
Coca-Cola lancerer mindste nyhed nogensinde
Coca-Cola Enterprises Sverige tilbyder detailhandlere og forbrugere en ny lille dåsestørrelse. Den nye Coca-Cola dåse rummer 15 cl og er for de fleste noget, de husker fra flyvningen til ferien
DESIGN - Den lille ’tørstslukker’ har et stort potentiale for at nå ud til nye forbrugergrupper og er ideel til lejligheder, hvor man ønsker at forkæle dig selv med en lille belønning, siger Charlotta Bard Resare, Business Manager hos Coca-Cola Enterprises Sverige.Coca-Cola Minican har tidligere været lanceret i flere andre lande og har her vist en positiv udvikling. I Belgien og Holland er der allerede solgt over to millioner liter om året og i 2011 blev salget i sidstnævnte land øget med 10 procent.
I Sverige er Coca-Cola først på markedet med denne størrelse af sodavand. Forbrugerne kan nu købe flere dåser, som de nemt kan dele med andre eller vælge, hvornår de ønsker at drikke en lille mængde.
- Vi ser en klar tendens og efterspørgsel blandt både kunder og forbrugere i små portionspakninger, og håber, at flere forbrugere spontant vil vælge den lille ’tørstslukker’, fordi den vækker positive minder, siger Charlotta Bard Resare.
Coca-Cola Minican 0,15 l er ude i de svenske dagligvarerbutikker fra uge 36 og vil blive solgt i 12 stk. pakninger.
-jk