Form og forretningssucces hænger sammen

Form og forretningssucces hænger sammen

En anden form og en ny flot dekoration giver både blikfang og optimeret logistik for oliven fra italienske Kata Food. Firmaet har succes med den firkantede SuperCube spand fra Berry Superfos

Det kan have stor positiv betydning for forretningen at ændre formen på sin emballage. Det er, hvad Kata Food fra Italien, oplever for tiden.

Familieforetagendet leverer oliven og syltede grønsager til en stribe europæiske markeder og er kunde hos plastemballageproducenten Berry Superfos, en virksomhed i Berry Global.

Fra rund til firkantet

Før var emballagen en rund spand, men så mente Kata Food, at tiden var kommet til at se på emballagen med friske øjne. Fabrizio Salemi, Area Sales Manager (Sydøstasien og Mellemøsten) fra Kata Food S.r.l. forklarer:

- Vi ville gerne lave om på emballagens form, så den blev mere attraktiv og mere praktisk. Vi er meget tilfredse med den firkantede form og de bekvemme greb. SuperCube spanden har vist sig at være et fremragende valg. Den ser super godt ud på hylden.

Pladsoptimering – slut med uudnyttet kapacitet

Der er klare fordele knyttet til den firkantede form, først og fremmest effektiv pladsudnyttelse. Emballagedesignet betyder pladsoptimering, dvs. der er ingen uudnyttet kapacitet på pallen eller på lageret.

Det gælder for Kata Food, men i lige så høj grad for distributører og kunder, som også får fordel af, at de firkantede spande er så nemme at have på lager.

Som en konsekvens heraf oplever Kata Food nu, at hyper- og supermarkeder bestiller større partier varer hjem, og det er med til at reducere brændstofforbruget til transport.

Kreativt koblet med kig-ind

En meget præcist gengivet tegning af et udsmykket damehoved pryder de firkantede spande. Farverne fanger øjet, og selv de fineste nuancer er flot vist på spanden takket været den avancerede In-Mould Labelling teknik fra Berry Superfos.

Kata Food bruger SuperCube emballageløsningen i to størrelser: 2,2 liter og 5,2 liter. Den øverste tredjedel af spanden er gennemsigtig. På den måde kan forbrugeren se indholdet allerede på indkøbsturen. Det er langt fra tilfældigt, at det er sådan, forklarer Fabrizio Salemi:

- Det at kunne se indholdet er meget vigtigt for vores kunder - det ved vi af erfaring. Desuden giver det troværdighed og vækker appetit, når man kan se maden. Det er et plus, at dekorationens farver på bedste vis matcher indholdet. I dag adskiller vores emballage sig tydeligt fra vores konkurrenters emballage, og det er meget vigtigt i et konkurrencepræget marked som vores.

Asien er næste mål

Han afrunder med en positiv bemærkning om samarbejdet med Berry Superfos:

- Vi er glade for at arbejde sammen med Berry Superfos. Teamet er altid klar og altid parat til at hjælpe os. Vi ser frem til at fortsætte rejsen – faktisk står de asiatiske markeder øverst på vores ‘bucket list’.

-hawin

1/6 2021
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer
  • Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    emballage ›En ny analyse fra Boligselskabernes Landsforening, der repræsenterer de almene boligforeninger, dokumenterer store forskelle i affaldsgebyrer på tværs af landets 98 kommuner
  • Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    emballage ›En af guld, to af sølv og to af bronze. Det er den samlede medaljehøst i den fællesnordiske konkurrences særlige kategori for emballagedesign, udviklet af studerende
  • Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    emballage ›Medikamenter og medicinsk udstyr i papirposer er en af Faller Packagings seneste udviklinger. Nu præsenterer virksomheden de nye papirbaserede sekundæremballager på en række webinarer, hvor der også er mulighed for at tale med brugerne
  • Billerud lancerer nyt overfladebehandlet papir til medicin

    Billerud lancerer nyt overfladebehandlet papir til medicin

    emballage ›MediKraft SealBase er navnet på emballageproducentens nye produkt, der er et alternativ til latexbaserede produkter og designet til at imødekomme de voksende krav til industrien
  • Nemco ansætter ekspert i emballage til fødevarer

    Nemco ansætter ekspert i emballage til fødevarer

    emballage ›Hanne Normann Andersen er ansat som Key Account Manager hos leverandøren af udstyr og emballageløsninger til den nordiske fødevareindustri
  • STOK Emballage overtager BEWI Food

    STOK Emballage overtager BEWI Food

    emballage ›STOK har indgået bindende aftale om at udskille BEWIs handelsaktiviteter inden for emballage for at skabe en samlet, førende nordeuropæisk virksomhed inden for emballageløsninger