På pubben: Komposterbar chipspose med mentale sundhedsråd

På pubben: Komposterbar chipspose med mentale sundhedsråd

Et noget utraditionelt emballagesamarbejde finder i øjeblikket vej til en række engelske pubber. Under sloganet "Open Up" opfordres stamgæsterne til at ledsage pints og chedderships med samtaler om deres psykiske velbefindende

Af Lisbeth Petersen

-Hvad får dig igennem hårde tider? og

-Hvis du kunne give dit yngre jeg et råd, hvad ville det så være?

Det er spørgsmål, som udspringer af forskning udført af organisationen CALM - Campaign Against Living Miserably.

Den viser, at mere end halvdelen (56%) af folk i Storbritannien har ladet, som om de var 'okay' for at undgå at tale om deres egen mentale sundhed.

Beavertown er et britisk bryggeri med base i Tottenham, som er velkendt i hele landet for sine specialøl, herunder Neck Oil, Gamma Ray, Lupuloid, og Bones.

I denne måned har bryggeriet indgået et samarbejde med CALM for at lancere en begrænset udgave af chips med cheddar- og og jalapeñosmag og det egentlige formål at starte samtaler om mental sundhed blandt pubgæster.

I den unikke kampagne har bryggeriet fået hjælp af samarbejdspartnerne chips-mærket SMUG, producenten Yorkshire Crisp Company og eksperten indenfor komposterbare emballager, Parkside.

Hver pakke chips indeholder samtaleemner om mental sundhed trykt på indersiden af laminatmaterialet, der er designet til at pubgæsterne skal tale sammen om deres psykiske velbefindende.

Knas og afslapning
For at tilføre yderligere værdi til konceptet er emballagen en komposterbar løsning fra Parkside Flexibles' Park2Nature™-sortiment.

Det højtydende laminat omfatter komposterbare celluloselag med højbarriere "NatureFlex™-film, fra Futamura.

- Ikke alene giver emballagen den barriereevne, der kræves for at beskytte den intense smag og tilfredsstillende knas i chipsene, men den er også komposterbar i hjemmet og i industrien, lover producenten.

Mark Shaw, Sales Account Manager hos Parkside, siger:

- Vi er meget glade for at vi kunne arbejde på designet til Beavertown-chips og bidrage til denne kampagne for mental sundhed. Beavertown-chips giver den naturlige invitation til at begynde at dele på en afslappet måde, lige der på pubben. En god idé, hvis du spørger mig!

'Open Up'-konceptet er udviklet af PR-bureauet Here Be Dragons.

De nye Open Up-chips vil være tilgængelige på mere end 260 pubber i hele Storbritannien, bl.a. i London, Birmingham, Manchester og Edinburgh.

De deltagende steder vil også uddele gratis pakker med chipsene på mandage, tirsdage og onsdage

14/5 2024
  • Print4All 2025 sætter fokus på bølgepap

    Print4All 2025 sætter fokus på bølgepap

    emballage ›Bølgepapsektoren oplever konstant vækst i disse år, også i Italien hvor messen i Milano i maj til næste år med Corrugated Experience vil fremhæve udviklingen og potentialerne i materialet, der spiller en væsentlig rolle for fremtidens primære og sekunder emballage
  • Is-emballage vinder international anerkendelse

    Is-emballage vinder international anerkendelse

    emballage ›Den norske isproducent Diplom-Is har med en emballage fra Berry Superfos vundet International Ice Cream Consortiums (IlCC) pris for bedste emballageløsning - ikke mindst for brugen af den nye farve non-carbon black
  • Innovationspris til emballage af grafen-forstærket plast

    Innovationspris til emballage af grafen-forstærket plast

    emballage ›Nanoteknologivirksomheden Gerdau Graphene har modtaget en Platinum Packaging Innovation Award for sin Poly-G. Emballagen har vist sig at være stærkere og have større ydeevne, lavere omkostninger og mindre CO2-aftryk end tilsvarende med traditionel PE og PP materiale
  • 60-års jubilæumsmesse oversteg forventningerne

    60-års jubilæumsmesse oversteg forventningerne

    emballage ›Den netop afholdte emballagemesse Scanpack er stærkere end nogensinde, lyder det fra flere af udstillerne. Messen tiltrak både flere besøgende og udstillere end sidste gang
  • ERP: 34.000 danske virksomheder risikerer bøder

    ERP: 34.000 danske virksomheder risikerer bøder

    emballage ›Fristen for at registere virksomheder hos Dansk Producent Ansvar som følge af det producent udvidede ansvar for emballage er overskredet. Alligevel har kun knap 17% ud af 41.000 virksomheder gjort det, og risikerer nu bøder. Men de kan nemt undgås, mener European Recycling Platform
  • Fødevarevirksomhed udvikler emballagepapir af avocadoaffald

    Fødevarevirksomhed udvikler emballagepapir af avocadoaffald

    emballage ›Westfalia Fruit, som er en multinational leverandør af avocadoer og andre frugter, har forpligtet sig til at udnytte alle dele af avocadoen i hele forsyningskæden. Nu har virksomheden udviklet et proof of concept for papir fremstillet af 25-30 % avocadoaffald
  • Dagrofa køber Aarstiderne

    Dagrofa køber Aarstiderne

    emballage ›Dagrofa, en af landets største fødevarevirksomheder, har underskrevet en købsaftale med Aarstiderne. Målet er at skabe Danmarks stærkeste fællesskab for økologi, lokale varer og højkvalitetsprodukter
  • Returemballage af letvægtskarton til kosmetik

    Returemballage af letvægtskarton til kosmetik

    emballage ›Metsä Board har designet en alsidig, pladsbesparende emballage til det finske kosmetikmærke HeyBuddy. Den nye løsning er fleksibel og udviklet af Metsä Boards eget, hvide kraftlinerprodukt Microwell