Ny øl fra Skotland søger at forene højlandets bærflora med dets stolte øltraditioner -" /> Ny øl fra Skotland søger at forene højlandets bærflora med dets stolte øltraditioner - og en prisvindende etiket synes at fuldkomme oplevelsen

" />
Melvilles frugt øl

Melvilles frugt øl

Ny øl fra Skotland søger at forene højlandets bærflora med dets stolte øltraditioner - og en prisvindende etiket synes at fuldkomme oplevelsen

ØL Det uafhængige skotske specialbryggeri Innis & Gunn har lanceret et frugtagtig nyt brand, Melvilles Raspberry og Melvilles Strawberry (4,1% alcohol, 275ml), der er to yderst velsmagende øl udstyret med stilfulde og i øvrigt prisvindende etiketter trykt af Spear (1. præmie, FINAT, flexografi 2010).

 

Brygget med 100% skotsk presset frugt bringer den nye øl en frisk kant til en i forvejen moden kategori, der hovedsagelig består af belgiske import med gammeldags emballage. Dougal Sharp, administrerende direktør for Innis & Gunn kommenterer:

 

- Egelagret øl er stadig Innis & Gunns speciale og vores brands nyder i øjeblikket nogle meget succesfulde år. Men vores besættelse af smag har altid drev os til at tænke over nye typer af øl, vi kan lide at brygge. Vi dyrker i forvejen nogle af verdens bedste jordbær og hindbær i Skotland, så disse bær er i harmoni med vores øl så tæt på det perfekte, som vi kan få det.

 

-jk

 

7/11 2011
  • Tre veje til at udfase evighedskemikalierne

    Tre veje til at udfase evighedskemikalierne

    etiketter-og-maerkning ›En national vidensplatform, målrettet støtte til SMV'er og øget gennemsigtighed i værdikæderne kan hjælpe industrien med at PFAS, viser ny rapport fra Teknologisk Institut
  • Første forsøg med RFID-sporing i ferskvarer

    Første forsøg med RFID-sporing i ferskvarer

    etiketter-og-maerkning ›Avery Dennison og Walmart samarbejder om sensorteknologi, der vil forbedre friskheden, øge driftseffektiviteten og mindske madspildet
  • Labelexpo bliver til LOUPE

    Labelexpo bliver til LOUPE

    etiketter-og-maerkning ›Fra 2026 skifter Labelexpo Global Series navn til LOUPE. Det skal afspejle, at den trykteknologi, der er udviklet til etiketbranchen, nu også revolutionerer inden for bl.a. fleksibel emballage og foldeæsker.
  • Hylder de bedste i branchen

    Hylder de bedste i branchen

    etiketter-og-maerkning ›Der var hæder og ære, da innovation, bæredygtighedstiltag og faglig ekspertise under Labelexpo-messen blev belønnet ved den første uddeling af Labels & Labeling Global Awards inden for etiketter og embllagetryk
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer