Barrierepapir i søgelyset

Barrierepapir i søgelyset

Sappi Europes omfattende nye videoserie behandler 10 spørgsmål om barrierepapir

Sappi Europe har ambitioner om at placere sig blandt nogle af de førende innovative emballagevirksomheder.

Med sin portefølje af funktionelt papir er virksomheden nu en fuldgyldig partner for kunder, der søger efter løsninger, der er mere bæredygtige end tidligere.

Det skriver Sappi i en pressemeddelelse, hvor det også hedder, at Sappi mener, at en af virksomhedens største styrker er at forstå papiremballagens forviklinger. 

Samtidig er virksomheden klar over at kunderne også har brug for at nå mere og for ny viden.

Her handler det, ifølge Sappi, om at stille de rigtige spørgsmål og få de rigtige svar.

Derfor tager virksomheden fat på de 10 mest presserende spørgsmål, som brandejere, omformere og trykkerier stiller i øjeblikket.

Det sker i en ny videoserie med spørgsmål og svar om funktionelt papir. Top 10-spørgsmålene som er under behandling drejer sig om blandt andet anvendelser, bæredygtighed og hjælp til beslutningstagere

Videoen har til formål at afmystificere anvendelsesmulighederne og fordelene ved barrierepapir.

Initiativet er tænkt som en værdifuld ressource for varemærkeejere, emballageudviklere, bæredygtighedsansvarlige og andre på fødevare- og nonfoodmarkedet samt for omformere og trykkerier, der er ivrige efter at udforske potentialet i barrierepapirløsninger.

Styrk beslutningstagere med viden
Virksomheden er overbevist om at beslutningstagning på velinformeret grundlag spiller en afgørende rolle i dagens konkurrenceprægede marked.

Og her tager videoserien fat på de mest akutte spørgsmål, som kunderne stiller. Sappi-eksperter afdækker kompleksiteten og fordelene ved barrierepapir og udforsker dets betydning i forskellige sektorer.

Videoen omfatter:

En oversigt over de omfattende anvendelser af nutidens barrierepapir - der viser dets tilpasningsevne og relevans på tværs af en lang række produkter og fremhæver dets evne til at blive integreret problemfrit i forskellige brancher.

Vidoen omfatter også hvordan barrierepapir kan erstatte ikke-genanvendelige flerlagsstrukturer - såsom papir-film-laminater, ekstruderingsbelagte papirer eller flerfilm-laminater - ved at muliggøre fleksible emballageløsninger.

Indvirkningen af de seneste europæiske regler - såsom PPWR og SUPD - på brugen af barrierepapir, understreger de juridiske rammer, der påvirker brugen af barrierepapir i fleksibel emballage.

Hvordan barrierepapir kan forbedre et brands image ved at udforske de æstetiske og berøringsmæssige fordele, de giver emballagen, og hvordan de kan spille en central rolle i styrkelsen af brandidentiteten.

En fremsynet løsning
Initiativet afspejler Sappis engagement i innovation, bæredygtighed og i at imødekomme markedets skiftende behov.

Ved at give svar på nutidens brændende spørgsmål sigter virksomheden mod styrke branchefolks beslutningsevne, når de træffer valg, der kan gavne deres brands, forbrugerne.

-hawin

 

14/5 2024
  • Fællesstand på HI-messen

    Fællesstand på HI-messen

    emballage ›En række virksomheder inden for plastbranchen er gået sammen om en omfattende fællesstand på HI-messen, hvor fokus er på faglig sparring, nye kontakter og inspiration
  • Master of Wine

    Master of Wine

    emballage ›Qian Janice Wang, lektor og sektionsleder for "design og forbrugeradfærd" på Københavns Universitet er nu Danmarks første herboende Master of Wine
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    emballage ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    emballage ›Som del af et investeringsprogram på 60 millioner euro bliver maskinerne, der producerer virksomhedens flagsskibs-karton i Finland, optimeret til at forbedre kvaliteten og vejen mod fossilfri produktion
  • Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    emballage ›Mens drikkeflasker kan blive til nye flasker, bliver andre typer emballageaffald brændt af eller ender i lavkvalitetsprodukter. Stort dansk-ledet samarbejde vil vise, at brugt plast fra fødevarer også kan sorteres, oprenses og genanvendes til ny fødevarekvalitet
  • Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    emballage ›På opfordring fra fodboldklubben OB har Smurfit Westrock Danmark udviklet en take-awayemballage, der løser et velkendt transportproblem for enhver fodboldfan 
  • Affaldsfraktioner er prissat

    Affaldsfraktioner er prissat

    emballage ›Emballageretur kan nu offentliggøre, hvad de enkelte affaldsfraktioner kommer til at koste de flere end 2.100 medlemsvirksomheder, som hører under den kollektive ordning
  • Fødevarer og campinglogistik

    Fødevarer og campinglogistik

    emballage ›Campingkæden First Camp har valgt Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice lom leverandører af en samlet løsning af fødevarer til virksomhedens 14 danske campingpladser