Nye leveringskrav fra kunderne – sådan tilfredsstiller man dem

Nye leveringskrav fra kunderne – sådan tilfredsstiller man dem

Fremtidens leverance skal være transparente, fleksible og kundefokuserede. Dan Hellström, Senior Account Executive hos Descartes Norden giver her sit bud på hvordan man kan optimere sin service over for kunderne

Sammen med en e-handel der er oppe i de høje omdrejninger og de stadig større krav fra forbrugerne til smidige leverancer kommer der også en hel del nye udfordringer for mange af Sveriges forhandlere.

For de virksomheder, der vil lokke flere kunder til, er en bedre kundeoplevelse i forbindelse med leverancen nu en afgørende faktor.

Det er ikke længere tilstrækkeligt med lave priser og hurtig levering. Fremtidens leverance er transparent, fleksibel og kundefokuseret.

Dan Hellström, Senior Account Executive hos Descartes Norden.

Men hvordan bør man så tænke omkring sine leverancer for på bedst mulig måde at tilfredsstille sine kunder og leve op til disse nye krav?

Der findes selvfølgelig mange måder at tilfredsstille kunderne på, men for os hos Descartes, der dagligt arbejder med vores kunders ruteoptimering og transporthåndtering, kan vi opliste en række ting, som kunne øge kundetilfredsheden og føre til et stærkere varemærke og flere tilbagevendende kunder.

1. Sørg for, at jeres kunder kan følge leverancen i realtid

Hvis I ikke allerede har gjort det, så implementer en teknik, der gør det muligt for jeres kunder at følge leverancen i realtid. Det giver jer bedre kontrol og kunderne en forbedret oplevelse.  

2. Få jeres kunder til at vælge det bedste alternativ

Gør det nemt for jeres kunder at vælge det leveringsinterval, der har højest densitet. Med flere stop i samme område bliver prisen lavere og transporten mere bæredygtig. Gør valget enkelt for kunden!

3. Sørg for, at kunderne får alle nødvendige oplysninger

Sørg for at kunden får hurtige og tydelige oplysninger, hvis der sker noget, der påvirker leverancen. Vi ved, at det er noget forbrugerne lægger stor vægt på i dag.

4. Giv mulighed for hurtig og fleksibel omlægning af rute

Arbejd med dynamisk ruteplanlægning for hurtigt at kunne ændre planen og tage en leverance, der ikke var planlagt fra begyndelsen. Alt kan ske, så forbered jer godt.

5. Glem levering mellem 8–17

I dag er kunderne ikke tilfredse med lange leveringsvinduer. Nu snakker vi kun om nogle enkelte timer, så sørg for, at I har teknik og processer på plads til at opfylde kundernes ønsker.

Der findes som sagt mange måder at tilfredsstille kunderne gennem hele køberejsen, men hvad angår selve leverancen vil vi mene, at ovenstående punkter er alfa og omega for at få arbejdet med at styrke relationerne til at lykkes.

Kundernes behov stiller store krav til dig som forhandler om at tage næste skridt i jeres arbejde med at styrke kundeoplevelsen.

Mange virksomheder derude er kommet langt i dette arbejde, men vi ser, at der fortsat er huller, der skal udfyldes.

Forandringerne sker ikke over en nat, men med en lille indsats, kan I sikre jer, at jeres kunder ikke kun handler hos jer én gang, men gør det flere gange.

Bliv ikke hængende i tanken om, at laveste pris og hurtigste levering vinder. Den, der kan tilbyde en så komplet og kundetilpasset leveringsløsning som muligt, vil vinde.

 

Om Descartes:
Descartes hjælper kunder over hele verden gennem løsninger der giver dem adgang til beslutningsstøtte - inden for strategisk ruteplanlægning, transportoptimering og toldhåndtering - som er nødvendig for at sikre fuld synlighed og automatisering i hele forsyningskæden.

 

11/1 2022
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer
  • Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    emballage ›En ny analyse fra Boligselskabernes Landsforening, der repræsenterer de almene boligforeninger, dokumenterer store forskelle i affaldsgebyrer på tværs af landets 98 kommuner
  • Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    emballage ›En af guld, to af sølv og to af bronze. Det er den samlede medaljehøst i den fællesnordiske konkurrences særlige kategori for emballagedesign, udviklet af studerende
  • Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    emballage ›Medikamenter og medicinsk udstyr i papirposer er en af Faller Packagings seneste udviklinger. Nu præsenterer virksomheden de nye papirbaserede sekundæremballager på en række webinarer, hvor der også er mulighed for at tale med brugerne
  • Billerud lancerer nyt overfladebehandlet papir til medicin

    Billerud lancerer nyt overfladebehandlet papir til medicin

    emballage ›MediKraft SealBase er navnet på emballageproducentens nye produkt, der er et alternativ til latexbaserede produkter og designet til at imødekomme de voksende krav til industrien
  • Nemco ansætter ekspert i emballage til fødevarer

    Nemco ansætter ekspert i emballage til fødevarer

    emballage ›Hanne Normann Andersen er ansat som Key Account Manager hos leverandøren af udstyr og emballageløsninger til den nordiske fødevareindustri
  • STOK Emballage overtager BEWI Food

    STOK Emballage overtager BEWI Food

    emballage ›STOK har indgået bindende aftale om at udskille BEWIs handelsaktiviteter inden for emballage for at skabe en samlet, førende nordeuropæisk virksomhed inden for emballageløsninger