Arla Foods og Mondelez International lancerer Milka chokolademælk

Arla Foods og Mondelez International lancerer Milka chokolademælk

Arla Foods har indgået en licensaftale med snacksfirmaet Mondelez International om at producere, distribuere og markedsføre chokolademælk under Milka-mærket i Tyskland, Østrig og Polen

Arla Foods udvider sin portefølje med tilføjelsen af et af de mest populære chokolademærker.

Ved at udnytte Milkas stærke brandgenkendelse og forbrugerloyalitet vil Arla Foods benytte sin ekspertise inden for mejeriinnovation og -kvalitet og sikre vækst i kategorien for chokolademælk.

- Jeg er meget begejstret for at indgå et langsigtet strategisk partnerskab med Mondelez International og bringe velsmagende og eftertragtede produkter til vores forbrugere.

- Milka er et elsket mærke, og jeg ved, at vi har produktions-, kommercielle og marketingmæssige kompetencer til at tage det til næste niveau, hvorfor vores ambition er klar: Vi ønsker at opnå første- eller andenpladsen på vores lanceringmarkeder", siger Patrik Hansson, Executive Vice President og Chief Marketing Officer hos Arla Foods.

Introducerer Milka chokolademælk
Milka-mærket, ejet af Mondelez International, er et af de mest populære chokolademærker i Europa, og der er allerede etableret succesfulde licenspartnerskaber inden for kategorier som is, kager og bagværk.

I kølvandet herpå vil Arla Foods nu lancere chokolademælk i Tyskland, Østrig og Polen, hvor Milka er en af de førende aktører inden for chokolade.

Og med denne produktinnovation får forbrugerne nu mulighed for at forkæle sig selv med den ikoniske Milka-smag i form af chokolademælk.

Clive Jones, President of Central Europe and EU Central Sales hos Mondelez International, udtaler:

- Vi er begejstrede for at annoncere lanceringen af den nye Milka chokolademælk i samarbejde med Arla.

- Dette samarbejde giver os mulighed for at udvide det elskede Milka-mærke i hele Europa og introducere forbrugerne for en spændende ny måde at nyde deres favoritchokolade på.

- Mens vi fortsætter med at innovere og udvikle vores portefølje, markerer denne nye kategori et betydeligt skridt i Milkas succeshistorie.

Milka chokolademælken vil blive lanceret i juni 2024 og vil være tilgængelig i tre forskellige formater og tre forskellige smage. De vil blive produceret på Arlas mejeri i Esbjerg.

-hawin

29/5 2024
  • Emballageretur: Udskyd producentansvaret igen

    Emballageretur: Udskyd producentansvaret igen

    emballage ›Få tilmeldinger og udsigt til bl.a. øget bureaukrati får kollektiv-ordningen til at opfordre myndighederne til at udsætte indførelsen af virksomheders producentansvar på emballage yderligere et år frem til 2026
  • Cirkulære krus hitter på Smukfest

    Cirkulære krus hitter på Smukfest

    emballage ›Royal Unibrew introducerede før sommeren en ny type cirkulære krus, hvor kruset og dets materiale efter brug bliver indsamlet, omdannet og genanvendt til nye krus. Smukfest har i lighed med 36 andre events testet krusene, og målet om en returneringsprocent på 75 procent, blev slået, da det festivalen indsamlede 95 procent af de over en million krus, der var i cirkulation
  • Smurfit Westrock vinder fire ScanStars

    Smurfit Westrock vinder fire ScanStars

    emballage ›Emballagevirksomheden sætter i år rekord som den mest vindende virksomhed i den nordiske emballagekonkurrence. Priserne er høstet med en BiB-løsning, en papirkasse med Hexacomb-indlæg og to bølgepap-kasser, der reducerer plastforbruget
  • Madolie og træaffald som basis i ny bioplast

    Madolie og træaffald som basis i ny bioplast

    emballage ›Den tyske bioplastproducent Bio-Fed, der har hovedkontor i Köln, har udviklet en ny produktlinje, der lanceres under mærket M-Biobase®. Råmaterialet er madolie, træaffald og lignin fra træindustriens affaldsstrømme
  • 40 år med innovation og ekspertise

    40 år med innovation og ekspertise

    emballage ›KM Packaging, der er leverandør af fleksible emballageløsninger, fejrer 40 år med levering emballage til mange forskellige sektorer og produkter, herunder friske madvarer, færdigretter på køl og frys, konfekture og snacks
  • Jysk sparer 78 tons plastikemballage på gardiner

    Jysk sparer 78 tons plastikemballage på gardiner

    emballage ›Med et skift fra plastikemballage til papbånd på færdigsyede gardiner vil JYSK spare yderligere 78 tons plastik hvert år. Ændringen er en del af Jysks strategiske arbejde med at reducere brugen af plastik
  • Genbrugsemballage giver målbare gevinster hos Brødrene Dahl

    Genbrugsemballage giver målbare gevinster hos Brødrene Dahl

    emballage ›Udskiftning af papkasser til genbrugelige plastkasser er et af redskaberne til mere bæredygtig logistik hos en af landets største grossister. Det viser evalueringen af et stort projekt, som Brødrene Dahl sammen med Knapp har gennemført på sit logistikcenter i Randers
  •  Tre nye barrierepapirer fra Sappi

    Tre nye barrierepapirer fra Sappi

    emballage ›Isvafler, slik og chokolade er nogle af de produkter, som producenten af emballagepapir nu har udviklet nye barrierematerialer til,som del af virksomhedens Guard-serie. Nyhederne bliver præsenteret på årets FACKPACK