Antalis lancerer nyt sortiment med over 700 varenumre

Antalis lancerer nyt sortiment med over 700 varenumre

For tre måneder siden købte virksomheden en række eksklusive papirbrands af Arjowiggins Scotland Limited. Om få måneder vil Antalis kunne tilbyde sine kunder et nyproduceret sortiment med bl.a. kreative teksturer og overflader i lyse, dybe, friske, kølige, metalliske og inspirerende nuancer

Det fremtidige sortiment vil omfatte:

Conqueror - Klassisk og elegant kvalitet med/uden antikke striber og vandmærke
Curious - Eksklusivt papirsortiment til at skabe opsigtsvækkende tryksager
Keaykolour - Karakteristisk og rustikt i sit udtryk med ny farvenuance
Rives - Papirkvaliteter med klassiske strukturer og fantastiske overflader
Olin Colours – (tidligere Pop'Set) en farvet offsetkvalitet med en moderne farveskala.

Antalis forklarer i et nyhedsbrev om det store arbejde, der er i gang med fornyelse og sammensætning af de historiske brand:

- Det omfatter analyser, produkttest, benchmarking, besøg på fabrikker og trendspotting. Det foregår i samarbejde med designere på de kreative markeder inden for møbler, tøj, luksusvarer osv.

-Der gennemføres tests, kombineres farver, overflader, design og emballage for at sikre, at det nye kreative sortiment matcher nutidens krav og anvendelser. De første produktioner er sat i gang, og de små justeringer af unikke finesser er begyndt, skriver Antalis som har som ambition at at tilbyde kunderne et fornyet, attraktivt og spændende kreativt papirsortiment på mere end 700 artikler med kreative overflader i lyse, dybe, friske, kølige, metalliske og inspirerende nuancer.

I udvalget vil der f.eks. være brevpapir med og uden vandmærke i forskellige overflader, der ifølge producenten giver en fornemmelse af blid stoflighed. Derudover teksturer hvor kun fantasien sætter grænser for anvendelsesmulighederne og en farvet offsetkvalitet, der giver opmærksomhed, når der er brug for det. Til nogle af disse kvaliteter vil der tillige være matchende konvolutter.

-lipe

14/2 2023
  • Høj hastighed og automatiseret opsætning

    Høj hastighed og automatiseret opsætning

    tryk-og-print ›HP Indigo løftede sløret for en vifte af AI-drevne løsninger til etiket- og emballagetryk ved årets Labelexpo Europe i Barcelona
  • På Media tager næste skridt

    På Media tager næste skridt

    tryk-og-print ›På Media investerer i en HP Indigo 7900 med syv farveenheder. Investeringen er en strategisk indsats for at styrke kvalitet, innovation og effektivitet, så trykkeriet kan differentiere sig tydeligt på markedet
  • Euroskills på hjemmebane gav medaljerekord

    Euroskills på hjemmebane gav medaljerekord

    tryk-og-print ›Hele 27 medaljer gik til det danske landshold ved EuroSkills Herning 2025 i sidste uge. Høsten på 1 guld, 6 sølv, 6 bronze og 14 Medallion for Excellence er den hidtil største for de danske fagatleter
  • Domino lancerer kompakt etiketprinter på Labelexpo

    Domino lancerer kompakt etiketprinter på Labelexpo

    tryk-og-print ›N410 digital LED-inkjet-printer er nyeste tilføjelse til sortimentet af virksomhedens gennemprøvede N-serie
  • Grakom får ny direktør

    Grakom får ny direktør

    tryk-og-print ›Søren Stemann Beck er ny administrerende direktør i Grakom. Han har over 20 års erfaring fra arbejde med både grafisk produktion og bureauydelser
  • Fujifilm viser fremtidens løsningner

    Fujifilm viser fremtidens løsningner

    tryk-og-print ›Nyheder inden for analog og digital etiketproduktion og foredrag fra brancheeksperter, partnere og slutbrugere er blandt indslagene på Fujifilms stand på Labelexpo 2025
  • Først i Norden med den nye HP Indigo 6K+

    Først i Norden med den nye HP Indigo 6K+

    tryk-og-print ›Emballageproducenten, Boxes & Labels investerer i Nordens første HP Indigo 6K+ digital press, og tager dermed skridtet mod en endnu mere effektiv og fleksibel etiketproduktion
  • Agfas Orca klar til drift

    Agfas Orca klar til drift

    tryk-og-print ›Inkjet-printeren til storformat, SpeedSet Orca er færdigtestet hos The Delta Group og begynder daglig drift samme sted. For producenten Agfa er det lidt af en milepæl