Barrierepapir i søgelyset

Barrierepapir i søgelyset

Sappi Europes omfattende nye videoserie behandler 10 spørgsmål om barrierepapir

Sappi Europe har ambitioner om at placere sig blandt nogle af de førende innovative emballagevirksomheder.

Med sin portefølje af funktionelt papir er virksomheden nu en fuldgyldig partner for kunder, der søger efter løsninger, der er mere bæredygtige end tidligere.

Det skriver Sappi i en pressemeddelelse, hvor det også hedder, at Sappi mener, at en af virksomhedens største styrker er at forstå papiremballagens forviklinger. 

Samtidig er virksomheden klar over at kunderne også har brug for at nå mere og for ny viden.

Her handler det, ifølge Sappi, om at stille de rigtige spørgsmål og få de rigtige svar.

Derfor tager virksomheden fat på de 10 mest presserende spørgsmål, som brandejere, omformere og trykkerier stiller i øjeblikket.

Det sker i en ny videoserie med spørgsmål og svar om funktionelt papir. Top 10-spørgsmålene som er under behandling drejer sig om blandt andet anvendelser, bæredygtighed og hjælp til beslutningstagere

Videoen har til formål at afmystificere anvendelsesmulighederne og fordelene ved barrierepapir.

Initiativet er tænkt som en værdifuld ressource for varemærkeejere, emballageudviklere, bæredygtighedsansvarlige og andre på fødevare- og nonfoodmarkedet samt for omformere og trykkerier, der er ivrige efter at udforske potentialet i barrierepapirløsninger.

Styrk beslutningstagere med viden
Virksomheden er overbevist om at beslutningstagning på velinformeret grundlag spiller en afgørende rolle i dagens konkurrenceprægede marked.

Og her tager videoserien fat på de mest akutte spørgsmål, som kunderne stiller. Sappi-eksperter afdækker kompleksiteten og fordelene ved barrierepapir og udforsker dets betydning i forskellige sektorer.

Videoen omfatter:

En oversigt over de omfattende anvendelser af nutidens barrierepapir - der viser dets tilpasningsevne og relevans på tværs af en lang række produkter og fremhæver dets evne til at blive integreret problemfrit i forskellige brancher.

Vidoen omfatter også hvordan barrierepapir kan erstatte ikke-genanvendelige flerlagsstrukturer - såsom papir-film-laminater, ekstruderingsbelagte papirer eller flerfilm-laminater - ved at muliggøre fleksible emballageløsninger.

Indvirkningen af de seneste europæiske regler - såsom PPWR og SUPD - på brugen af barrierepapir, understreger de juridiske rammer, der påvirker brugen af barrierepapir i fleksibel emballage.

Hvordan barrierepapir kan forbedre et brands image ved at udforske de æstetiske og berøringsmæssige fordele, de giver emballagen, og hvordan de kan spille en central rolle i styrkelsen af brandidentiteten.

En fremsynet løsning
Initiativet afspejler Sappis engagement i innovation, bæredygtighed og i at imødekomme markedets skiftende behov.

Ved at give svar på nutidens brændende spørgsmål sigter virksomheden mod styrke branchefolks beslutningsevne, når de træffer valg, der kan gavne deres brands, forbrugerne.

-hawin

 

14/5 2024
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage