RPC Superfos emballage til italienske oliven
Fødevaresikkerhed, lang holdbarhed og hurtig levering var nøgleordene, da samarbejdet mellem den danskfunderede emballageproducent og Madama Oliva blev etableret på fødevaremesse i Italien
Der bliver langet mange oliven over disken i Italien, og et af de mere kendte brands i støvlelandet er Madama Oliva. Firmaet bag har for nylig valgt en ny emballageløsning til deres oliven, og den er udviklet og produceret af plastemballagevirksomheden RPC Superfos med hovedsæde i Høje Taastrup.
Den nye emballage hedder LongLife, og navnet signalerer, at den giver lang holdbarhed. Netop den egenskab har været afgørende for Madama Oliva. Firmaets Marketing Manager Manuela Tilli siger:
- Vi sætter pris på en flot emballage, der matcher den høje kvalitet, som vores oliven har. Fødevaresikkerhed og lang holdbarhed gennem in-mould labelling var blandt vores vigtigste krav til den nye emballage, og derfor kontaktede vi RPC Superfos og bad om at få deres bud på en ny løsning. Gennem en lokal distributør havde vi allerede kendskab til den høje kvalitet, som emballage fra RPC Superfos står for.
Glidende overgang
Der er 17 forskellige slags oliven i Madama Olivas sortiment, og tilsvarende er der brug for 17 labeldesigns. Når de står side om side på supermarkedets hylder, giver de farverigt og iøjnefaldende helhedsindtryk. Formen på den nye bøtte, der tåler autoklavering, er meget lig den, som Madama Olivia brugte før, og det betyder, at overgangen til at bruge den nye løsning på fyldelinjen har været helt ukompliceret.
- Den nye plastemballage fungerer fint i vores produktion, og vi er overbeviste om, at vi har fundet den rigtige løsning sammen med RPC Superfos. Det har været en positiv oplevelse at arbejde sammen med dem, fortæller Manuela Tilli.
Klar til tiden
Samarbejdet mellem RPC Superfos og Madama Oliva blev skudt i gang op til en vigtig fødevaremesse i Italien, Cibus, hvor olivensortimentet skulle præsenteres i den nye emballage. Under stort tidspres lykkedes det at blive klar til messen, og det tog kun under én måned fra godkendelse af designet at levere de færdige prøveeksemplarer af emballagen i fem varianter.
- Det er meget vigtigt for os at være synlige top Cibus messen, og denne gang vi ville vise potentielle kunder vores lækre oliven i den flotte emballage fra RPC Superfos. Det gik rigtig godt, og vi opnåede øget synlighed og kom i kontakt med mange mulige kunder fra hele verden. I dag oplever vi, at det ikke bare er os, men også vores kunder og distributører, der synes vældig godt om den nye emballage, konkluderer Manuela Tilli.
-lipe