Antalis lancerer nyt sortiment med over 700 varenumre

Antalis lancerer nyt sortiment med over 700 varenumre

For tre måneder siden købte virksomheden en række eksklusive papirbrands af Arjowiggins Scotland Limited. Om få måneder vil Antalis kunne tilbyde sine kunder et nyproduceret sortiment med bl.a. kreative teksturer og overflader i lyse, dybe, friske, kølige, metalliske og inspirerende nuancer

Det fremtidige sortiment vil omfatte:

Conqueror - Klassisk og elegant kvalitet med/uden antikke striber og vandmærke
Curious - Eksklusivt papirsortiment til at skabe opsigtsvækkende tryksager
Keaykolour - Karakteristisk og rustikt i sit udtryk med ny farvenuance
Rives - Papirkvaliteter med klassiske strukturer og fantastiske overflader
Olin Colours – (tidligere Pop'Set) en farvet offsetkvalitet med en moderne farveskala.

Antalis forklarer i et nyhedsbrev om det store arbejde, der er i gang med fornyelse og sammensætning af de historiske brand:

- Det omfatter analyser, produkttest, benchmarking, besøg på fabrikker og trendspotting. Det foregår i samarbejde med designere på de kreative markeder inden for møbler, tøj, luksusvarer osv.

-Der gennemføres tests, kombineres farver, overflader, design og emballage for at sikre, at det nye kreative sortiment matcher nutidens krav og anvendelser. De første produktioner er sat i gang, og de små justeringer af unikke finesser er begyndt, skriver Antalis som har som ambition at at tilbyde kunderne et fornyet, attraktivt og spændende kreativt papirsortiment på mere end 700 artikler med kreative overflader i lyse, dybe, friske, kølige, metalliske og inspirerende nuancer.

I udvalget vil der f.eks. være brevpapir med og uden vandmærke i forskellige overflader, der ifølge producenten giver en fornemmelse af blid stoflighed. Derudover teksturer hvor kun fantasien sætter grænser for anvendelsesmulighederne og en farvet offsetkvalitet, der giver opmærksomhed, når der er brug for det. Til nogle af disse kvaliteter vil der tillige være matchende konvolutter.

-lipe

14/2 2023
  • - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    tryk-og-print ›Dansk AM Hub har de seneste syv år løftet brugen af industriel 3D-print i dansk erhvervsliv. Industriens Fond bevilger nu yderligere 30,5 mio. kr. som skal gøre Danmark til verdensmestre i på området og gavne både den grønne omstilling og bundlinjen
  • Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    tryk-og-print ›Virksomhederne er gået sammen om et kombineret test- og democenter i Radebeul i Tyskland. Her kan kunderne både se og afprøve digital-, offset- og postprint-produktion på et enkelt sted i en hal dedikeret til VariJET 106 hybridpressen til foldeæsker
  • Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    tryk-og-print ›Med investeringen i endnu en HP Indigo 7900 leveret at Visutech øger den svenske producent at tryksager, Addbrand, kapaciteten og effektiviteten
  • Erritsø avistrykkeri lukket ved årsskiftet

    Erritsø avistrykkeri lukket ved årsskiftet

    tryk-og-print ›Trykkeriet i Fredericia var Danmarks næststørste og ejet af JP/Politikens Hus. Men den 30. december blev de sidste aviser trykt og 30 medarbejdere er fyret
  • Fujifilm lancerer nye printere med øget farvekapacitet

    Fujifilm lancerer nye printere med øget farvekapacitet

    tryk-og-print ›Fire nye printere i mellemklassen i Revoria PressTM-serien er nu på markedet. To af er udstyret med en specialtonerstation, som gør det muligt at printe i fem farver i samme arbejdsgang
  • Xerox køber Lexmark

    Xerox køber Lexmark

    tryk-og-print ›To af printindustriens største virksomheder bliver til een i en handel til 1,5 milliarder kroner. Købet forventes at være afsluttet i anden halvdel af 2025, og skal bl.a. styrke Xerox' position på et marked med flere hybride arbejdspladser
  • Fuld sporbarhed gennem forsyningskæden

    Fuld sporbarhed gennem forsyningskæden

    tryk-og-print ›Domino gør det lettere for lægemiddelproducenter at udforske serialisering af individuelle doser, hvilket sikrer sporbarhed og patientsikkerhed
  • Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    tryk-og-print ›Prinect Touch Free fokuserer på den mest omkostningseffektive produktionsvej, og som leverandør af totalløsninger støtter Heidelberg dermed trykkerier på et teknologineutralt grundlag i hele værdikæden