Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer

Nedtællingen er i gang og snart åbner BrauBeviale atter dørene til messen for aktørerne i drikkevareindustrien.

I år bygger begivenheden videre på sit fokus på vinsektoren, som blev introduceret i 2023, med et dedikeret Wine@BrauBeviale-område i hal 4A.

Den brede vifte af tværgående teknologier på BrauBeviale bliver derfor forstærket af et særligt område for vin, herunder et understøttende program. I år vil der være særligt fokus på ”dealcoholisation”, som lover yderligere markedspotentiale i vin- og ølsektoren.

Med omkring 820 udstillere, heraf 50 % internationale, fordelt på ni haller giver BrauBeviale et omfattende overblik over produkter og services til bryggerier og drikkevareproducenter.

- Vores udstillere er godt afstemt med markedets behov. De arbejder tæt sammen med de besøgende og viser de nyeste innovationer inden for råvarer og energiløsninger - kritiske faktorer for bryggerier og drikkevareproducenter, forklarer Andrea Kalrait, administrerende direktør for BrauBeviale.

Især ”dealcholisation” af øl og vin vil være et fokuspunkt i år, da mange tal fra branchen tyder på en betydelig vækst på området for alkoholfri øl og vin.

- Vores årlige tilstedeværelse - med undtagelse af drinktec-året - gør det muligt for vores udstillere og besøgende at opretholde en tæt kontakt og få et rettidige svar på spørgsmålene i den daglige drift, siger Andrea Kalrait, og kommer ind på at stemningen i branchen generelt fortsat positiv med fortsatte investeringer i sektoren.

Denne udgave af BrauBeviale dækker atter et bredt spektrum af tilbud i de ni haller: Udvalget af råvarer bliver præsenteret i hal 1, mens de teknologiske løsninger bliver fremvist i hal 7A til 9.

Talrige emballagevarianter er på færde i hal 4 og 4A sammen med logistikudbuddet i Logistics Lounge i hal 4. Markedsføringsløsningerne finder man i hal 5.

Fremover vil Young Talents Camp og Startup Area i hal 6 vise nye muligheder for netværk og innovation. Produktudviklingsworkshops, á to en halv times varighed, eller ”Sip & Innovate”-formatet, der er designet til at realisere ideer baseret på foruddefinerede spørgsmål, giver ny indsigt til bryggerier og drikkevarevirksomheder.

Alle de nødvendige oplysninger til at planlægge besøget er tilgængelige her:

Den dynamiske indflydelse fra mikrobryggere og hobbyfolk fortsætter med at forme trends på ølmarkedet og dermed er der lagt stor vægt på dialogen.

”Craft Drinks Area” i hal 6 samler alle aficionados, der er ivrige efter at afprøve den nyeste smag eller de nyeste trends, mens man altså ”afprøver” øl, vin, spiritus eller ikke-alkoholiske drikkevarer.

Dette område præsenterer også Pascal Wolkes vinderøl fra amatørbryggerkonkurrencen Maisel & Friends.

Vinderøllene fra den professionelle sektor vil blive fremhævet i European Beer Star, som arrangeres af den bayerske sammenslutning af private bryggerier - traditionen tro vil offentliggørelsen af vinderne og prisoverrækkelsen finde sted på BrauBeviales anden dag.

Interessen for BrauBeviale har allerede vist sig at være stor.

- Det rigtige valg af maskiner, materialer og processer er afgørende for forskellen mellem en god og en fremragende drik. Det er synergien mellem videnskab, teknologi og kreativitet, der gør det muligt for producenterne at forbedre alle disse aspekter.

- Vi er overbeviste om, at dette års BrauBeviale fortsat vil give værdifuld inspiration til drikkevareproducenter, opsummerer Andrea Kalrait.

-hawin

19/11 2024
  • Dagrofa med en ny offensiv strategi

    Dagrofa med en ny offensiv strategi

    emballage ›”Gro’27 – vækst på vores måde”, er Dagrofas nye strategi, som indebærer investeringer på mere end 1,3 mia. kr. over de kommende tre år, og som øger fokus på blandt andet lokale danske kvalitetsvarer, nemme måltidsløsninger og opgraderinger af logistikken
  • Stor opbakning til januars grønne valg

    Stor opbakning til januars grønne valg

    emballage ›I 2025 vender Grøn Januar tilbage med mere end 45 deltagende supermarkeder, virksomheder og restauranter, der skal sætte fokus på de grønne plantebaserede valg til fordel for forbrugerne
  • Mælkekasser skal tilbage i Arlas loop

    Mælkekasser skal tilbage i Arlas loop

    emballage ›Aflevér de tomme mælkekasser og støt Arla Fondens arbejde med at få børn og unge i køkkenet
  • Emballagen er en vigtig del af dørproducents værdikæde

    Emballagen er en vigtig del af dørproducents værdikæde

    emballage ›Hver eneste dør og port, DAN-doors sender videre til kunder i Danmark og resten af verden er unik og værdifuld. Derfor har virksomhedens forsendelser nærmest form af små byggeprojekter, som sikrer, at hver enkelt dør og port når frem i perfekt stand
  • Når isoleringspladerne skal nå sikkert frem

    Når isoleringspladerne skal nå sikkert frem

    emballage ›Ny pakkemaskine fra Tentoma spiller en vigtig rolle på den nye produktionslinje i Jackon Insulation by Bewis nye fabrik i Olen i Belgien, hvor den sikrer at XPS-isoleringspladerne kommer frem til kunden i perfekt stand
  • Emballagen er frankeret med minimalistisk sticker

    Emballagen er frankeret med minimalistisk sticker

    emballage ›Renz udskifter sine nuværende fuld-printede og hvidblegede papemballager til postkasser og postkasseanlæg med en enklere løsning af brunt pap med en minimalistisk sticker
  • Ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen

    Ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen

    emballage ›Med en baggrund inden for salg, strategisk ledelse og forretningsudvikling indtræder Jonas Lilleskov Nielsen pr. 1. januar som ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage