Arla Foods og Mondelez International lancerer Milka chokolademælk

Arla Foods og Mondelez International lancerer Milka chokolademælk

Arla Foods har indgået en licensaftale med snacksfirmaet Mondelez International om at producere, distribuere og markedsføre chokolademælk under Milka-mærket i Tyskland, Østrig og Polen

Arla Foods udvider sin portefølje med tilføjelsen af et af de mest populære chokolademærker.

Ved at udnytte Milkas stærke brandgenkendelse og forbrugerloyalitet vil Arla Foods benytte sin ekspertise inden for mejeriinnovation og -kvalitet og sikre vækst i kategorien for chokolademælk.

- Jeg er meget begejstret for at indgå et langsigtet strategisk partnerskab med Mondelez International og bringe velsmagende og eftertragtede produkter til vores forbrugere.

- Milka er et elsket mærke, og jeg ved, at vi har produktions-, kommercielle og marketingmæssige kompetencer til at tage det til næste niveau, hvorfor vores ambition er klar: Vi ønsker at opnå første- eller andenpladsen på vores lanceringmarkeder", siger Patrik Hansson, Executive Vice President og Chief Marketing Officer hos Arla Foods.

Introducerer Milka chokolademælk
Milka-mærket, ejet af Mondelez International, er et af de mest populære chokolademærker i Europa, og der er allerede etableret succesfulde licenspartnerskaber inden for kategorier som is, kager og bagværk.

I kølvandet herpå vil Arla Foods nu lancere chokolademælk i Tyskland, Østrig og Polen, hvor Milka er en af de førende aktører inden for chokolade.

Og med denne produktinnovation får forbrugerne nu mulighed for at forkæle sig selv med den ikoniske Milka-smag i form af chokolademælk.

Clive Jones, President of Central Europe and EU Central Sales hos Mondelez International, udtaler:

- Vi er begejstrede for at annoncere lanceringen af den nye Milka chokolademælk i samarbejde med Arla.

- Dette samarbejde giver os mulighed for at udvide det elskede Milka-mærke i hele Europa og introducere forbrugerne for en spændende ny måde at nyde deres favoritchokolade på.

- Mens vi fortsætter med at innovere og udvikle vores portefølje, markerer denne nye kategori et betydeligt skridt i Milkas succeshistorie.

Milka chokolademælken vil blive lanceret i juni 2024 og vil være tilgængelig i tre forskellige formater og tre forskellige smage. De vil blive produceret på Arlas mejeri i Esbjerg.

-hawin

29/5 2024
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage