Emballagen er frankeret med minimalistisk sticker

Emballagen er frankeret med minimalistisk sticker

Renz udskifter sine nuværende fuld-printede og hvidblegede papemballager til postkasser og postkasseanlæg med en enklere løsning af brunt pap med en minimalistisk sticker

Renz er i gang med en gennemgribende opdatering af sine Mefa-emballager.

Virksomheden,  der udvikler, producerer og markedsfører bl.a. Mefa-postkasser og pakkepostkasser har truffet et strategisk valg om at udskifte de nuværende fuld-printede, hvidblegede papemballager med en enklere løsning.

Den består af brunt pap med en minimalistisk sticker. Det fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Med det nye tiltag ønsker virksomheden både at reducere miljøpåvirkningen fra sin emballage, og at implementere en proces, der minimerer ressourcespild.

Nye emballager overtager gradvist
Renz har valgt at de nye emballager gradvist overtager frem for at udfase og erstatte alle emballager på én gang. Det ville nemlig kræve betydelige ressourcer og skabe unødigt affald.

Den gradvise implementering betyder, at hver emballage bliver brugt fuldt ud, før de nye tager over.

Dermed undgår virksomheden store mængder spildt materiale, og man kan løbende integrere de nye praksisser uden at forstyrre den daglige drift.

- Ved at vælge en løbende implementering kan vi sikre, at overgangen til brunt pap og sticker sker på en måde, der respekterer vores engagement i ressourcebesparelse. Det handler for os om at tage vores del af ansvaret, udtaler Stine Simonsen, marketing- og kommunikationschef hos Renz.

En kontinuerlig proces
Virksomheden fortæller at ændringen til brunt pap og en sticker reducerer behovet for kemikalier og energi, der tidligere blev brugt til at fremstille og blege hvidt pap.

Det er tiltag, som gerne skal nedbringe det miljømæssige fodaftryk og samtidig bevare den kvalitet, som kunderne forventer af Renz.

Ændringen markerer samtidig et vigtigt skridt i virksomhedens fokus på en produktion der er mere ressourcebesparende end tidligere.

Og man ser de nyudviklede emballager som del af en kontinuerlig proces. Den handler nemlig i høj grad om at optimere og tilpasse sig fremtidige standarder.

-hawin

 

 

 

 

 

26/11 2024
  • Dagrofa med en ny offensiv strategi

    Dagrofa med en ny offensiv strategi

    emballage ›”Gro’27 – vækst på vores måde”, er Dagrofas nye strategi, som indebærer investeringer på mere end 1,3 mia. kr. over de kommende tre år, og som øger fokus på blandt andet lokale danske kvalitetsvarer, nemme måltidsløsninger og opgraderinger af logistikken
  • Stor opbakning til januars grønne valg

    Stor opbakning til januars grønne valg

    emballage ›I 2025 vender Grøn Januar tilbage med mere end 45 deltagende supermarkeder, virksomheder og restauranter, der skal sætte fokus på de grønne plantebaserede valg til fordel for forbrugerne
  • Mælkekasser skal tilbage i Arlas loop

    Mælkekasser skal tilbage i Arlas loop

    emballage ›Aflevér de tomme mælkekasser og støt Arla Fondens arbejde med at få børn og unge i køkkenet
  • Emballagen er en vigtig del af dørproducents værdikæde

    Emballagen er en vigtig del af dørproducents værdikæde

    emballage ›Hver eneste dør og port, DAN-doors sender videre til kunder i Danmark og resten af verden er unik og værdifuld. Derfor har virksomhedens forsendelser nærmest form af små byggeprojekter, som sikrer, at hver enkelt dør og port når frem i perfekt stand
  • Når isoleringspladerne skal nå sikkert frem

    Når isoleringspladerne skal nå sikkert frem

    emballage ›Ny pakkemaskine fra Tentoma spiller en vigtig rolle på den nye produktionslinje i Jackon Insulation by Bewis nye fabrik i Olen i Belgien, hvor den sikrer at XPS-isoleringspladerne kommer frem til kunden i perfekt stand
  • Ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen

    Ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen

    emballage ›Med en baggrund inden for salg, strategisk ledelse og forretningsudvikling indtræder Jonas Lilleskov Nielsen pr. 1. januar som ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage
  • Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    emballage ›Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden er bl.a. fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter