Too Good To Go blandt de 100 mest indflydelsesrige virksomheder i verden

Too Good To Go blandt de 100 mest indflydelsesrige virksomheder i verden

TIME Magazine har netop offentliggjort årets liste over de 100 mest indflydelsesrige virksomheder i verden: TIME100 Most Influential Companies 2022. I år har den danske madspildsvirksomhed Too Good To Go fundet vej til den eftertragtede oversigt

Det New York-baserede nyhedsmagasin TIME er især kendt for at stå bag den årlige liste over de 100 mest indflydelsesrige personer i verden. Sidste år blev listen suppleret med en liste over de 100 mest indflydelsesrige virksomheder.

Nu er 2022-udgaven af listen TIME100 Most Influential Companies 2022 landet. Og her bliver tre danske virksomheder hædret for deres 'impact'. En af dem er den danske madspildsvirksomhed Too Good To Go, som i dag er verdens største markedsplads for overskudsmad med aktiviteter i 17 lande.

TIME100-listen er opdelt i fem kategorier med 20 virksomheder i hver kategori: Pioneers, Leaders, Innovators, Titans og Disruptors. Too Good To Go er at finde i kategorien Disruptors sammen med bl.a. det sociale medie TikTok.

Too Good To Go møder anerkendelse for sin omfattende indsats for at bekæmpe madspild på globalt plan.

Too Good To Go bekæmper madspild via en app, der forbinder forbrugere med forretninger, der har mad i overskud. Derudover har Too Good To Go iværksat en lang række oplysningstiltag for at fremme viden om madspild. Virksomheden står bl.a. bag omfattende datomærkningskampagner i 11 europæiske lande og en stribe uddannelsesinitiativer.

Over 100.000 partnere og 50 millioner brugere
Placeringen på TIME100-listen vækker både stolthed og begejstring hos virksomhedens administrerende direktør, Mette Lykke.

-Hvis vi skal lykkes med at skabe et bæredygtigt verdenssamfund, er det et must, at flere virksomheder bruger deres kerneforretninger til at skabe de nødvendige forandringer. Det kræver større forståelse for, at man godt kan skabe impact, selvom man er en kommerciel virksomhed. TIME100-listen hylder de virksomheder, der bidrager til en bedre fremtid. Det selskab er vi meget stolte af at være en del af, siger Mette Lykke og fortsætter:

-Vi tror på, at de klimaudfordringer, vi står overfor, skal løses i fællesskab. Vi bekæmper madspild sammen med mere end 100.000 partnere og over 50 millioner brugere på globalt plan. Uden dem, ingen impact. Så anerkendelsen kan i høj grad tillægges deres indsats.

TIME100-listen er blevet sammensat på baggrund af nomineringer, som magasinets redaktører, brancheeksperter og korrespondenter har indsamlet på tværs af erhvervssektorer over hele verden.

TIME's redaktører har herefter evalueret nomineringerne baseret på relevans, effekt, innovation, lederskab og succes.

Også Mærsk og Ørsted er at finde på listen. Mærsk i kategorien Titans, og Ørsted i kategorien Leaders.

Se hele listen

-lipe

31/3 2022
  • Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    andet ›For nylig blev en ny nordisk rapport om verdens plastikforurening præsenteret i forbindelse med FN´s 78. generalforsamling i New York, men rapporten mangler de nødvendige løsninger, mener miljøorganisationen
  • Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    andet ›Descartes Systems Group har udgivet sin nye globale forbrugerrapport. Blandt de norske respondenter er 57 procent interesserede i CO2-neutral hjemmelevering, mens kun 17 procent mener, at det er vigtigt, at leveringerne sker med elkøretøjer
  • Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    andet ›Dansk Retursystem åbner og tester en pantstation ved siden af AffaldPlus’ genbrugsplads i Næstved
  • Affald fra showroom bliver genanvendt

    Affald fra showroom bliver genanvendt

    andet ›Körber Supply Chain i Arden lancerer et nyt initiativ med fokus på genanvendelse af store mængder affald fra deres showroom, der ellers ville være blevet destrueret. I samarbejde med den landsdækkende miljøvirksomhed, Marius Pedersen, vil Körber nu tackle denne udfordring
  • Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    andet ›Torsdag den 14. september inviterer Scanpack Pop-up 2023 til engdagssmesse i Göteborg under overskriften: Forbrugernes påvirkning/indflydelse på udviklingen af emballage. Dagen byder på oplæg og debatter om bl.a. hvordan forbrugerne agerer i købsøjeblikket, hvilken rolle, emballagen spiller og hvordan producenter kan opnå kundeloyalitet samtidigt med øgede miljø- og bæredygtighedskrav
  • Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    andet ›Med lige knap 15 mio. kr. i tilsagn og en gammel, asiatisk fermenteringsteknik vil GUDP-projektet SOLID-PRO give frasorterede grøntsager en ny chance for at blive et eftertragtet og klimavenligt måltid
  • Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    andet ›Den nye formand, som er udpeget af regeringen, bliver medlem af Grønt Erhvervsforum, som på vegne af sektoren leverer input og rådgivning til regeringen om den grønne omstilling. Michael Bayer Thomsen, bestyrelsesformand i Letbek og næstformand i Plastindustrien overtager fra CEO i Danfoss, Kim Fausing
  • Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    andet ›Emirates introducerer i denne måned et nyt tiltag for at håndtere luftfartsselskabets millioner af plastbakker, skåle, emballage til snacks og madvarer m.m. ombord. Fremover vil de mange typer af plastik blive håndteret lokalt og genanvendt til nye skåle, bakker og flasker i stedet for at blive kasseret