Smarties går over til 100 % genbrugsemballage

Smarties går over til 100 % genbrugsemballage

Plastik er en af de største miljøudfordringer i verden. Derfor har Nestlé igangsat en ambitiøs rejse for at gøre al sin emballage genanvendelig eller genbrugelig inden 2025 og reducere brugen af jomfruplast med en tredjedel i samme periode

Nestlé tager nu et skridt i retning mod den fremtid ved at offentliggøre, at det populære Smarties-mærke nu bruger genanvendelig papiremballage til sine vigtigste konfektureprodukter over hele verden.

Det repræsenterer en overgang på 90 % af Smarties-serien globalt og 100 pct. for dansk portefølje inden udgangen af april. Smarties er det første globale konfekturemærke, der skifter til genbrugspapiremballage.

Ændringen vil betyde en plastik-reduktion på 372 tons i Europa, Mellemøsten og Nordafrika.

Henriette Kjær Schmidt, der leder Nestlés konfekture-kategori i Norden, peger på nødvendigheden af bæredygtig emballage:

- At skifte Smarties-emballage til genbrugspapir er et af vores vigtigste bæredygtige emballageinitiativer i konfekturekategorien. Det er et yderligere skridt i at realisere Nestlés ambitioner og forpligtelser til mere bæredygtig emballage. Produkterne rulles ud i Danmark i løbet af februar, og den lokale portefølje inkluderer Smarties 38g og 158g rør samt Mini Smarties 130g.

Den nye Smarties-papiremballage er bæredygtig og er lavet af et belagt papir, papiretiketter eller karton. Smarties-emballage kan genbruges i de fleste lande, hvor Smarties sælges, herunder i Danmark.

Oplysninger om, hvordan man bortskaffer Smarties-papiremballage korrekt, findes på etiketterne for at øge forbrugernes bevidsthed.

Louise Barrett, der er leder af Nestlé Confectionery Product Technology Center i York, England, siger:

- Den nye emballage er blevet grundigt testet af vores emballageeksperter for at sikre, at det holder Smarties-produktet i god stand under transport og opbevaring. Vi foretog også en række ændringer af vores eksisterende produktionslinjer, så vi kan pakke produkterne uden at rive eller punktere papiret.

Nestlé investerede betydeligt for at opgradere sine fabrikker globalt, og transformationen af Smarties-emballagen er kun et af de 'Smart-initiativer', der sigter mod at understøtte bæredygtighed og forbedre den samlede produktoplevelse.

-hawin

27/1 2021
  • Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    andet ›For nylig blev en ny nordisk rapport om verdens plastikforurening præsenteret i forbindelse med FN´s 78. generalforsamling i New York, men rapporten mangler de nødvendige løsninger, mener miljøorganisationen
  • Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    andet ›Descartes Systems Group har udgivet sin nye globale forbrugerrapport. Blandt de norske respondenter er 57 procent interesserede i CO2-neutral hjemmelevering, mens kun 17 procent mener, at det er vigtigt, at leveringerne sker med elkøretøjer
  • Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    andet ›Dansk Retursystem åbner og tester en pantstation ved siden af AffaldPlus’ genbrugsplads i Næstved
  • Affald fra showroom bliver genanvendt

    Affald fra showroom bliver genanvendt

    andet ›Körber Supply Chain i Arden lancerer et nyt initiativ med fokus på genanvendelse af store mængder affald fra deres showroom, der ellers ville være blevet destrueret. I samarbejde med den landsdækkende miljøvirksomhed, Marius Pedersen, vil Körber nu tackle denne udfordring
  • Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    andet ›Torsdag den 14. september inviterer Scanpack Pop-up 2023 til engdagssmesse i Göteborg under overskriften: Forbrugernes påvirkning/indflydelse på udviklingen af emballage. Dagen byder på oplæg og debatter om bl.a. hvordan forbrugerne agerer i købsøjeblikket, hvilken rolle, emballagen spiller og hvordan producenter kan opnå kundeloyalitet samtidigt med øgede miljø- og bæredygtighedskrav
  • Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    andet ›Med lige knap 15 mio. kr. i tilsagn og en gammel, asiatisk fermenteringsteknik vil GUDP-projektet SOLID-PRO give frasorterede grøntsager en ny chance for at blive et eftertragtet og klimavenligt måltid
  • Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    andet ›Den nye formand, som er udpeget af regeringen, bliver medlem af Grønt Erhvervsforum, som på vegne af sektoren leverer input og rådgivning til regeringen om den grønne omstilling. Michael Bayer Thomsen, bestyrelsesformand i Letbek og næstformand i Plastindustrien overtager fra CEO i Danfoss, Kim Fausing
  • Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    andet ›Emirates introducerer i denne måned et nyt tiltag for at håndtere luftfartsselskabets millioner af plastbakker, skåle, emballage til snacks og madvarer m.m. ombord. Fremover vil de mange typer af plastik blive håndteret lokalt og genanvendt til nye skåle, bakker og flasker i stedet for at blive kasseret