Begejstrede udstillere skabte nye relationer på hi-messen

Begejstrede udstillere skabte nye relationer på hi-messen

Logistikløsninger, automatisering, trykteknologi, pakkemaskiner, fødevareemballage og meget meget mere var i fokus da industriens nyeste teknologi er blevet fremvist, aftaler blev indgået og unik viden blev udvekslet under hi Tech & Industry Scandinavia 2019

Udstillerne er begejstrede ovenpå den just overståede hi-messe, hvor 20.453 fagfolk besøgte hi Tech & Industry Scandinavia 2019.

I dagene fra  1.-3. oktober bød messen på en lang række produktnyheder fra flere end 700 udstillere samt et rekordstort event- og aktivitetsprogram med blandt andet Technomania, Wind Energy Denmark og International FOOD Contest.

Messens tre dage var spækket med de nyeste industrielle løsninger kombineret med viden, netværk og salg. Blandt udstillerne var Universal Robots, der har benyttet messen til at præsentere virksomhedens nyeste robotteknologi.

- Hi-messen er den mest interessante messe i Danmark inden for automatisering. Vi får rigtig mange leads og mulighed for at fremvise den fantastiske teknologi, der findes, og det har vi haft enormt stor glæde af med det fremmøde, vi har oplevet. Der er et kæmpestort potentiale for at få solgt nogle robotter, så der er bestemt et pay-off ved at være på hi-messen, siger Michael Hjertebjerg, Sales Development Manager hos Universal Robots.

Møder nye målgrupper

Hos Maskingruppen, der var repræsenteret med en af messens største stande, har administrerende direktør Finn Holmquist også fået indfriet sine håb og ønsker.

- Inden messen var vi spændte på, om det var en for stor satsning. Men vi har oplevet en rigtig, rigtig god besøgsrate på vores stand med mange seriøse kunder, ligesom vi har fået nogle gode leads at arbejde videre med. Så alt i alt er vi meget positive, fortæller Finn Holmquist.

Der har også været nye kontakter at hente for producenten af opbevaringssystemer Raaco A/S, der har haft stor glæde af igen at være repræsenteret på hi-messen:

- På hi-messen har vi en chance for at vise bredden i vores produktsortiment til en bred skare på relativt kort tid. Vi har en del nye produkter med på messen i år, og det har sikret os en del leads, så det er helt fantastisk. Flere af dem havde vi ikke tænkt som en målgruppe før - og det er netop fordelen ved messens bredde, siger Anders Christensen, salgschef hos Raaco A/S.

Status og anerkendelse

Foruden de mange udstillere og produktnyheder bød hi-messen som vanligt også på unik vidensdeling i form af en række inspirerende aktiviteter, events og konferencer. Det kunne besøgende blandt andet opleve til vind-eventet Wind Energy Denmark og i tech-universet Technomania, som Ingeniørforeningen IDA stod bag.

- Når besøgende har været ude i de andre haller, hvor det handler om salg, så bliver Technomania et frirum, hvor man kan hente viden og se, hvad der sker på den fremtidsmæssige bane. Technomania kunne ikke stå alene som event, men hi-messen har en anerkendelse og en status, som trækker de fremmeste virksomheder på hele teknologi- og produktionsfronten fra både Danmark og Skandinavien til Herning. Så vi er meget glade og tilfredse, fortæller Lene Christensen, direktør i IDA.

Et professionelt og personligt mødested

Hos ledelsen i MCH A/S er der stor glæde over de 20.453 besøgende fagfolk og de positive tilkendegivelser. Georg Sørensen, administrerende direktør i MCH A/S, takker de mange brancheforeninger og -organisationer, der har bidraget til messens faglige program, og de flere end 700 udstillere for at præsentere det ypperste, som dansk industri har at byde på.

- Årets hi-messe bekræfter den meget stærke synergi mellem udstilling og konferencer, og det glæder mig, at vi igen har fået mulighed for at sætte den personlige ramme for udstillernes forretning og de besøgendes faglighed, siger Georg Sørensen, der ser de mange positive tilkendegivelser som både en bekræftelse af behovet for industriens personlige mødested på en faglig platform og en forpligtelse:

- Vi vil fortsat gøre os umage for i takt med tiden at udvikle hi-messen - og messen som medie - for at forblive det professionelle mødested, hvor den personlige relation styrker muligheden for gode idéer, løsninger, salg og samarbejde.

Hi Tech & Industry Scandinavia finder næste gang sted 5.-7. oktober 2021.

-hawin

4/10 2019
  • Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    andet ›For nylig blev en ny nordisk rapport om verdens plastikforurening præsenteret i forbindelse med FN´s 78. generalforsamling i New York, men rapporten mangler de nødvendige løsninger, mener miljøorganisationen
  • Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    andet ›Descartes Systems Group har udgivet sin nye globale forbrugerrapport. Blandt de norske respondenter er 57 procent interesserede i CO2-neutral hjemmelevering, mens kun 17 procent mener, at det er vigtigt, at leveringerne sker med elkøretøjer
  • Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    andet ›Dansk Retursystem åbner og tester en pantstation ved siden af AffaldPlus’ genbrugsplads i Næstved
  • Affald fra showroom bliver genanvendt

    Affald fra showroom bliver genanvendt

    andet ›Körber Supply Chain i Arden lancerer et nyt initiativ med fokus på genanvendelse af store mængder affald fra deres showroom, der ellers ville være blevet destrueret. I samarbejde med den landsdækkende miljøvirksomhed, Marius Pedersen, vil Körber nu tackle denne udfordring
  • Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    andet ›Torsdag den 14. september inviterer Scanpack Pop-up 2023 til engdagssmesse i Göteborg under overskriften: Forbrugernes påvirkning/indflydelse på udviklingen af emballage. Dagen byder på oplæg og debatter om bl.a. hvordan forbrugerne agerer i købsøjeblikket, hvilken rolle, emballagen spiller og hvordan producenter kan opnå kundeloyalitet samtidigt med øgede miljø- og bæredygtighedskrav
  • Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    andet ›Med lige knap 15 mio. kr. i tilsagn og en gammel, asiatisk fermenteringsteknik vil GUDP-projektet SOLID-PRO give frasorterede grøntsager en ny chance for at blive et eftertragtet og klimavenligt måltid
  • Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    andet ›Den nye formand, som er udpeget af regeringen, bliver medlem af Grønt Erhvervsforum, som på vegne af sektoren leverer input og rådgivning til regeringen om den grønne omstilling. Michael Bayer Thomsen, bestyrelsesformand i Letbek og næstformand i Plastindustrien overtager fra CEO i Danfoss, Kim Fausing
  • Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    andet ›Emirates introducerer i denne måned et nyt tiltag for at håndtere luftfartsselskabets millioner af plastbakker, skåle, emballage til snacks og madvarer m.m. ombord. Fremover vil de mange typer af plastik blive håndteret lokalt og genanvendt til nye skåle, bakker og flasker i stedet for at blive kasseret