Brug indersidenhubergroups vandbaserede blæksystem Hydro-X Contact gør det muligt at trykke på indersiden af fødevareemballage.

Brug indersiden

Moderne emballage skal både beskytte og sælge de varer den pakker ind. En ny lakløsning hubergroup gør det nemmere at lade kreativiteten udfolde sig på materialet – også på indersiden

Med det modulopbyggede Hydro-X Contact-system introducerer hubergroup print solutions en ny generation af vandbaserede trykfarver og overtrykslakker, der giver stor kreativ frihed.

Designere og brands får mere plads til visuel storytelling og iøjnefaldende grafik på genanvendelsesvenlig emballage af mono-materiale – nu også på indersiden af fødevareemballagen.

Uanset om det drejer sig om elegante detaljer til premiumchokolade, legesyge elementer til børnesnacks eller markant branding på takeaway-æsker, tilbyder Hydro-X Contact maksimal designfleksibilitet og høj trykkvalitet på alle overflader.

Samtidig understøtter det genanvendelighed og bidrager til mere bæredygtige emballageløsninger. Det skriver hubergroup i en omtale af den nye løsning.

Her hedder det at hubergroup med Hydro-X Contact tilføjer en kraftfuld ny dimension til sit Hydro - X-system. Hydro-X Contact er optimeret til flexografisk tryk på centralindtryks- og stabelpresser og integreres nemt i eksisterende trykarbejdsgange.

Designet til fremtidens emballage
Hydro-X Contact spiller også en central rolle i overgangen fra filmbaseret til papirbaseret emballage – både med hensyn til funktionalitet og design.

Ved at eliminere behovet for yderligere plastbarrierer i visse applikationer forenkler det emballagestrukturerne og frigør mere trykbar plads til markante visuelle elementer, branding og kreativ storytelling.

Sammen med hubergroups bredere udvalg af teknologier – herunder barrierer mod fedt, vand, damp og ilt samt varmeforseglende overtrykslakker – hjælper Hydro-X Contact med at åbne op for emballagekoncepter, der både er funktionelle og genanvendelige.

Hubergroup kommer i sin omtale endvidere ind på, at vandbaserede trykfarver og lakker som Hydro-X kan reducerer VOC-emissioner, fremmer genanvendelighed og dermed understøtter overgangen til en cirkulær økonomi for emballage.

- Hydro-X Contact kombinerer sikkerhedsstandarder for fødevarer med praktiske fordele for trykkerier – det er let at få ind i trykflowet, farvegengivelsen er fremragende og så giver det pålidelige resultater.

- Og så er det også en fremtidssikret løsning, der passer perfekt til de skiftende EU-emballageregler, siger André Garber, head of business development water based systems & uv coatings hos hubergroup.

Mere plads til kreativitet
- Hydro-X Contact er en reel gamechanger for trykkerier, da det giver dem mulighed for at tilbyde emballageløsninger, der overrasker og glæder.

- Fra unikke indvendige tryk til dristige designpointer åbner det helt nye muligheder for at differentiere produkter på hylderne og for bedre udpakningsoplevelsen, tilføjer Alessandro Sabbatini, produktchef for Hydro-X hos hubergroup.

Med systemet, der ifølge leverandøren kombinerer reguleringsmæssig fremsynethed, maksimal designfrihed og driftsmæssig pålidelighed i ét kraftfuldt system, styrker hubergroup sin rolle som leverandør af løsninger til emballage.

hubergorup udstiller på Labelexpo Europe 2025 i Barcelona fra 16. til 19. september. På standen, 4D19, er virksomhedens eksperter til stede. De ser frem til drøfte både Hydro-X Contact og andre løsninger med de besøgende.

-hawin

20/8 2025
  • Agfa indgår partnerskab med Artwork Systems Nordic

    Agfa indgår partnerskab med Artwork Systems Nordic

    tryk-og-print ›Artwork Systems Nordic, som er en dansk distributør af grafiske løsninger, tilbyder nu hele sortimentet af Anapurna bredformatinkjetprintere og tilhørende blæk i Danmark, Sverige og Norge
  • Canon forbedrer funktionerne i PRESS V1000-printeren

    Canon forbedrer funktionerne i PRESS V1000-printeren

    tryk-og-print ›Med erfaringerne fra mere end 700 installationer har printeren fået nye hardware- og firmwareopgraderinger, herunder en vakuumfodret papirbakke, en opdateret brugergrænseflade og kompatibilitet med tilbehør til håndtering af lange ark
  • HP lancerer den nye digitale etiketpresse Indigo 6K+

    HP lancerer den nye digitale etiketpresse Indigo 6K+

    tryk-og-print ›Trykpressen er designet til at imødekomme branchens stigende krav til effektivitet, automatisering og miljøbevidsthed i et marked, der er præget af bl.a. stigende kompleksitet og behovet for hurtig omstilling. Den får sin debut på Labelexpo Europa i næste måned,
  • Introducerer ny inkjetpresse online 

    Introducerer ny inkjetpresse online 

    tryk-og-print ›Fujifilm præsenterer sin nye Jet Press 1160CF i EMEA-regionen ved en live online-event. Her kan man høre mere om den nye inkjetpresse, der supplerer Fujifilms eksisterende Jet Press 1160CFG, der blev lanceret på drupa 2024
  • Nilpeter og Multietiquetas styrker samarbejdet med ny FB-14-installation

    Nilpeter og Multietiquetas styrker samarbejdet med ny FB-14-installation

    tryk-og-print ›Partnerskabet strækker sig over flere generationer og er baseret på fælles værdier, familieejerskab og en fælles dedikation til kvalitet, innovation og langsigtet succes. Og så er samarbejdet en drivkraft  der fremmer labelinnovationen i Mexico
  • Nye modeller øger kreativiteten for brugerne

    Nye modeller øger kreativiteten for brugerne

    tryk-og-print ›Roland DG introducerer to VersaSTUDIO-printere for at udvide mulighederne for sine kompakte print/cut- og ''direct-to-object-enheder''
  • DM i 3D-print og AM Summit 2025 udspiller sig på HI-messen

    DM i 3D-print og AM Summit 2025 udspiller sig på HI-messen

    tryk-og-print ›Der skal dystes i avanceret 3D-print-teknologi, når HI-messen senere på året danner ramme om DM i 3D-print for erhvervsskoleelever. Mesterskabet er en del af messens 3D TECH-område, der blandt andet også rummer Dansk AM Hub, som andetsteds på messen som noget nyt forestår AM Summit
  • Fjern momsen: Fysiske bøger i fokus i ny rapport

    Fjern momsen: Fysiske bøger i fokus i ny rapport

    tryk-og-print ›En række centrale anbefalinger skal styrke læselysten hos børn og unge – blandt andet gennem flere bogkøb til skolebiblioteker og en fjernelse af momsen på trykte bøger. Grakom glæder sig over, at det trykte medie spiller en hovedrolle i arbejdsgruppens anbefalinger