge Sparet”.

Ifølge analysefirmaerne ICT og Quocirca er antallet af Brother-printere på MPS-kontrakter hos kunderne vokset med over 200 pct. om året i de seneste fire år. Brother vinder derfor stærkt frem i et marked, der ellers har været domineret af andre store mærker i kontor-maskiner.

Brothers MPS-kontrakter sælges og gennemføres udelukkende gennem forhandlere, systemhuse og partnere med ”value added services” til kunderne. Det kan f.eks. være integration med administrativt software osv.

- Vi hører tit forhandlere klage over dårlige marginer, for lille erfaring hos printer-leverandører, sløve reaktioner på henvendelser og manglende støtte til kunde-leads, forklarer Henning Elkjær, der er Nordic Marketing Director & Sales Director (Denmark) for Brother Nordic A/S.

- Brothers MPS-løsninger er ikke kun et attraktivt tilbud til virksomheder, der gerne vil have fuld kontrol med deres printer-udgifter og -forbrug. De giver også forhandlere meget effektive værktøjer til lead-generering og trofaste kunder, fortsætter Henning Elkjær.

-hawin

 

5/9 2018
  • - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    tryk-og-print ›Dansk AM Hub har de seneste syv år løftet brugen af industriel 3D-print i dansk erhvervsliv. Industriens Fond bevilger nu yderligere 30,5 mio. kr. som skal gøre Danmark til verdensmestre i på området og gavne både den grønne omstilling og bundlinjen
  • Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    tryk-og-print ›Virksomhederne er gået sammen om et kombineret test- og democenter i Radebeul i Tyskland. Her kan kunderne både se og afprøve digital-, offset- og postprint-produktion på et enkelt sted i en hal dedikeret til VariJET 106 hybridpressen til foldeæsker
  • Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    tryk-og-print ›Med investeringen i endnu en HP Indigo 7900 leveret at Visutech øger den svenske producent at tryksager, Addbrand, kapaciteten og effektiviteten
  • Erritsø avistrykkeri lukket ved årsskiftet

    Erritsø avistrykkeri lukket ved årsskiftet

    tryk-og-print ›Trykkeriet i Fredericia var Danmarks næststørste og ejet af JP/Politikens Hus. Men den 30. december blev de sidste aviser trykt og 30 medarbejdere er fyret
  • Fujifilm lancerer nye printere med øget farvekapacitet

    Fujifilm lancerer nye printere med øget farvekapacitet

    tryk-og-print ›Fire nye printere i mellemklassen i Revoria PressTM-serien er nu på markedet. To af er udstyret med en specialtonerstation, som gør det muligt at printe i fem farver i samme arbejdsgang
  • Xerox køber Lexmark

    Xerox køber Lexmark

    tryk-og-print ›To af printindustriens største virksomheder bliver til een i en handel til 1,5 milliarder kroner. Købet forventes at være afsluttet i anden halvdel af 2025, og skal bl.a. styrke Xerox' position på et marked med flere hybride arbejdspladser
  • Fuld sporbarhed gennem forsyningskæden

    Fuld sporbarhed gennem forsyningskæden

    tryk-og-print ›Domino gør det lettere for lægemiddelproducenter at udforske serialisering af individuelle doser, hvilket sikrer sporbarhed og patientsikkerhed
  • Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    tryk-og-print ›Prinect Touch Free fokuserer på den mest omkostningseffektive produktionsvej, og som leverandør af totalløsninger støtter Heidelberg dermed trykkerier på et teknologineutralt grundlag i hele værdikæden