Sig det med papkasserOliver Lundager, CEO for House of Botanique.

Sig det med papkasser

Nye skræddersyede emballageløsninger fra Smurfit Kappa sørger for, at House of Botanique kan sende planter sikkert og effektivt til hele Europa

Under pandemien i 2020 oplevede House of Botanique en stigning i efterspørgslen efter unikke planter.

Planternes skrøbelighed krævede en innovativ emballageløsning til e-handel, der kunne sikre at planterne ankom intakte og forhindre spild af jord.

Den stigende popularitet krævede en pålidelig løsning for sikker levering til private forbrugere på tværs af hele EU.

Smurtit Kappa designede en todelt papkasse med fire låsemekanismer til at adskille potten og jorden fra planten for at sikre stabilitet og forhindre spild.

Den smarte åbningsfunktion forbedrede unboxing oplevelsen, mens et integreret håndtag tilføjede bekvemmelighed.

Kassen fås i tre størrelser, hvor den største kasse tilbyder en unik 2-i-1 funktion, der optimerer forsendelsesprocessen.

Den skræddersyede emballageløsning giver House of Botanique mulighed for at tilbyde online plantesalg 24/7 og sikrer samtidig plantebeskyttelse under transport, hvilket øger kundetilfredsheden.

Designet af emballagen er desuden blevet anerkendt med en prestigefyldt WorldStar Award.

Smurfik Kappas samarbejde tilbyder dermed en sikker og effektiv måde at levere planter til private forbrugere i hele EU, hvilket bidrager til den blomstrende plantetrend.

-hawin

7/6 2024
  • Emballageretur: Udskyd producentansvaret igen

    Emballageretur: Udskyd producentansvaret igen

    emballage ›Få tilmeldinger og udsigt til bl.a. øget bureaukrati får kollektiv-ordningen til at opfordre myndighederne til at udsætte indførelsen af virksomheders producentansvar på emballage yderligere et år frem til 2026
  • Cirkulære krus hitter på Smukfest

    Cirkulære krus hitter på Smukfest

    emballage ›Royal Unibrew introducerede før sommeren en ny type cirkulære krus, hvor kruset og dets materiale efter brug bliver indsamlet, omdannet og genanvendt til nye krus. Smukfest har i lighed med 36 andre events testet krusene, og målet om en returneringsprocent på 75 procent, blev slået, da det festivalen indsamlede 95 procent af de over en million krus, der var i cirkulation
  • Smurfit Westrock vinder fire ScanStars

    Smurfit Westrock vinder fire ScanStars

    emballage ›Emballagevirksomheden sætter i år rekord som den mest vindende virksomhed i den nordiske emballagekonkurrence. Priserne er høstet med en BiB-løsning, en papirkasse med Hexacomb-indlæg og to bølgepap-kasser, der reducerer plastforbruget
  • Madolie og træaffald som basis i ny bioplast

    Madolie og træaffald som basis i ny bioplast

    emballage ›Den tyske bioplastproducent Bio-Fed, der har hovedkontor i Köln, har udviklet en ny produktlinje, der lanceres under mærket M-Biobase®. Råmaterialet er madolie, træaffald og lignin fra træindustriens affaldsstrømme
  • 40 år med innovation og ekspertise

    40 år med innovation og ekspertise

    emballage ›KM Packaging, der er leverandør af fleksible emballageløsninger, fejrer 40 år med levering emballage til mange forskellige sektorer og produkter, herunder friske madvarer, færdigretter på køl og frys, konfekture og snacks
  • Jysk sparer 78 tons plastikemballage på gardiner

    Jysk sparer 78 tons plastikemballage på gardiner

    emballage ›Med et skift fra plastikemballage til papbånd på færdigsyede gardiner vil JYSK spare yderligere 78 tons plastik hvert år. Ændringen er en del af Jysks strategiske arbejde med at reducere brugen af plastik
  • Genbrugsemballage giver målbare gevinster hos Brødrene Dahl

    Genbrugsemballage giver målbare gevinster hos Brødrene Dahl

    emballage ›Udskiftning af papkasser til genbrugelige plastkasser er et af redskaberne til mere bæredygtig logistik hos en af landets største grossister. Det viser evalueringen af et stort projekt, som Brødrene Dahl sammen med Knapp har gennemført på sit logistikcenter i Randers
  •  Tre nye barrierepapirer fra Sappi

    Tre nye barrierepapirer fra Sappi

    emballage ›Isvafler, slik og chokolade er nogle af de produkter, som producenten af emballagepapir nu har udviklet nye barrierematerialer til,som del af virksomhedens Guard-serie. Nyhederne bliver præsenteret på årets FACKPACK