Sig det med papkasserOliver Lundager, CEO for House of Botanique.

Sig det med papkasser

Nye skræddersyede emballageløsninger fra Smurfit Kappa sørger for, at House of Botanique kan sende planter sikkert og effektivt til hele Europa

Under pandemien i 2020 oplevede House of Botanique en stigning i efterspørgslen efter unikke planter.

Planternes skrøbelighed krævede en innovativ emballageløsning til e-handel, der kunne sikre at planterne ankom intakte og forhindre spild af jord.

Den stigende popularitet krævede en pålidelig løsning for sikker levering til private forbrugere på tværs af hele EU.

Smurtit Kappa designede en todelt papkasse med fire låsemekanismer til at adskille potten og jorden fra planten for at sikre stabilitet og forhindre spild.

Den smarte åbningsfunktion forbedrede unboxing oplevelsen, mens et integreret håndtag tilføjede bekvemmelighed.

Kassen fås i tre størrelser, hvor den største kasse tilbyder en unik 2-i-1 funktion, der optimerer forsendelsesprocessen.

Den skræddersyede emballageløsning giver House of Botanique mulighed for at tilbyde online plantesalg 24/7 og sikrer samtidig plantebeskyttelse under transport, hvilket øger kundetilfredsheden.

Designet af emballagen er desuden blevet anerkendt med en prestigefyldt WorldStar Award.

Smurfik Kappas samarbejde tilbyder dermed en sikker og effektiv måde at levere planter til private forbrugere i hele EU, hvilket bidrager til den blomstrende plantetrend.

-hawin

7/6 2024
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende
  • Fællesstand på HI-messen

    Fællesstand på HI-messen

    emballage ›En række virksomheder inden for plastbranchen er gået sammen om en omfattende fællesstand på HI-messen, hvor fokus er på faglig sparring, nye kontakter og inspiration
  • Master of Wine

    Master of Wine

    emballage ›Qian Janice Wang, lektor og sektionsleder for "design og forbrugeradfærd" på Københavns Universitet er nu Danmarks første herboende Master of Wine
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    emballage ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    emballage ›Som del af et investeringsprogram på 60 millioner euro bliver maskinerne, der producerer virksomhedens flagsskibs-karton i Finland, optimeret til at forbedre kvaliteten og vejen mod fossilfri produktion
  • Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    emballage ›Mens drikkeflasker kan blive til nye flasker, bliver andre typer emballageaffald brændt af eller ender i lavkvalitetsprodukter. Stort dansk-ledet samarbejde vil vise, at brugt plast fra fødevarer også kan sorteres, oprenses og genanvendes til ny fødevarekvalitet
  • Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    emballage ›På opfordring fra fodboldklubben OB har Smurfit Westrock Danmark udviklet en take-awayemballage, der løser et velkendt transportproblem for enhver fodboldfan 
  • Affaldsfraktioner er prissat

    Affaldsfraktioner er prissat

    emballage ›Emballageretur kan nu offentliggøre, hvad de enkelte affaldsfraktioner kommer til at koste de flere end 2.100 medlemsvirksomheder, som hører under den kollektive ordning