Arla Foods og Mondelez International lancerer Milka chokolademælk

Arla Foods og Mondelez International lancerer Milka chokolademælk

Arla Foods har indgået en licensaftale med snacksfirmaet Mondelez International om at producere, distribuere og markedsføre chokolademælk under Milka-mærket i Tyskland, Østrig og Polen

Arla Foods udvider sin portefølje med tilføjelsen af et af de mest populære chokolademærker.

Ved at udnytte Milkas stærke brandgenkendelse og forbrugerloyalitet vil Arla Foods benytte sin ekspertise inden for mejeriinnovation og -kvalitet og sikre vækst i kategorien for chokolademælk.

- Jeg er meget begejstret for at indgå et langsigtet strategisk partnerskab med Mondelez International og bringe velsmagende og eftertragtede produkter til vores forbrugere.

- Milka er et elsket mærke, og jeg ved, at vi har produktions-, kommercielle og marketingmæssige kompetencer til at tage det til næste niveau, hvorfor vores ambition er klar: Vi ønsker at opnå første- eller andenpladsen på vores lanceringmarkeder", siger Patrik Hansson, Executive Vice President og Chief Marketing Officer hos Arla Foods.

Introducerer Milka chokolademælk
Milka-mærket, ejet af Mondelez International, er et af de mest populære chokolademærker i Europa, og der er allerede etableret succesfulde licenspartnerskaber inden for kategorier som is, kager og bagværk.

I kølvandet herpå vil Arla Foods nu lancere chokolademælk i Tyskland, Østrig og Polen, hvor Milka er en af de førende aktører inden for chokolade.

Og med denne produktinnovation får forbrugerne nu mulighed for at forkæle sig selv med den ikoniske Milka-smag i form af chokolademælk.

Clive Jones, President of Central Europe and EU Central Sales hos Mondelez International, udtaler:

- Vi er begejstrede for at annoncere lanceringen af den nye Milka chokolademælk i samarbejde med Arla.

- Dette samarbejde giver os mulighed for at udvide det elskede Milka-mærke i hele Europa og introducere forbrugerne for en spændende ny måde at nyde deres favoritchokolade på.

- Mens vi fortsætter med at innovere og udvikle vores portefølje, markerer denne nye kategori et betydeligt skridt i Milkas succeshistorie.

Milka chokolademælken vil blive lanceret i juni 2024 og vil være tilgængelig i tre forskellige formater og tre forskellige smage. De vil blive produceret på Arlas mejeri i Esbjerg.

-hawin

29/5 2024
  • Fællesstand på HI-messen

    Fællesstand på HI-messen

    emballage ›En række virksomheder inden for plastbranchen er gået sammen om en omfattende fællesstand på HI-messen, hvor fokus er på faglig sparring, nye kontakter og inspiration
  • Master of Wine

    Master of Wine

    emballage ›Qian Janice Wang, lektor og sektionsleder for "design og forbrugeradfærd" på Københavns Universitet er nu Danmarks første herboende Master of Wine
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    emballage ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    emballage ›Som del af et investeringsprogram på 60 millioner euro bliver maskinerne, der producerer virksomhedens flagsskibs-karton i Finland, optimeret til at forbedre kvaliteten og vejen mod fossilfri produktion
  • Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    emballage ›Mens drikkeflasker kan blive til nye flasker, bliver andre typer emballageaffald brændt af eller ender i lavkvalitetsprodukter. Stort dansk-ledet samarbejde vil vise, at brugt plast fra fødevarer også kan sorteres, oprenses og genanvendes til ny fødevarekvalitet
  • Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    emballage ›På opfordring fra fodboldklubben OB har Smurfit Westrock Danmark udviklet en take-awayemballage, der løser et velkendt transportproblem for enhver fodboldfan 
  • Affaldsfraktioner er prissat

    Affaldsfraktioner er prissat

    emballage ›Emballageretur kan nu offentliggøre, hvad de enkelte affaldsfraktioner kommer til at koste de flere end 2.100 medlemsvirksomheder, som hører under den kollektive ordning
  • Fødevarer og campinglogistik

    Fødevarer og campinglogistik

    emballage ›Campingkæden First Camp har valgt Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice lom leverandører af en samlet løsning af fødevarer til virksomhedens 14 danske campingpladser