
De unge forbrugere ændrer markedet for emballage
Generationen af børn og unge født mellem 1980 og 2000 betragter bæredygtig emballage som værende vigtig i hele værdikæden
MILJØ En ny rapport fra papirproducenten Stora Enso viser, at detailhandlere og varemærkeindehavere, der fuldt udnytter de muligheder, som bæredygtig emballage rummer, kan forvente at opnå en stigning i omsætningen på 2-4%. Betydningen af bæredygtighed i detailsektoren vil desuden stige i takt med at Millennials bliver en stadig mere dominerende gruppe af forbrugere.59% af Millennials, generationen født mellem 1980 og 2000, betragter bæredygtig emballage til at være vigtig i hele værdikæden. Stora Enso offentliggjorde i januar en såkaldt Viewpoint Report "Fremtiden for emballage til Millennials", der fremhæver tendenserne for forbrugernes forventninger om emballage og mulighederne for detailhandlere og varemærkeindehavere til at øge rentabiliteten.
- Millennials er på mange måder mere krævende end tidligere generationer af forbrugere, og de forventer, at produkterne skal være bæredygtig gennem hele værdikæden. Det er et klart signal til at bruge bæredygtig emballage fra vedvarende energikilder såsom træfibre, siger Hannu Alalauri, senior vicepræsident hos Stora Enso Packaging Solutions.
Rapporten viser, at Millennials er mere tilbøjelige til at købe miljøvenlige produkter end ældre generationer. 4 ud af 5 Millennials anser emballage som vigtigt, når de foretager køb og 85% af Millennials betragter emballage som en del af brandoplevelsen, sammenlignet med 71% blandt ikke-Millennials.
Stora Ensos rapport viser, at 44% af Millennials også er villige til at betale en merpris for produkter med bæredygtig emballage, og de anser fiberbaserede emballagematerialer til at være langt det mest bæredygtige emballagevalg.
-jk