Arla Foods og Mondelez International lancerer Milka chokolademælk

Arla Foods og Mondelez International lancerer Milka chokolademælk

Arla Foods har indgået en licensaftale med snacksfirmaet Mondelez International om at producere, distribuere og markedsføre chokolademælk under Milka-mærket i Tyskland, Østrig og Polen

Arla Foods udvider sin portefølje med tilføjelsen af et af de mest populære chokolademærker.

Ved at udnytte Milkas stærke brandgenkendelse og forbrugerloyalitet vil Arla Foods benytte sin ekspertise inden for mejeriinnovation og -kvalitet og sikre vækst i kategorien for chokolademælk.

- Jeg er meget begejstret for at indgå et langsigtet strategisk partnerskab med Mondelez International og bringe velsmagende og eftertragtede produkter til vores forbrugere.

- Milka er et elsket mærke, og jeg ved, at vi har produktions-, kommercielle og marketingmæssige kompetencer til at tage det til næste niveau, hvorfor vores ambition er klar: Vi ønsker at opnå første- eller andenpladsen på vores lanceringmarkeder", siger Patrik Hansson, Executive Vice President og Chief Marketing Officer hos Arla Foods.

Introducerer Milka chokolademælk
Milka-mærket, ejet af Mondelez International, er et af de mest populære chokolademærker i Europa, og der er allerede etableret succesfulde licenspartnerskaber inden for kategorier som is, kager og bagværk.

I kølvandet herpå vil Arla Foods nu lancere chokolademælk i Tyskland, Østrig og Polen, hvor Milka er en af de førende aktører inden for chokolade.

Og med denne produktinnovation får forbrugerne nu mulighed for at forkæle sig selv med den ikoniske Milka-smag i form af chokolademælk.

Clive Jones, President of Central Europe and EU Central Sales hos Mondelez International, udtaler:

- Vi er begejstrede for at annoncere lanceringen af den nye Milka chokolademælk i samarbejde med Arla.

- Dette samarbejde giver os mulighed for at udvide det elskede Milka-mærke i hele Europa og introducere forbrugerne for en spændende ny måde at nyde deres favoritchokolade på.

- Mens vi fortsætter med at innovere og udvikle vores portefølje, markerer denne nye kategori et betydeligt skridt i Milkas succeshistorie.

Milka chokolademælken vil blive lanceret i juni 2024 og vil være tilgængelig i tre forskellige formater og tre forskellige smage. De vil blive produceret på Arlas mejeri i Esbjerg.

-hawin

29/5 2024
  • Stik mig en StackMate

    Stik mig en StackMate

    emballage ›Ny robotpalleteringsløsning fra Techvia gør automatisering enkel og nemt tilgængelig for danske virksomheder
  • Telefonemballage vinder ScanStar

    Telefonemballage vinder ScanStar

    emballage ›Rajapack har fremstillet en 100 procent papirbaseret emballage til indpakning og forsendelse af smartphones
  • Madras-indpakning hædres i Nürnberg

    Madras-indpakning hædres i Nürnberg

    emballage ›Mondis papirbaserede CompressWrap har erstattet møbelproducenten Ekornes' brug af plastik til emballering. Nu modtager løsningen German Packaging Award 2025 i kategorien Bæredygtighed
  • Billerud iværksætter stor spareplan

    Billerud iværksætter stor spareplan

    emballage ›Den svenske papir- og emballageproducent skal - som følge af et svækket, europæisk marked - skære 800 millioner svenske kroner i årsbugetterne. Det betyder bl.a. afsked med op til 650 medarbejdere
  • Letvægter, der klarer høje påfyldningshastigheder

    Letvægter, der klarer høje påfyldningshastigheder

    emballage ›KHS Group lancerer ny PET-flaske til drikkevand uden brus. Flasken kombinerer kvalitetsdesign med minimalt materialeforbrug og er udviklet til kravene i travle produktionslinjer
  • Dansk virksomhed slap igennem nåleøjet

    Dansk virksomhed slap igennem nåleøjet

    emballage ›Dana Lim har som den første samarbejdspartner været med til at gennemføre et relativt nyt uddannelsesforløb hos Henkel
  • Drikkekartoner bliver til transportkasser

    Drikkekartoner bliver til transportkasser

    emballage ›Tetrapak og Recoma, som producerer cirkulære byggeplader af genanvendte drikkekartoner og industriaffald, udvider samarbejdet med projekt, som skal erstatte traditionelle trækasser til transport
  • Bornholmerne tester løsmarked

    Bornholmerne tester løsmarked

    emballage ›Kvickly i Rønne er det første supermarked, som sammen med EU-projektet RELOOPED og det bornholmske affaldsselskab BOFA tester ordning hvor kunderne kan købe pasta, havregryn og andre tørvarer i løsvægt med genbrugsemballager