Ny øl fra Skotland søger at forene højlandets bærflora med dets stolte øltraditioner -" /> Ny øl fra Skotland søger at forene højlandets bærflora med dets stolte øltraditioner - og en prisvindende etiket synes at fuldkomme oplevelsen

" />
Melvilles frugt øl

Melvilles frugt øl

Ny øl fra Skotland søger at forene højlandets bærflora med dets stolte øltraditioner - og en prisvindende etiket synes at fuldkomme oplevelsen

ØL Det uafhængige skotske specialbryggeri Innis & Gunn har lanceret et frugtagtig nyt brand, Melvilles Raspberry og Melvilles Strawberry (4,1% alcohol, 275ml), der er to yderst velsmagende øl udstyret med stilfulde og i øvrigt prisvindende etiketter trykt af Spear (1. præmie, FINAT, flexografi 2010).

 

Brygget med 100% skotsk presset frugt bringer den nye øl en frisk kant til en i forvejen moden kategori, der hovedsagelig består af belgiske import med gammeldags emballage. Dougal Sharp, administrerende direktør for Innis & Gunn kommenterer:

 

- Egelagret øl er stadig Innis & Gunns speciale og vores brands nyder i øjeblikket nogle meget succesfulde år. Men vores besættelse af smag har altid drev os til at tænke over nye typer af øl, vi kan lide at brygge. Vi dyrker i forvejen nogle af verdens bedste jordbær og hindbær i Skotland, så disse bær er i harmoni med vores øl så tæt på det perfekte, som vi kan få det.

 

-jk

 

7/11 2011
  • QR-kode afslører spandens miljøoplysninger

    QR-kode afslører spandens miljøoplysninger

    etiketter-og-maerkning ›Flügger lancerer nye blå spande i genanvendt plast til en lang række produkter. Udover den nye farve og markant højere brug af genanvendt plast vil man kunne scanne en QR-kode med direkte adgang til produktets dokumentation
  • Buchs Labels styrker ejerstrukturen med erfaren profil

    Buchs Labels styrker ejerstrukturen med erfaren profil

    etiketter-og-maerkning ›Buchs Labels fra Randers er inde i en positiv udvikling. Og virksomheden har ambitioner om mere og udvider nu ejerkredsen med Christian Nissen, der kommer med mange års erfaring fra branchen
  • Udvidet samarbejde om printet No-label-look

    Udvidet samarbejde om printet No-label-look

    etiketter-og-maerkning ›All4Labels Global Packaging Group og ACTEGA styrker deres partnerskab for at udvikle kommercialisering og distribution af teknologien Signite®, som kan reducere trykmaterialer og CO2-udledning
  • Grøn guide til selvklæbende etiketmaterialer

    Grøn guide til selvklæbende etiketmaterialer

    etiketter-og-maerkning ›HERMA præsenterer i Barcelona næste uge sin nye GreenGuide som skal hjælpe kunderne med at se, hvilke selvklæbende materialer der allerede kan gøre etiketter mere bæredygtige på de vigtigste parametre i affaldshierarkiet
  • Nyt rPET fra verdens kystområder

    Nyt rPET fra verdens kystområder

    etiketter-og-maerkning ›Svenske Scanfill lancerer nu en genanvendt plastfolie, Prevented Ocean PlasticTM - kaldet POP. Det er produceret af råmateriale indsamlet i nogle af verdens plastforurenede have, og opfylder alle sundheds- og sikkerhedskrav
  • Nyt center for de særligt udsmykkede

    Nyt center for de særligt udsmykkede

    etiketter-og-maerkning ›CCL-label åbner ny produktionsenhed i Italien specifikt til vin- og spiritusetiketter. Her vil den globale producent af specialetiketter sætte sine aftryk på italienske varemærker, som efterspørger premium og højt-udsmykkede etiketter
  • Finsk virksomhed køber Pro-Glue

    Finsk virksomhed køber Pro-Glue

    etiketter-og-maerkning ›Med opkøbet af Pro-Glue sikrer finske Bang & Bonsomer Group, at den danske limproducents produkter når ud i hele Norden og flere andre lande i Europa
  • UPM Raflatac præsenterer nye ressourcebesparende etiketter

    UPM Raflatac præsenterer nye ressourcebesparende etiketter

    etiketter-og-maerkning ›På dette år Labelexpo America i september vil leverandøren af etiketmateriale lancere sin nye portefølje af Carbon Action-plastiklabels, som muliggør det næste skridt i reduktionen af emballagens CO2-aftryk i hele værdikæden