Stor succes med MPS-løsninger

Stor succes med MPS-løsninger

Komplette printerløsninger, hvor både salg, service, rådgivning og automatisk levering af forbrugsstoffer indgår, er populære mange steder i erhvervslivet og den offentlige sektor. Brother mere end fordobler sit salg af MPS-løsninger (Managed Print Services) - hvert eneste år

De fleste forbinder Brother med små smarte alt-i-én printere til hjemmebrug eller til mindre virksomheder. Nogle kender måske også Brother fra andre produkttyper, som eksempelvis symaskiner.

Brother anno 2018 er stadig alt-i-én printere, som den japanske fabrikant sælger i titusindvis af hvert år på det danske marked. Men Brother er også labelprintere, scannere og professionelle løsninger.

Brother er på kraftig fremmarch i det voksende marked for MPS (Managed Print Services). Det er print-løsninger, hvor det hele hører med – så at sige. Det er god rådgivning ved køb af printer, installation hos kunden, løbende overvågning og service af printeren – og automatisk levering af forbrugsstoffer når printeren er ved at løbe tør. Det hele i samarbejde med Brothers partnere. Løsningen er både praktisk, økonomisk og effektiv, så MPS betyder i virkeligheden også ”Mange Penge Sparet”.

Ifølge analysefirmaerne ICT og Quocirca er antallet af Brother-printere på MPS-kontrakter hos kunderne vokset med over 200 pct. om året i de seneste fire år. Brother vinder derfor stærkt frem i et marked, der ellers har været domineret af andre store mærker i kontor-maskiner.

Brothers MPS-kontrakter sælges og gennemføres udelukkende gennem forhandlere, systemhuse og partnere med ”value added services” til kunderne. Det kan f.eks. være integration med administrativt software osv.

- Vi hører tit forhandlere klage over dårlige marginer, for lille erfaring hos printer-leverandører, sløve reaktioner på henvendelser og manglende støtte til kunde-leads, forklarer Henning Elkjær, der er Nordic Marketing Director & Sales Director (Denmark) for Brother Nordic A/S.

- Brothers MPS-løsninger er ikke kun et attraktivt tilbud til virksomheder, der gerne vil have fuld kontrol med deres printer-udgifter og -forbrug. De giver også forhandlere meget effektive værktøjer til lead-generering og trofaste kunder, fortsætter Henning Elkjær.

-hawin

 

5/9 2018
  • Introducerer ny inkjetpresse online 

    Introducerer ny inkjetpresse online 

    tryk-og-print ›Fujifilm præsenterer sin nye Jet Press 1160CF i EMEA-regionen ved en live online-event. Her kan man høre mere om den nye inkjetpresse, der supplerer Fujifilms eksisterende Jet Press 1160CFG, der blev lanceret på drupa 2024
  • Nilpeter og Multietiquetas styrker samarbejdet med ny FB-14-installation

    Nilpeter og Multietiquetas styrker samarbejdet med ny FB-14-installation

    tryk-og-print ›Partnerskabet strækker sig over flere generationer og er baseret på fælles værdier, familieejerskab og en fælles dedikation til kvalitet, innovation og langsigtet succes. Og så er samarbejdet en drivkraft  der fremmer labelinnovationen i Mexico
  • Nye modeller øger kreativiteten for brugerne

    Nye modeller øger kreativiteten for brugerne

    tryk-og-print ›Roland DG introducerer to VersaSTUDIO-printere for at udvide mulighederne for sine kompakte print/cut- og ''direct-to-object-enheder''
  • DM i 3D-print og AM Summit 2025 udspiller sig på HI-messen

    DM i 3D-print og AM Summit 2025 udspiller sig på HI-messen

    tryk-og-print ›Der skal dystes i avanceret 3D-print-teknologi, når HI-messen senere på året danner ramme om DM i 3D-print for erhvervsskoleelever. Mesterskabet er en del af messens 3D TECH-område, der blandt andet også rummer Dansk AM Hub, som andetsteds på messen som noget nyt forestår AM Summit
  • Fjern momsen: Fysiske bøger i fokus i ny rapport

    Fjern momsen: Fysiske bøger i fokus i ny rapport

    tryk-og-print ›En række centrale anbefalinger skal styrke læselysten hos børn og unge – blandt andet gennem flere bogkøb til skolebiblioteker og en fjernelse af momsen på trykte bøger. Grakom glæder sig over, at det trykte medie spiller en hovedrolle i arbejdsgruppens anbefalinger
  • UV-innovation over hele linjen

    UV-innovation over hele linjen

    tryk-og-print ›Fra 3. til 5. juni 2025 præsenterer hubergroup Print Solutions sit brede udvalg af fremtidsorienterede UV-printløsninger på IST UV Days 2025 i Nürtingen
  • HP præsenterer ny chatbot til trykproduktion

    HP præsenterer ny chatbot til trykproduktion

    tryk-og-print ›HP Nio er navnet på kunstig intelligens-agenten, der er en af flere nye funktioner i HP’s software og platforme. Den skal gøre det nemmere for trykkerier at automatisere arbejdsgange
  • Canon afslører flere nyheder i sin storformatportefølje på FESPA

    Canon afslører flere nyheder i sin storformatportefølje på FESPA

    tryk-og-print ›Tjek Canons seneste storformatnyheder ud på FESPA Global Print Expo 2025 i Berlin og oplev hvordan Arizona-, Colorado- og imagePROGRAF-printerne trykker på en række forskellige materialer