Danish Crown åbner ny webshop til forbrugerne
Danish Crowns bedste okse-, kalve- og grisekød kan nu købes på nettet og leveres direkte til forbrugere.

Danish Crown åbner ny webshop til forbrugerne

Dyrbar.dk er navnet på webshoppen, der vil sælge kød af højeste kvalitet til danskerne. Der er tale om kødprodukter, som ellers har været forbeholdt danske toprestauranter gennem mere end 20 år, og det er første gang, Danish Crown prøver kræfter med direkte salg til forbrugerne

Webshoppen Dyrbar.dk er en lillebror til Guldrummet, hvor Danish Crown i mere end 20 år har haft det bedste kød på hylderne. Hidtil har det er dog kun været ganske få og særligt udvalgte danske toprestauranter, der har kunnet købe fra Guldrummet. Det laver Danish Crown Dyrbar om på.

- Dyrbar.dk har sit udspring fra Guldrummet. Vi gør nogle af varerne tilgængelige for forbrugere. Jeg bliver tit spurgt, 'hvis jeres produkter er så gode, hvor kan vi så købe dem henne? Nu er vi klar med de allerbedste produkter direkte til forbrugerne, siger Jais Valeur, Group CEO i Danish Crown.

Unik kvalitet og unikke udskæringer
På Dyrbar.dk kan man blandt andet finde al verdens kendte og mindre kendte udskæringer. Lige fra 'edderkoppen' af gris (en særlig udskæring, der sidder lige under nøglebenet. red) og krogmodnet t-bone af gris til nyretapper og krogmodnet oksehøjreb. Der sælges også brede kødfulde spareribs, hvor slagter lader et lag af fileten blive oven på benene, så marinaden ikke løber af.

- Fælles for alt kødet på webshoppen er, at det er af den absolut bedste kvalitet, som er meget svær at opdrive mange steder i landet, fortæller Dorte Ruby, der er ansvarlig for Premium i Danish Crown.

- Dyrbar.dk handler i bund og grund om kød, hvor selv ganske små mængder kan fuldende et måltid på grund af sin intense smag. Det taler ind i den madtrend, vi ser, hvor flere og flere danskere prioriterer madoplevelser af højeste kvalitet. I de godt 20 år, Guldrummet har eksisteret, har vi gjort os mange erfaringer om kød af højeste kvalitet, og det er den ekspertise, vi nu vil dele med hele Danmark, siger Dorte Ruby.

Griseproducent er imponeret
Alle ansatte i Danish Crown og alle landmænd, der leverer til Danish Crown, har siden starten af august kunne købe kød fra Dyrbar.dk.

På den måde har de ansatte og landmændene haft muligheden for at prøvesmage det eksklusive kød, ligesom Danish Crown har kunnet teste og klargøre webshoppen, så den kan håndtere hele Danmark.

En af de landmænd, som har prøvet kød fra Dyrbar.dk, er Jonas Würtz Midtgård, der ejer gården Evasminde, som er en del af Go-gris I/S.

Han er glad for, at Dyrbar.dk nu er åbnet, så der bliver mulighed for at alle forbrugere kan købe det bedste kød.

- Jeg tænker bare 'endelig'. Som griseproducent har jeg haft mange venner og bekendte, som har spurgt, hvor man køber noget af det rigtig gode grisekød. Jeg har bare ikke haft noget sted at sende dem hen, fordi det har ikke været tilgængeligt. Så Dyrbar.dk er virkelig kærkommen, fordi vi laver noget rigtig lækkert kød, siger Jonas Würtz Midtgård.

Griseproducenten og hans familie har indtil videre blandt andet smagt tournedos fra tunggris og de brede spareribs med ekstra kød.

- Vi var meget begejstrede. Det er jo en helt anden måde at få gris på. Man kan jo f.eks. slet ikke købe de brede spareribs med filetkød oven på i supermarkederne, og kvaliteten er virkelig lækker, siger Jonas Würtz Midtgård.

Ingen klar målsætning
Danish Crown har ingen erfaringer med at sælge direkte til forbrugerne og derfor er der heller ikke en klar målsætning for omsætningen på årsbasis.

- I første omgang skal vi have fat i de kræsne forbrugere, altså de såkaldte 'foodies'. Lykkes vi med det, så tror jeg på at dyrbar.dk kan blive en rigtig god forretning, men lige nu har vi først og fremmet fokus på at levere varerne til tiden og i den helt rigtige kvalitet, så kunderne får en god oplevelse med deres første køb på dyrbar.dk, siger Dorte Ruby.

For at gøre det nemmere at tilberede det lækre og ofte sarte kød, findes der sammen med hvert enkelt produkt på dyrbar.dk en udførlig vejledning i, hvordan kødet kan tilberedes.

-lipe

2/9 2019
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage
  • Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    emballage ›Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden er bl.a. fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer
  • Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    emballage ›Phoenix Contact ændrer sin emballage til fremover at være uden tryk, både nationalt og internationalt. Emballagen kan dermed genbruges, lyder det fra virksomheden
  • Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    emballage ›En ny analyse fra Boligselskabernes Landsforening, der repræsenterer de almene boligforeninger, dokumenterer store forskelle i affaldsgebyrer på tværs af landets 98 kommuner
  • Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    emballage ›En af guld, to af sølv og to af bronze. Det er den samlede medaljehøst i den fællesnordiske konkurrences særlige kategori for emballagedesign, udviklet af studerende
  • Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    emballage ›Medikamenter og medicinsk udstyr i papirposer er en af Faller Packagings seneste udviklinger. Nu præsenterer virksomheden de nye papirbaserede sekundæremballager på en række webinarer, hvor der også er mulighed for at tale med brugerne