Arla Foods og Mondelez International lancerer Milka chokolademælk

Arla Foods og Mondelez International lancerer Milka chokolademælk

Arla Foods har indgået en licensaftale med snacksfirmaet Mondelez International om at producere, distribuere og markedsføre chokolademælk under Milka-mærket i Tyskland, Østrig og Polen

Arla Foods udvider sin portefølje med tilføjelsen af et af de mest populære chokolademærker.

Ved at udnytte Milkas stærke brandgenkendelse og forbrugerloyalitet vil Arla Foods benytte sin ekspertise inden for mejeriinnovation og -kvalitet og sikre vækst i kategorien for chokolademælk.

- Jeg er meget begejstret for at indgå et langsigtet strategisk partnerskab med Mondelez International og bringe velsmagende og eftertragtede produkter til vores forbrugere.

- Milka er et elsket mærke, og jeg ved, at vi har produktions-, kommercielle og marketingmæssige kompetencer til at tage det til næste niveau, hvorfor vores ambition er klar: Vi ønsker at opnå første- eller andenpladsen på vores lanceringmarkeder", siger Patrik Hansson, Executive Vice President og Chief Marketing Officer hos Arla Foods.

Introducerer Milka chokolademælk
Milka-mærket, ejet af Mondelez International, er et af de mest populære chokolademærker i Europa, og der er allerede etableret succesfulde licenspartnerskaber inden for kategorier som is, kager og bagværk.

I kølvandet herpå vil Arla Foods nu lancere chokolademælk i Tyskland, Østrig og Polen, hvor Milka er en af de førende aktører inden for chokolade.

Og med denne produktinnovation får forbrugerne nu mulighed for at forkæle sig selv med den ikoniske Milka-smag i form af chokolademælk.

Clive Jones, President of Central Europe and EU Central Sales hos Mondelez International, udtaler:

- Vi er begejstrede for at annoncere lanceringen af den nye Milka chokolademælk i samarbejde med Arla.

- Dette samarbejde giver os mulighed for at udvide det elskede Milka-mærke i hele Europa og introducere forbrugerne for en spændende ny måde at nyde deres favoritchokolade på.

- Mens vi fortsætter med at innovere og udvikle vores portefølje, markerer denne nye kategori et betydeligt skridt i Milkas succeshistorie.

Milka chokolademælken vil blive lanceret i juni 2024 og vil være tilgængelig i tre forskellige formater og tre forskellige smage. De vil blive produceret på Arlas mejeri i Esbjerg.

-hawin

29/5 2024
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje