Lidl kører ny webshop til hjem- og fritidsvarer i stilling

Lidl kører ny webshop til hjem- og fritidsvarer i stilling

For at blive førende på ’non-food’-kategorien blandt landets discount dagligvarekæder sætter Lidl nu gang i opbygningen af en helt ny webshop. Den skal gøre det nemt for nye og eksisterende danske kunder at klikke alt fra havemøbler til yogamåtter hjem til hoveddøren

Hos den 134 butikker store dagligvarekæde Lidl lægger man netop nu støbeskeen til en helt ny webshop. En webshop, hvor kunderne fra foråret 2023 kan klikke kædens non-food-produkter hjem med levering til hoveddøren.

Satsningen er en del af Lidl Danmarks strategi om at blive førende på non-food-varer blandt Danmarks discountere. Administrerende direktør for Lidl Danmark, Jens Stratmann forklarer:

- Jeg glæder mig til, at vi tager kampen op mod de største spillere på markedet i Danmark og online kan tilbyde de danske kunder et endnu større udvalg af vores kvalitets non-food produkter til en god pris. Vi forventer, på sigt at vinde både markedsandele af online-handlen, men også helt nye kunder til vores butikker.

Lidl Danmarks indkøbsdirektør, Rasmus Pape, glæder sig til det øgede fokus på online-salget:

- Vi starter med i løbet af 2023 at tilbyde omkring 12.000 private label- og mærkevarer indenfor non-food-kategorien, der strækker sig over alt til hjem og fritid lige fra babytøj til boremaskiner, så der bliver meget at vælge mellem.

- Produkterne bliver stadig mere populære, fordi de er af høj kvalitet, men bliver solgt til en lav pris. Derfor vælger vi nu at bygge en webshop, som skal gøre det nemt for eksisterende og nye kunder at få fingrene produkterne, siger Rasmus Pape, indkøbsdirektør i Lidl Danmark.

Han uddyber:

- Webshoppen skal blandt andet sætte en stopper for den usikkerhed, mange måske kender, når de sætter kursen mod en butik for at få fingrene i et bestemt non-food-produkt, der er annonceret i tilbudsavisen – 'er der mon flere tilbage?'.

Kannibaliserer ikke på fysiske butikker
Beslutningen om at etablere en webshop i Danmark kommer blandt andet på baggrund af gode erfaringer fra flere af Lidls andre markeder – som for eksempel Belgien.

Her har en lignende webshop været med til at øge omsætningen på non-food-produkter i det hele taget.

På samme tid har webshoppen ikke 'stjålet' kunder fra de fysiske butikker. Det skyldes ifølge Rasmus Pape, at man skaber mere loyale kunder og tiltrækker et nyt segment af kunder til Lidl.

Lidl Danmarks non-food webshop går i luften som selvstændig webshop i foråret 2023. I løbet af første år vil Lidl i webshoppen have 2.000 artikler i det faste sortiment plus omkring 10.000 sæsonvarer, og alle produkter til endnu mere attraktive priser.

Lidl har internationalt non-food webshop i landene Belgien, Spanien, Holland, Tyskland, Polen, Slovakiet og Tjekkiet.

-hawin

2/12 2021
  • Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    andet ›For nylig blev en ny nordisk rapport om verdens plastikforurening præsenteret i forbindelse med FN´s 78. generalforsamling i New York, men rapporten mangler de nødvendige løsninger, mener miljøorganisationen
  • Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    andet ›Descartes Systems Group har udgivet sin nye globale forbrugerrapport. Blandt de norske respondenter er 57 procent interesserede i CO2-neutral hjemmelevering, mens kun 17 procent mener, at det er vigtigt, at leveringerne sker med elkøretøjer
  • Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    andet ›Dansk Retursystem åbner og tester en pantstation ved siden af AffaldPlus’ genbrugsplads i Næstved
  • Affald fra showroom bliver genanvendt

    Affald fra showroom bliver genanvendt

    andet ›Körber Supply Chain i Arden lancerer et nyt initiativ med fokus på genanvendelse af store mængder affald fra deres showroom, der ellers ville være blevet destrueret. I samarbejde med den landsdækkende miljøvirksomhed, Marius Pedersen, vil Körber nu tackle denne udfordring
  • Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    andet ›Torsdag den 14. september inviterer Scanpack Pop-up 2023 til engdagssmesse i Göteborg under overskriften: Forbrugernes påvirkning/indflydelse på udviklingen af emballage. Dagen byder på oplæg og debatter om bl.a. hvordan forbrugerne agerer i købsøjeblikket, hvilken rolle, emballagen spiller og hvordan producenter kan opnå kundeloyalitet samtidigt med øgede miljø- og bæredygtighedskrav
  • Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    andet ›Med lige knap 15 mio. kr. i tilsagn og en gammel, asiatisk fermenteringsteknik vil GUDP-projektet SOLID-PRO give frasorterede grøntsager en ny chance for at blive et eftertragtet og klimavenligt måltid
  • Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    andet ›Den nye formand, som er udpeget af regeringen, bliver medlem af Grønt Erhvervsforum, som på vegne af sektoren leverer input og rådgivning til regeringen om den grønne omstilling. Michael Bayer Thomsen, bestyrelsesformand i Letbek og næstformand i Plastindustrien overtager fra CEO i Danfoss, Kim Fausing
  • Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    andet ›Emirates introducerer i denne måned et nyt tiltag for at håndtere luftfartsselskabets millioner af plastbakker, skåle, emballage til snacks og madvarer m.m. ombord. Fremover vil de mange typer af plastik blive håndteret lokalt og genanvendt til nye skåle, bakker og flasker i stedet for at blive kasseret