Fra manual pakning til automatiseret pakkeproces

Fra manual pakning til automatiseret pakkeproces

Da den tyske dyremadsproducent Escapure udvidede sin kundekreds betragteligt, blev det også påkrævet af optimere pakkeprocessen. Her viste SchurStar Konceptet sig at være den rigtige løsning

Indtil for nylig blev alle produkter pakket manuelt og ligeledes manuelt forsynet med en kartonheader.
Men med nye kunder blandt en række tyske dyrehandelskæder og specialbutikker stillede virksomheden Escapure over for voksende krav til virksomhedens tilpasningsevne, pakkekapacitet og leveringssikkerhed.

- Med Schur®Star konceptet er de mange produktvarianter i forskellige posestørrelser ingen udfordring overhovedet, vi har nu al den fleksibilitet, vi kunne ønske os, siger Hans Hibler, adm. Direktør hos Escapure, og uddyber:

Vi kan skifte mellem posestørrelser og produkter i løbet af få minutter, og vi kan - hvis produktet kræver det - skifte mellem manuel, halv- eller fuldautomatisk fyldning, uden specialværktøj. Men det allervigtigste er, at konceptet er den fremtidssikrede løsning, vi har brug for – bl.a. fordi vi har en tilsvarende stor serie kattemad på trapperne.

Ståposer af 100% genanvendeligt materiale
De mange produktvarianter er pakket i poser af  et 100% genanvendeligt PE laminat, hvor man ved anvendelse af en speciel produktionsteknik har opnået egenskaberne i en PET/PE struktur. 

Escapure besluttede sig for en ståpose-konstruktion, fordi den er nem at håndtere, og fordi posens genluk bevarer produktkvaliteten og dermed sikrer, at intet går til spilde. For at kunne opfylde enhver kræsen hunds ønsker og kunne tilbyde en godbid til enhver lejlighed omfatter sortimentet 14 varianter i 3 produktgrupper, nemlig sticks, horn og softies.

Unik tilpasningsevne
At Schur®Star Konceptet kan tilpasses til praktisk taget ethvert miljø, produkt og pakkeproces gør det unikt og til den naturlige emballeringsløsning til ethvert produkt. Flere end 500 virksomheder over hele verden pakker med konceptet produkter af enhver art - fra petfood, hygiejne- og farmaceutiske produkter, til legetøj og DIY produkter – fra frisk frugt og grønt, over dybfrostvarer, flydende produkter samt konfekture – og snesevis af segmenter derimellem.

-lipe

2/3 2020
  • Glasproducent lancerer vinflaske på kun 300 gram

    Glasproducent lancerer vinflaske på kun 300 gram

    emballage ›Som en af løsningerne på stigende priser og højere miljøkrav har Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe)lanceret en ny letvægtsvinflaske, der kombinerer ultralet design med høj styrke og et attraktivt udseende
  • Ost på glas går som smurt

    Ost på glas går som smurt

    emballage ›Arla Foods investerer 380 millioner kroner i Bahrain-anlæg for at styrke sin position inden for smøreost på glas i MENA-regionen
  • Økologiske fødevarer i fokus

    Økologiske fødevarer i fokus

    emballage ›Organic Summit 2025 samler beslutningstagere, eksperter og aktører fra hele den europæiske fødevarekæde d. 18-19. august i Den Sorte Diamant
  • FARUSA emballage er solgt til Nefab

    FARUSA emballage er solgt til Nefab

    emballage ›Den 102 år gamle familievirksomhed i Farum er overtaget af den globale eksportemballagekoncern, som hidtil har være en af FARUSA største konkurrenter
  • Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    emballage ›Autoinjektorer og -penne bliver i stigende omfang brugt af patienter til selv-behandling. Derfor udvikler Faller Packaging tilpassede emballager, der kombinerer beskyttelse, funktionalitet og brugervenlighed
  • Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    emballage ›Danske hospitaler producerer 4,4 tons affald - i timen! Et nyt samarbejde mellem industri, hospitaler og forskning på bl.a. Teknologisk Institut vil nu etablere en infrastruktur til genanvendelse af medicinsk engangsudstyr
  • K slår plastparaplyen op

    K slår plastparaplyen op

    emballage ›Messe Düsseldorfs globale portefølje af messer for plast- og gummiindustrien kommer under et nyt paraplybrand. K-Alliance, er navnet
  • Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    emballage ›Baseret på HERMAs prisbelønnede InNo-Liner materiale præsenterer virksomheden sammen med etikettrykspecialisten cab Produkttechnik en løsning til logistik- og fragtetiketteruden uden bagside. Det sker på Labelexpo 2025