Gode råd til indretning af lager og kontor

Gode råd til indretning af lager og kontor

ANNONCE: Råder din virksomhed over mange kvadratmeters lager og kontor, så kan der være god grund til at sætte sig for en overskuelig indretning, som fremmer en effektiv og funktionel arbejdsgang både for dem, som har sin daglige rutine mellem lagerets høje reoler, og dem, som er papirnussere.

 

Her kan du finde nogle gode bud på, hvordan du kan indrette lageret og kontorafdelingen.

Indret et godt kontormiljø

Et kontor kan have forskellige funktioner alt efter, hvilken slags virksomhed der er tale om. Uanset hvad der skal arbejdes med, så kan indretningen være med til at give nogle gode arbejdsvilkår for dine medarbejdere.

Det kan fx være relevant at lede efter nogle kontormøbler, som er ergonomiske og behagelige at sidde på, så du giver nogle gode rammer for dine ansattes arbejdsdag. Hvis du eksempelvis har en ansat, som er ved at lær mere om investeringer, fordybe sig i excelark eller står for løn, så kan de godt have brug for en god kontorstol at sidde på. Og så er det optimalt, hvis de har det rette udstyr til at udføre deres arbejde. Det kan fx være en printer og effektive arbejdscomputere.

Udover valg af møblement og IT-udstyr er det også smart at indtænke placeringen af medarbejderne eksempelvis i teams, som vil give mening, hvis der er flere, der har lignende arbejdsområder. På den måde kan det være forholdsvis nemt at sparre med kollegerne. Møblementet skal også placeres, så det giver mening i forhold til rummet.

Skab et overskueligt lager

Skab et funktionelt og overskueligt lager ved at udnytte lagerets kvadratmeter. Dette kan du gøre ved at opsætte høje reoler, som er en oplagt opbevaringsløsning til lagerbygningen. Sørg også for, at der er plads mellem disse reoler, hvis der eksempelvis ofte køres rundt med gaffeltrucks og lignende køretøjer i bygningen. Derudover kan du tænke over placeringen af de forskellige reolsystemer. Det er en fordel, hvis du inddeler dem i kategorier efter fx type af varer, mærker eller lignende. Dette vil gøre det nemt at finde rundt på lageret.

Afsender I varer eller pakker fra jeres virksomhed, kan det også være en fordel at afsætte nogle kvadratmeter til et arbejdssted for de medarbejdere, der står for pakning og forsendelse. Dette kan eksempelvis være med til at gøre af- og pålæsning eller postordrer, som skal ud ad porten og ind i fragtbilen.

20/12 2021
  • Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    andet ›For nylig blev en ny nordisk rapport om verdens plastikforurening præsenteret i forbindelse med FN´s 78. generalforsamling i New York, men rapporten mangler de nødvendige løsninger, mener miljøorganisationen
  • Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    andet ›Descartes Systems Group har udgivet sin nye globale forbrugerrapport. Blandt de norske respondenter er 57 procent interesserede i CO2-neutral hjemmelevering, mens kun 17 procent mener, at det er vigtigt, at leveringerne sker med elkøretøjer
  • Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    andet ›Dansk Retursystem åbner og tester en pantstation ved siden af AffaldPlus’ genbrugsplads i Næstved
  • Affald fra showroom bliver genanvendt

    Affald fra showroom bliver genanvendt

    andet ›Körber Supply Chain i Arden lancerer et nyt initiativ med fokus på genanvendelse af store mængder affald fra deres showroom, der ellers ville være blevet destrueret. I samarbejde med den landsdækkende miljøvirksomhed, Marius Pedersen, vil Körber nu tackle denne udfordring
  • Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    andet ›Torsdag den 14. september inviterer Scanpack Pop-up 2023 til engdagssmesse i Göteborg under overskriften: Forbrugernes påvirkning/indflydelse på udviklingen af emballage. Dagen byder på oplæg og debatter om bl.a. hvordan forbrugerne agerer i købsøjeblikket, hvilken rolle, emballagen spiller og hvordan producenter kan opnå kundeloyalitet samtidigt med øgede miljø- og bæredygtighedskrav
  • Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    andet ›Med lige knap 15 mio. kr. i tilsagn og en gammel, asiatisk fermenteringsteknik vil GUDP-projektet SOLID-PRO give frasorterede grøntsager en ny chance for at blive et eftertragtet og klimavenligt måltid
  • Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    andet ›Den nye formand, som er udpeget af regeringen, bliver medlem af Grønt Erhvervsforum, som på vegne af sektoren leverer input og rådgivning til regeringen om den grønne omstilling. Michael Bayer Thomsen, bestyrelsesformand i Letbek og næstformand i Plastindustrien overtager fra CEO i Danfoss, Kim Fausing
  • Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    andet ›Emirates introducerer i denne måned et nyt tiltag for at håndtere luftfartsselskabets millioner af plastbakker, skåle, emballage til snacks og madvarer m.m. ombord. Fremover vil de mange typer af plastik blive håndteret lokalt og genanvendt til nye skåle, bakker og flasker i stedet for at blive kasseret