Nye leveringskrav fra kunderne – sådan tilfredsstiller man dem

Nye leveringskrav fra kunderne – sådan tilfredsstiller man dem

Fremtidens leverance skal være transparente, fleksible og kundefokuserede. Dan Hellström, Senior Account Executive hos Descartes Norden giver her sit bud på hvordan man kan optimere sin service over for kunderne

Sammen med en e-handel der er oppe i de høje omdrejninger og de stadig større krav fra forbrugerne til smidige leverancer kommer der også en hel del nye udfordringer for mange af Sveriges forhandlere.

For de virksomheder, der vil lokke flere kunder til, er en bedre kundeoplevelse i forbindelse med leverancen nu en afgørende faktor.

Det er ikke længere tilstrækkeligt med lave priser og hurtig levering. Fremtidens leverance er transparent, fleksibel og kundefokuseret.

Dan Hellström, Senior Account Executive hos Descartes Norden.

Men hvordan bør man så tænke omkring sine leverancer for på bedst mulig måde at tilfredsstille sine kunder og leve op til disse nye krav?

Der findes selvfølgelig mange måder at tilfredsstille kunderne på, men for os hos Descartes, der dagligt arbejder med vores kunders ruteoptimering og transporthåndtering, kan vi opliste en række ting, som kunne øge kundetilfredsheden og føre til et stærkere varemærke og flere tilbagevendende kunder.

1. Sørg for, at jeres kunder kan følge leverancen i realtid

Hvis I ikke allerede har gjort det, så implementer en teknik, der gør det muligt for jeres kunder at følge leverancen i realtid. Det giver jer bedre kontrol og kunderne en forbedret oplevelse.  

2. Få jeres kunder til at vælge det bedste alternativ

Gør det nemt for jeres kunder at vælge det leveringsinterval, der har højest densitet. Med flere stop i samme område bliver prisen lavere og transporten mere bæredygtig. Gør valget enkelt for kunden!

3. Sørg for, at kunderne får alle nødvendige oplysninger

Sørg for at kunden får hurtige og tydelige oplysninger, hvis der sker noget, der påvirker leverancen. Vi ved, at det er noget forbrugerne lægger stor vægt på i dag.

4. Giv mulighed for hurtig og fleksibel omlægning af rute

Arbejd med dynamisk ruteplanlægning for hurtigt at kunne ændre planen og tage en leverance, der ikke var planlagt fra begyndelsen. Alt kan ske, så forbered jer godt.

5. Glem levering mellem 8–17

I dag er kunderne ikke tilfredse med lange leveringsvinduer. Nu snakker vi kun om nogle enkelte timer, så sørg for, at I har teknik og processer på plads til at opfylde kundernes ønsker.

Der findes som sagt mange måder at tilfredsstille kunderne gennem hele køberejsen, men hvad angår selve leverancen vil vi mene, at ovenstående punkter er alfa og omega for at få arbejdet med at styrke relationerne til at lykkes.

Kundernes behov stiller store krav til dig som forhandler om at tage næste skridt i jeres arbejde med at styrke kundeoplevelsen.

Mange virksomheder derude er kommet langt i dette arbejde, men vi ser, at der fortsat er huller, der skal udfyldes.

Forandringerne sker ikke over en nat, men med en lille indsats, kan I sikre jer, at jeres kunder ikke kun handler hos jer én gang, men gør det flere gange.

Bliv ikke hængende i tanken om, at laveste pris og hurtigste levering vinder. Den, der kan tilbyde en så komplet og kundetilpasset leveringsløsning som muligt, vil vinde.

 

Om Descartes:
Descartes hjælper kunder over hele verden gennem løsninger der giver dem adgang til beslutningsstøtte - inden for strategisk ruteplanlægning, transportoptimering og toldhåndtering - som er nødvendig for at sikre fuld synlighed og automatisering i hele forsyningskæden.

 

11/1 2022
  • Brevet i stærkt jule-comeback

    Brevet i stærkt jule-comeback

    emballage ›Danskerne sendte 50 procent flere breve sidste december end en gennemsnitlig måned hos dao, der forudser en tilsvarende stigning i år. Trenden drives ifølge ekspert især af unge som modspil til digital overmætning
  • Emballagemessen er pakket og klar

    Emballagemessen er pakket og klar

    emballage ›Packaging Innovations & Empack 2026 bliver afholdt i midten af februar i Birmingham UK og byder på et indblik i den faglige udvikling der præger hele emballageindustriens forsyningskæde – og der er rift om billetterne
  • Bring giver julemanden konkurrence

    Bring giver julemanden konkurrence

    emballage ›Danskerne klikker flere pakker hjem end nogensinde før og hos Bring er pakkevolumenerne steget med 21 procent under julesalget – tre områder skiller sig ud
  • Danske bryggere og EU-politikere kæmper for pantsystemet

    Danske bryggere og EU-politikere kæmper for pantsystemet

    emballage ›EU-krav om genpåfyldelige drikkevare-emballager undergraver det danske pant- og retursystem. Det mener Bryggeriforeningen, som frygter, at kravene fører til, at flere danske mikrobryggerier lukker. Både bryggere og EU-politikere er på barrikaderne
  • AI er kommet på lager hos Zalando

    AI er kommet på lager hos Zalando

    emballage ›Nomagic er leverandør af AI-drevet robotteknologi til lagre og fulfilment-sektoren. Nu har Zalando valgt virksomheden til at styrke den operationelle ekspertise i sine fulfilment-centre yderligere
  • Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes

    Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes

    emballage ›Det danske EU-formandskab har landet en markant aftale mellem Rådet og Europa-Parlamentet om bedre design og genbrug af udtjente køretøjer som biler, busser og lastbiler. Aftalen gør det lettere at få bilen repareret og sikrer bedre udnyttelse af materialer og kritiske råstoffer
  • Dana Lim gearer organisationen til milliardmål i 2030

    Dana Lim gearer organisationen til milliardmål i 2030

    emballage ›Mens Dana Lim nærmer sig et århundrede som dansk industrivirksomhed, afleverer ceo Lars Christensen sit 12. regnskab med toplinjevækst og en klar kurs mod milliardomsætning
  • Papirbaseret barriere til juicekartoner

    Papirbaseret barriere til juicekartoner

    emballage ›Tetra Pak lancerer sammen med den spanske drikkevareproducent García Carrión en papirbaseret barriereteknologi til juicekartoner. Ifølge emballageproducenten er det verdens første