På pubben: Komposterbar chipspose med mentale sundhedsråd

På pubben: Komposterbar chipspose med mentale sundhedsråd

Et noget utraditionelt emballagesamarbejde finder i øjeblikket vej til en række engelske pubber. Under sloganet "Open Up" opfordres stamgæsterne til at ledsage pints og chedderships med samtaler om deres psykiske velbefindende

Af Lisbeth Petersen

-Hvad får dig igennem hårde tider? og

-Hvis du kunne give dit yngre jeg et råd, hvad ville det så være?

Det er spørgsmål, som udspringer af forskning udført af organisationen CALM - Campaign Against Living Miserably.

Den viser, at mere end halvdelen (56%) af folk i Storbritannien har ladet, som om de var 'okay' for at undgå at tale om deres egen mentale sundhed.

Beavertown er et britisk bryggeri med base i Tottenham, som er velkendt i hele landet for sine specialøl, herunder Neck Oil, Gamma Ray, Lupuloid, og Bones.

I denne måned har bryggeriet indgået et samarbejde med CALM for at lancere en begrænset udgave af chips med cheddar- og og jalapeñosmag og det egentlige formål at starte samtaler om mental sundhed blandt pubgæster.

I den unikke kampagne har bryggeriet fået hjælp af samarbejdspartnerne chips-mærket SMUG, producenten Yorkshire Crisp Company og eksperten indenfor komposterbare emballager, Parkside.

Hver pakke chips indeholder samtaleemner om mental sundhed trykt på indersiden af laminatmaterialet, der er designet til at pubgæsterne skal tale sammen om deres psykiske velbefindende.

Knas og afslapning
For at tilføre yderligere værdi til konceptet er emballagen en komposterbar løsning fra Parkside Flexibles' Park2Nature™-sortiment.

Det højtydende laminat omfatter komposterbare celluloselag med højbarriere "NatureFlex™-film, fra Futamura.

- Ikke alene giver emballagen den barriereevne, der kræves for at beskytte den intense smag og tilfredsstillende knas i chipsene, men den er også komposterbar i hjemmet og i industrien, lover producenten.

Mark Shaw, Sales Account Manager hos Parkside, siger:

- Vi er meget glade for at vi kunne arbejde på designet til Beavertown-chips og bidrage til denne kampagne for mental sundhed. Beavertown-chips giver den naturlige invitation til at begynde at dele på en afslappet måde, lige der på pubben. En god idé, hvis du spørger mig!

'Open Up'-konceptet er udviklet af PR-bureauet Here Be Dragons.

De nye Open Up-chips vil være tilgængelige på mere end 260 pubber i hele Storbritannien, bl.a. i London, Birmingham, Manchester og Edinburgh.

De deltagende steder vil også uddele gratis pakker med chipsene på mandage, tirsdage og onsdage

14/5 2024
  • Coop dropper endnu flere plastlåg på kartoner

    Coop dropper endnu flere plastlåg på kartoner

    emballage ›Knap seks millioner emballager med yoghurt og ymer fra Coops egen serie bliver nu skiftet ud. Fremover vil koncernen bruge de traditionelle kartoner uden låg, og kan dermed spare omkring 17 tons plast om året
  • Metsä Board investerer i forbedringer af sin førende falsekarton

    Metsä Board investerer i forbedringer af sin førende falsekarton

    emballage ›Bedre printbarhed, lysere udtryk og et lavere miljøaftryk er målet for den kommende, optimerede version af papkvaliteten, MetsäBoard Classic FBB. Produktionsanlægget bliver pt. moderniseret for 60 millioner euro
  • Mondi udvider betragteligt efter afslutning af opkøb

    Mondi udvider betragteligt efter afslutning af opkøb

    emballage ›Med det endelige køb af Schumacher Packagings aktiviteter i Vesteuropa, vil Mondi øge forsyningssikkerheden, produktporteføljen foruden over 1 milliard kvadratmeter ekstra emballagekapacitet
  • VANA og Recipo indleder samarbejde

    VANA og Recipo indleder samarbejde

    emballage ›Det skal være lettere for virksomheder omfattet af flere forskellige producentansvar at løfte den administrative byrde. Derfor har kollektivordningen for emballage, VANA og kollektivordningen på elektronikområdet, Recipo indledt et samarbejde
  • Sveriges pantsystem slår ny rekord 

    Sveriges pantsystem slår ny rekord 

    emballage ›Mere end 2,8 milliarder PET-flasker og aluminiumsdåser blev returneret gennem det svenske retursystem (DRS) i 2024. Det er en stigning på næsten 6 procent i forhold til året før, og ifølge nye data fra Returpack/Pantamera, der driver landets DRS, betyder det, at hver person i Sverige i gennemsnit genanvendte 271 drikkevarebeholdere sidste år
  • To virksomheder vil løse vanskeligt problem med genbrugsplast til fødevarer

    To virksomheder vil løse vanskeligt problem med genbrugsplast til fødevarer

    emballage ›Virksomhederne Nextek, der arbejder med bæredygtighedsteknologi, og Coveris, der er ekspert i fleksibel emballage vil samarbejde om at omdanne emballageaffald af polyolefin (PE og PP) fra forbrugere til genbrugsharpikser og -film af høj kvalitet til fødevarer
  • Varmeforseglende materiale til erstatning for plast

    Varmeforseglende materiale til erstatning for plast

    emballage ›Billerud lancerer nu ConFlex® HeatSeal - et genanvendeligt, varmeforseglende papiremballagemateriale, der er designet til at erstatte plast i emballageapplikationer med høje krav til forseglingsydelse og genanvendelighed
  • Nonfood-materiale med 85 procent genbrugsplast

    Nonfood-materiale med 85 procent genbrugsplast

    emballage ›Emballageproducenten Borealis lancerer nu Borcycle™ M CWT120CL som et nyt teknisk gennembrud for genanvendte plastmaterialer. Produktet vil bl.a. kunne bruges til film- og strækfilmsemballager i landbruget og industrien