Barrierepapir i søgelyset

Barrierepapir i søgelyset

Sappi Europes omfattende nye videoserie behandler 10 spørgsmål om barrierepapir

Sappi Europe har ambitioner om at placere sig blandt nogle af de førende innovative emballagevirksomheder.

Med sin portefølje af funktionelt papir er virksomheden nu en fuldgyldig partner for kunder, der søger efter løsninger, der er mere bæredygtige end tidligere.

Det skriver Sappi i en pressemeddelelse, hvor det også hedder, at Sappi mener, at en af virksomhedens største styrker er at forstå papiremballagens forviklinger. 

Samtidig er virksomheden klar over at kunderne også har brug for at nå mere og for ny viden.

Her handler det, ifølge Sappi, om at stille de rigtige spørgsmål og få de rigtige svar.

Derfor tager virksomheden fat på de 10 mest presserende spørgsmål, som brandejere, omformere og trykkerier stiller i øjeblikket.

Det sker i en ny videoserie med spørgsmål og svar om funktionelt papir. Top 10-spørgsmålene som er under behandling drejer sig om blandt andet anvendelser, bæredygtighed og hjælp til beslutningstagere

Videoen har til formål at afmystificere anvendelsesmulighederne og fordelene ved barrierepapir.

Initiativet er tænkt som en værdifuld ressource for varemærkeejere, emballageudviklere, bæredygtighedsansvarlige og andre på fødevare- og nonfoodmarkedet samt for omformere og trykkerier, der er ivrige efter at udforske potentialet i barrierepapirløsninger.

Styrk beslutningstagere med viden
Virksomheden er overbevist om at beslutningstagning på velinformeret grundlag spiller en afgørende rolle i dagens konkurrenceprægede marked.

Og her tager videoserien fat på de mest akutte spørgsmål, som kunderne stiller. Sappi-eksperter afdækker kompleksiteten og fordelene ved barrierepapir og udforsker dets betydning i forskellige sektorer.

Videoen omfatter:

En oversigt over de omfattende anvendelser af nutidens barrierepapir - der viser dets tilpasningsevne og relevans på tværs af en lang række produkter og fremhæver dets evne til at blive integreret problemfrit i forskellige brancher.

Vidoen omfatter også hvordan barrierepapir kan erstatte ikke-genanvendelige flerlagsstrukturer - såsom papir-film-laminater, ekstruderingsbelagte papirer eller flerfilm-laminater - ved at muliggøre fleksible emballageløsninger.

Indvirkningen af de seneste europæiske regler - såsom PPWR og SUPD - på brugen af barrierepapir, understreger de juridiske rammer, der påvirker brugen af barrierepapir i fleksibel emballage.

Hvordan barrierepapir kan forbedre et brands image ved at udforske de æstetiske og berøringsmæssige fordele, de giver emballagen, og hvordan de kan spille en central rolle i styrkelsen af brandidentiteten.

En fremsynet løsning
Initiativet afspejler Sappis engagement i innovation, bæredygtighed og i at imødekomme markedets skiftende behov.

Ved at give svar på nutidens brændende spørgsmål sigter virksomheden mod styrke branchefolks beslutningsevne, når de træffer valg, der kan gavne deres brands, forbrugerne.

-hawin

 

14/5 2024
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje